صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 248441398/04/14 - 14:10

یاداشتی بهانه اولین سالگرد کوچ زنده‌یاد غلامرضا بوالخیری؛ ناخدای فوتبال بوشهر

ورزش بوشهر: زنده یاد غلامرضا بوالخیری فرزند حسین متولد 1324 می باشد ، بازی گردانی که در خط میانی زمین با خلاقیت های مثال زدنی اش هنرنمایی می نمود.

هادی جلالی ثابت؛


ورزش بوشهر: زنده یاد بوالخیری فوتبال خود را زمین های خاکی محله صلح آباد بوشهر شروع می کند و در دبیرستان پهلوی آن دوران در بازی های آموزش و پرورش استان به اوج می رسد. شروع فوتبال باشگاهی اش از تیم البرز لیل بوشهر بوده است سپس با توجه به قابلیت های بالای فنی اش چیزی بطول نمی انجامد که باشگاه بزرگ و مردمی تابان(شاهین) می پیوندد .

زنده یاد بوالخیری بارها در تیم منتخب آموزش و پرورش و فرمانداری کل استان بوشهر در مسابقات کشوری حضور داشته اند که این حضور چندین بار با کسب مقام های اول تا سوم این مسابقات همراه بوده است.

در سالهای 47 و 48 به همراه بزرگان فوتبال بوشهر به عضویت تیم کلنی بوشهر جهت اعزام به مسابقات کشوری در می آید که در این دوره از مسابقات تیم بوشهر موفق به کسب مقام سوم و چهارمی کشور می گردد. استاد زنده یاد بوالخیری مدتها هدایت تیم باشگاه شاهین را در مسابقات تخت جمشید و ... بعنوان مربی و سرپرست بر عهده داشته است .

مردی که دوران فوتبال خود را فقط به عشق شاهین و عرق به پیراهن مقدس شاهین سپری نمود ، بوالخیری سالها در شاهین ماند و هیچ وقت تیم محبوبش را تنها نگذاشت و در دورانی که باشگاه گریبانگیر مشکلات اقتصادی بود هیچ وقت تیم را رها نکرد . یک شاهینی اصیل و متعصب* که سالها بعنوان بازیکن ، مربی و سرپرست برای اعتلای نام شاهین از هیچ مساعی و کوششی دریغ ننمود . بوالخیری ها خود را وقف اعتلای نام شاهین کردند. میراث بزرگانمان را حفظ نمائیم .