صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 410961399/04/08 - 23:10

نفت آبادان 2- پارس جم صفر؛ شاگردان افاضلی با شکست استارت زدند

ورزش بوشهر؛ نفت آبادان در یک مسابقه پرحاشیه و پر برخورد با نتیجه دو بر صفر پارس جنوبی را شکست داد.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"، نفتی های لیگ برتر که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کنند در شرایطی به مصاف هم رفتند که هردو تیم برای کسب نتیجه تلاش می کردند. در این بین از آنجایی که نفت آبادان تقریبا خیالش بابت سقوط نکردن راحت است آسوده تر بازی کرد. پارس جنوبی اما که برای بقا می جنگد با توجه به غایبان پرتعداد امیدوار بود دست به کار بزرگی بزند و با دست پر آبادان را ترک کند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت شاگردان بهنام سراج با دو گل جبیره و مطلق زاده پیروزی را از آن خود کردند.

 

هفته بیست و دوم لیگ برتر، یکشنبه 8 تیرماه 99، ساعت 21

ورزشگاه تختی آبادان/ بدون تماشاگر

داور: مرتضی منصوریان، کمک ها: قهرمان نجفی و یعقوب سخندان، داور چهارم: میثم حیدری، ناظر: ابوطالب طاهریان

 

ترکیب نفت آبادان:

محمد دریس، عقیل کعبی، طالب ریکانی، میلاد جهانی، محمدرضا غبیشاوی(63- مهدی مومنی)، مصطفی احمدی، سیدمحمدقریشی، جعفر سلمانی، رضا جبیره(76- احمد شریعت زاده)، محمد اهل شاخه و محمود مطلق زاده(83-امید حامدی فر)

سرمربی: بهنام سراج

 

ترکیب پارس جنوبی جم:

مسعود پورمحمد، فریبرز گرامی، میلاد باقری، میلاد خدایی، آدام همتی(77- محمد نوری)، محمود شفیعی، نیما انتظاری، شهرام گودرزی، پوریا آریاکیا(64- متین کریم زاده)، رضا خالقی فر(77- احمد بهاروندی) و امین منوچهری

سرمربی: هومن افاضلی

 

شرح گل ها:

 

یک بر صفر نفت آبادان(رضا جبیره): در دقیقه 31 و در حالی که چند ثانیه از وصل شدن برق ورزشگاه گذشته بود، روی یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه رضا جبیره با ضربه سر دروازه پارس جنوبی را باز کرد.

 

دو بر صفر نفت آبادان(محمود مطلق زاده): در دقیقه 70 طالب ریکانی کاپیتان نفتی ها با یک پاس دیدنی محمود مطلق زاده را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد. او با کنترل دیدنی و ضربه چیپ زیبا دروازه پارس جم را برای بار دوم باز کرد.

 

کارت زرد:

محمود مطلق زاده(دقیقه 11)

مصطفی احمدی(دقیقه 62)

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 9: ارسال بازیکنان پارس جنوبی روی دروازه با ضربه رضا خالقی فر همراه شد که توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 27: مدافع تیم نفت آبادان با مهاجم پارس جنوبی در محوطه جریمه برخورد کرد و به نظر می رسید خطایی رخ داده اما داور از این صحنه عبور کرد و اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 30: ضربه کم جان پوریا آریا در اختیار محمد دریس قرار گرفت.

دقیقه 1+45: ارسال کرنر پارسی ها روی دروازه با ضربه تمام کننده فریبرز گرامی همراه شد که دروازه بان نفت ابادان توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 50: ضربه از راه دور محمود شفیعی از کنار دروازه نفت آبادان با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه 68: ارسال خطرناک میلاد جهانی را مسعود پورمحمد دروازه بان پارس جنوبی جمع و جور کرد.

دقیقه 69: ارسال خطرناک نفتی ها در محوطه جریمه به محمود مطلق زاده رسید و ضربه او در آستانه خط دروازه به تیر دروازه پارس برخورد کرد.

دقیقه 80: ارسال بلند پارسی ها روی دروازه را دریس در دو مرحله دور کرد و مانع از باز شدن دروازه اش شد.

دقیقه 84: ضربه از راه دور محمد نوری را محمد دریس دروازه بان نفت در اختیار گرفت.

دقیقه 85: شهرام گودرزی در موقعیتی فوق العاده و در حالی که دروازه بان را پیش رویش داشت توپ را به بیرون زد.

دقیقه 89: فرصت عالی پارسی ها را متین کریم زاده به دروازه بان کوبید و با اشتباه دریس توپ به نوری رسید اما او نتوانست یکی از گل ها را جبران کند.

دقیقه 90: ضربه شریعت زاده مهاجم نفت آبادان از بالای دروازه به اوت رفت.

 

حاشیه ها:

 

*در حالی که بازی دو تیم تا دقیقه 30 با تساوی بدون گل دنبال می شد ناگهان برق ورزشگاه تختی آبادان قطع شد و همین مساله مسابقه را متوقف کرد.

*هومن افاضلی تیمش را با 9 مصدوم به زمین فرستاد. همین موضوع باعث شد تا ترکیب متحول شده ای را از پارس جنوبی شاهد باشیم.

 

شرح بازی:

 

پارس جنوبی در حالی مقابل نفت آبادان قرار گرفت که 9 بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. آنها با ترکیبی کاملا متفاوت به زمین رفتند. با این حال در دقایق ابتدایی دو تیم بیشتر در حال محک زدن یکدیگر بودند و بازی سرد و کسل کننده ای را شاهد بودیم. بعد از قطعی برق، نفت ابادان عملکرد بهتری داشت و چند دقیقه بعد هم به گل رسید. در نهایت نیمه اول با برتری میزبان به پایان رسید.

نیمه دوم را نیز نفت آبادان بهتر شروع کرد. در حالی که پارس جنوبی بیشتر چشم به ضدحملات داشت نفتی ها با تعویض های هجومی شرایط خوبی در حملات داشتند و موقعیت های مثبتی را به دست آوردند که روی یکی از همین فرصت ها به گل دوم نیز رسیدند. بعد از این گل نفت کمی عقب نشست و بازیکنان این تیم سعی کردند برتری را حفظ کنند. از طرف دیگر هومن افاضلی دست به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیمش زد و همین امر پارس را سراپا حمله کرد. در دقایق پایانی پارس جنوبی فشار زیادی روی دروازه نفت آورد اما مهاجمان با بی دقتی فرصت ها را از دست دادند تا یک شکست تلخ در کارنامه پارس جنوبی به ثبت برسد.

 

اتفاق ویژه؛ قطعی برق به سود شاگردان سراج

 

در حالی که بازی دو تیم تا دقیقه 30 سرد و کسل کننده دنبال می شد ناگهان برق ورزشگاه تختی آبادان قطع شد و مسابقه حدود 20 دقیقه توقف پیدا کرد. این توقف چند دقیقه ای شوک مثبتی به شاگردان بهنام سراج وارد کرد و بعد از شروع مجدد نفت ابادان کاملا سرتر از حریف بود.