صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 379771399/02/09 - 01:00

این هفته زمان پیشنهادی شروع لیگ اعلام می‌شود

ورزش بوشهر؛ مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در برنامه فوتبال برتر در خصوص زمان آغاز رقابت های لیگ برتر توضیحاتی را ارائه داد.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفتگویی تلفنی دربرنامه لیگ برتر در ابتدا گفت: «به دعوت ستاد کرونا در ورزش امروز جلسه ای با این ستاد برگزار کردیم، وگمانه زنی هایی برای زمان شروع مسابقات وجود داشت و بحثی که آنجا مطرح شد در مورد ریسک شروع مسابقات بود و نیاز هایی که برای ادامه مسابقات را نیاز داشتیم بیان کردیم و سعی کردیم تمام جوانب را در نظر بگیریم.»

 

وی در ادامه افزود: «سعی کردیم به یک نتیجه برسیم، نهایتا قرار شد در ستاد کرونا در ورزش با جمع بندی این مطالب زمان پیشنهادی ادامه مسابقات به ستاد ملی کرونا ارسال شود و بررسی شود. خوشبختانه کنترل ویروس با توجه به آمارو ارقام در شرایط خوبی قرار گرفته و در زمان آغاز تمرینات تیم ها سعی می کنیم نکات را رعایت کنیم‌ و نهایتا با کمک کادر پزشکی تیم ها در بازه تمرینی که ۳ تا ۴ هفته است، بتوانیم این دوران را به خوبی برگزار کنیم.»

 

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان گفت: «فقط می توانم ابراز امیدواری کنم و احتمالا این هفته زمان پیشنهادی اعلام می شود و به دلیل اینکه ممکن است لیگ قهرمانان آسیا از ۱۵ مرداد آغاز شود سعی بر این است تا قبل از این زمان مسابقات را به اتمام برسانیم.»

 

سهیل مهدی پیش از نیز در برنامه "ورزش تعطیل نیست" در شبکه ورزش صحبت کرده بود ودر آن برنامه هم در ارتباط با تاریخ آغازرقابت های لیگ برتر گفت :« فکر می‌کنم داریم به روز آغاز مسابقات لیگ فوتبال نزدیک می شودیم؛ چالش‌هایی که ناتمام ماندن لیگ به همراه دارد به مراتب بیشتر است. ما امروز بازخوردهای خوبی داشتیم و قرار شد جمع‌بندی صحبت‌های امروز توسط آقای دکتر خلیلیان و تیم‌شان تحویل ستاد ملی مبارزه با کرونا شود و ما منتظر بمانیم که این عزیزان تصمیم نهایی را بگیرند.»

 

وی در ادامه افزود:« از طرف خودمان سعی کردیم انتقال بدهیم که کل جامعه فوتبال در اختیار بحث کنترل ویروس کرونا هستند. ما با توجه به اینکه خصوصاً در لیگ برتر، پزشک‌ها و کادر پزشکی بسیار حاذق و کاملی را داریم تضمین دادیم در صورت از سرگیری تمرینات شرایط کنترل بازیکن‌ها هر جلسه صورت بگیرد.

 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد:«ما برای اینکه در رابطه با بحث شیوع ویروس کرونا اطمینان خاطر حاصل شود، تضمین دادیم که ورزشگاه‌ها را ضدعفونی کنیم و از ورود افراد اضافه به ورزشگاه جلوگیری کنیم تا مردم بتوانند مسابقات را دنبال کنند و مجدداً شادی و نشاط به جامعه برگردد.»

 

مهدی با اشاره به اینکه در نهایت ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم نهایی را در این زمینه می‌گیرد، عنوان کرد: « من فکر می‌کنم داریم به آن روزی که مسابقات لیگ از سر گرفته شود نزیک می‌شویم ولی من تعیین‌کننده نهایی نیستم.»

 

وی در رابطه با وضعیت صعود و سقوط تیم‌های لیگ برتری گفت: «در حال حاضر 11 تیم از تیم‌های لیگ برتری روی کاغذ شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند و ما برای معرفی نمایندگان خودمان در این لیگ چالش بسیار سختی داریم. جالب است که هفت تیم هم کاندیدای سقوط هستند. در لیگ یک کشورمان نیز هفت تیم شانس قهرمانی و 9 تیم کاندیدای سقوط به لیگ دو هستند. در لیگ دو نیز از چهارده تیمی که داریم، 10 تیم کاندید صعود به لیگ یک هستند و چهار تیم کاندید سقوط به لیگ سه.»

 

سهیل مهدی ادامه داد: «ما شرایط تمامی تیم‌ها را درک می‌کنیم و دوست داریم این شرایط هر چه سریع‌تر به پایان برسد چون چالش‌هایی که ناتمام ماندن لیگ به همراه دارد، به مراتب بیشتر است. »

 

وی درباره جام حذفی نیز توضیح داد: «ما جام حذفی را هم در برنامه خودمان داریم ولی تاریخ برگزاری آن هنوز مشخص نیست. ما احتمالاً از 15 مردادماه لیگ قهرمانان آسیا را خواهیم داشت که در آن صورت برخی از تیم‌های ما در آن مسابقات شرکت می‌کنند.»