صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 380181399/02/16 - 14:10

9 باشگاه خواهان تعطیلی و 6 باشگاه در انتظار تصمیم سازمان لیگ برای ادامه لیگ

ورزش بوشهر؛ نیمی از باشگاه های لیگ برتری فوتبال خواهان لغو مسابقات لیگ برتر نوزدهم هستند اما باشگاه پرسپولیس موافق بلامنازع برگزاری لیگ است.

  

به گزارش "ورزش بوشهر" ، ویروس کرونا جهان ورزش را هم به تعطیلی کشاند و دنیا روزهای بدون فوتبال را تجربه می کند. شعار همه اهالی فوتبال از اینفانتینو تا بازیکنان و مربیان خارجی و ایرانی یک جمله است« هیچ مسابقه و لیگی ارزشمندتر از جان انسان ها نیست» با این حال تمامی اهالی فوتبال هم به دنبال راهکاری برای از سرگیری رقابت های فوتبال هستند. در حال حاضر به جز فرانسه و هلند که لیگ هایشان را نیمه کاره اعلام کردند سایر کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، ایتالیا و... به دنبال از سرگیری رقابت ها هستند.در آسیا هم دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده اکثر لیگ های داخلی کشورها از مرداد ماه از سرگرفته خواهد شد.

 

خبرگزاری فارس نظر 16 باشگاه لیگ برتری را به ترتیب قرار گرفتن در جدول لیگ در مورد تعطیلی یا ادامه لیگ منتشر کرده است: 

 

  • پرسپولیس: موافق صدرصدی ادامه لیگ

 

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه ای مخالفت خود را با تعطیلی لیگ را اعلام کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:« باشگاه پرسپولیس به همراه هواداران خود که بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، کماکان معتقد به برگزاری و ادامه بازی‌های باقیمانده لیگ نوزدهم با رعایت نکات بهداشتی، در هر زمان و به هر شکل یا هر شرایطی که قابل انجام باشد است و در مقابل با رها کردن آن به صورت نیمه کاره، در حالی‌که رده‌بندی نهایی تیم‌ها بر اساس جدول موجود اعلام رسمی نشود قاطعانه مخالفت کرده و بر احقاق حق خود پایبند است.»

 

  • سپاهان: می خواهیم لیگ ادامه پیدا کند

 

منوچهر نیکفر سرپرست و رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان در مورد لغو یا ادامه برگزاری مسابقات گفت: در هر صورت، اولویت برای ما سلامتی مردم است و هر تصمیمی که گرفته شود از آن تمکین می‌کنیم. ما هم می‌خواهیم بازی‌ها را ادامه دهیم، اما باید دید شرایط جامعه و ویروس کرونا به چه سمتی می‌رود و آیا امکان ادامه مسابقات وجود دارد یا خیر. اگر شرایط مهیا باشد ما هم دوست داریم بازی‌ها ادامه پیدا کند.

 

  • تراکتور: مخالف صدرصدی ادامه لیگ

 

محمد زنوزی مالک باشگاه تراکتور تبریز ضمن تأکید بر اینکه باشگاه تراکتور مخالف ادامه برگزاری مسابقات لیگ برتر است، بیان کرد: «سلامت بازیکنان و افرادی که در فوتبال فعال هستند باید اولویت اصلی ما باشد. من با یکی از متخصصین و مدیران ارشد وزارت بهداشت صحبت کردم و از وی در مورد این شرایط سوال پرسیدم و گفت اگر هر بازیکنی کرونا بگیرد باید فوتبال را کنار بگذارد چون 40-50 درصد ریه او از بین می‌رود و دیگر نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای ورزش کند.»

 

  • استقلال: مخالف برگزاری لیگ

 

اسماعیل خلیل زاده رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد احتمال از سرگیری مسابقات اظهار داشت: «اعتقادم این است اگر جماعت ورزشکار این ویروس را بگیرد تا 2 سال از بدنش بیرون نمی‌رود. من که این بیماری را 40 درصد بیشتر ندارم یعنی همه چیز را رعایت می‌کردم، نمی‌گویم از بازیکنان قوی‌ترم اما اگر یک بازیکن بگیرد... آقایانی که تصمیم می‌گیرید این کار را نکنید. این کار خطرناک است. یک بازیکن ما بگیرد به 10 بازیکن دیگر سرایت می‌کند. چه با تماشاگر و چه بدون تماشاگر. با تماشاگر بدتر می‌شود و بدون تماشاگر هم اعتقاد دارم این اتفاق نباید بیفتد.»

 

  • شهرخودرو مشهد: مخالف ادامه برگزاری لیگ

 

فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو مشهد گفت: «من با مدیران عامل‌ باشگاه‌های نساجی مازندران و تراکتورسازی تبریز هم صحبت کردم و باید بگویم هر سه باشگاه یک موضع دارند و آن هم این است که ما برای ادامه مسابقات باید یک شرایطی را به وجود بیاوریم. من پیشنهاد دادم که مسابقات لیگ همین جا به پایان برسد و لیگ بعدی از اول شهریورماه شروع شود.»

 

  • فولاد خوزستان: فدراسیون نشینان تصمیم بگیرند

 

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد ادامه برگزاری لیگ یا تعویق مسابقات گفت: «هر کاری در کشور ما، متولی خاص خودش را دارد. اگر اظهار نظری درباره برگزار شدن یا نشدن بازی‌ها انجام بدهیم، تبعاتی برای هواداران و باشگاه‌ها خواهد داشت. یعنی ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و عزیزان ما در وزارت ورزش تصمیم بگیرند شرایط برای برگزاری بازی‌ها وجود دارد یا نه. اگر امکان آن وجود ندارد، به شکل قاطع اعلام کنند اما باید به حقوق بازیکنان و باشگاه‌ها باید احترام گذاشته شود. باید به تبعات این موضوع به خوبی فکر کنیم. من فکر می‌کنم این توانمندی در فدراسیون فوتبال وجود دارد و بهتر است دبیرکل فدراسیون، حیدر بهاروند و دیگر اعضای هیئت رئیسه که از همه کارشناس‌تر هستند، در این باره تصمیم‌گیری کنند.»

 

  • نفت آبادان: سلامتی مردم در خطر است مخالفیم

 

باشگاه صنعت نفت آبادان هم در مورد شرایط لیگ برتر فوتبال اعلام کرد:« با توجه به این که کاهش چشمگیری در آمار مبتلایان به ویروس کرونا وجود نداشته و وضعیت استان خوزستان نیز به شرایط عادی نرسیده است و خطر همچنان سلامتی مردم را تهدید می کند و بازیکنان و عوامل تیم ها نیز جزو همین مردم به شمار می روند، موافق برگزاری لیگ در این شرایط نیستیم.»

 

  •  نفت مسجدسلیمان: مخالفیم چون بازیکنان مصدوم می شوند

 

مهدی تارتار سرمربی نفت مسجدسلیمان در مورد از سرگیری رقابت های لیگ برتر اظهار داشت: « واقعا سخت است که دوباره به شرایط مسابقه برگردیم. به نظرم باشگاه ها هم حق دارند اینکه بخواهند بعد از دو ماه وقفه دوباره کار را شروع کنند و پس از اتمام این لیگ، لیگ جدید شروع شود، سخت است. به نظرم در این صورت صدمه زیادی به بازیکنان وارد می شود. من موافق ادامه لیگ نیستم. با این شرایط ما لیگ سال بعد هم از دست خواهیم داد امیدوارم تصمیمی بگیرند که باشگاه‌ها متضرر نشوند و بازیکنان آسیب نبیند.»

 

  • ماشین سازی تبریز: مخالف لیگ برتر هستیم

 

سید محمد علوی مدیر تیم ماشین سازی تبریز در مورد وضعیت لیگ برتر گفت:«کانون مربیان فوتبال ایران طی بیانیه‌ای دلایل و استدلالات خود در خصوص تبعات از سرگیری مسابقات لیگ‌برتر را اعلام کرده و به عقیده من موضع این مرجع از لحاظ تخصصی و فنی فوتبال قابل قبول است.حفظ سلامت افراد بر هر موضوعی اولویت دارد و نباید به بهای یک جام یا مقام، سلامت انسان‌ها را به مخاطره انداخت.» از سویی دیگر محمد زنوزی مالک باشگاه نیز اعلام کرده با برگزاری ادامه لیگ مخالف است.

 

  • نساجی مازندران؛ مخالف ادامه لیگ

 

علی امیری مدیر عامل باشگاه نساجی با انتشار نامه ای سرگشاده به رئیس سازمان لیگ خواهان تعطیلی مسابقات شد. امیری همچنین در مصاحبه اخیرش گفت: « ما صد درصد مخالف ادامه مسابقات لیگ هستیم و دلایل خودمان را هم در نامه‌ای که به سازمان لیگ ارسال کرده‌ آورده‌ایم. برای ما سلامت بازیکنان در اولویت قرار دارد و خدایی نکرده اگر برای بازیکنی مشکل به وجود بیاید دیگر جای جبران وجود ندارد. با توجه به اینکه اعلام شده ممکن است در پاییز و زمستان دوباره این ویروس اوج بگیرد، به نظرم بهتر است که لیگ را همین جا تعطیل کنند و در فصل گرما لیگ بعدی را شروع کنند.»

 

  • ذوب آهن اصفهان؛ در انتظار تصمیم مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون

 

جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در تاریخ هفتم اردیبهشت گفت: « یک هفته پیش این حرف ها را نمی زدم و امکان برگزاری بازی ها وجود داشت، ولی الان 2 ماه است که لیگ تعطیل شده و همه چیز در هاله ای از ابهام است. ضمن اینکه آینده لیگ تحت تاثیر قرار می گیرد؛ تیم ملی تحت تاثیر قرار می گیرد و خیلی چیزهای دیگر. نیاز به یک تصمیم گیری جامع داریم و قطعا مسئولین سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش کارشناسی ترین تصمیم را خواهند گرفت.» 

 

  • پارس جنوبی جم؛ مخالف برگزاری لیگ

 

هومن افاضلی سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مورد از سرگیری مسابقات لیگ گفت:« فوتبال برای مردم یک تفریح و برای عده‌ای یک شغل است. این رشته، ورزشی تماسی است و نمی‌توانید با فاصله‌گذاری بازی کنید. پزشکان تیم‌های حرفه‌ای ایتالیا گفته‌اند بیماری کرونا عوارض مشخصی ندارد و به سیستم‌های ایمنی و عصبی حمله می‌کند. بازیکنان ممکن است دچار آسیب عصبی، کلیوی و قلبی شده باشند و باید مانند پیش‌فصل معاینه شوند. با این شرایط، ادامه مسابقات به درد نمی‌خورد و به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم. ما باید فصل آینده را هم نجات و فرصت دهیم مسابقات سال آینده، سر وقت برگزار شود.»

 

  • گل گهرسیرجان؛ سرمربی راضی به ادامه لیگ باشگاه مخالف برگزاری مسابقات

 

مجید جلالی سرمربی تیم گل گهر در مورد مسابقات لیگ برتر گفت:« من معتقدم که نباید به تعطیلی بازی‌ها و نیمه‌کاره ماندن مسابقات فکر کنیم. همه تیم‌ها دوست دارند بازی کنند و به هدف‌هایشان برسند، اگر بازی‌ها ادامه پیدا کند بهتر است مگر اینکه شرایط طور دیگری جلو برود. تعطیلی مسابقات لیگ برتر تصمیم راحتی نیست. اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد، طبیعتا در ادامه باید تصمیمات سخت‌تری هم گرفته شود. خیلی‌ها دوست دارند تکلیف قهرمان، سقوط کننده‌ها، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و ... مشخص شود، در این شرایط و با این چالش‌های پیش‌رو اگر لیگ تعطیل شود، چه کسی مسئولیت تصمیمات سخت را بر عهده می‌گیرد؟ امیدوارم به‌زودی شرایط برگزاری مسابقات مهیا شود تا بازی‌های این فصل به پایان برسد.» البته مجید جلالی درحالی این صحبت ها را مطرح کرده که باشگاه گل گهر جزو آن دسته از باشگاه هایی است که در نامه به سازمان لیگ خواستار تعطیلی مسابقات شده است.

 

  • سایپا: پیشنهاد جالب اتصال دو لیگ بهم!

 

ابراهیم صادقی سرمربی تیم فوتبال سایپا هم پیشنهاد جالبی برای ادامه لیگ دارد و گفت: «من دوست ندارم به خاطر از سرگیری تمرینات، خدایی نکرده سلامت یکی از بازیکن‌ها و همکارهای ما به خطر بیفتد. یکی از پیشنهادهای جالبی که من در مورد کشورهای دیگر خواندم این بود که فدراسیون‌ها بیایند لیگ فعلی و لیگ فصل بعد را به هم بچسبانند. »

 

  • شاهین شهرداری بوشهر: هراسی از ادامه لیگ نداریم اما پیشنهاد هم داریم!

 

باشگاه شاهین شهرداری بوشهر هم اعلام کرد: «با توجه به شرایط ایجاد شده و شیوع بیماری کرونا در کشور، نظر مسئولان باشگاه شاهین شهرداری بوشهر بر سلامتی مردم و ورزشکاران، تعطیلی لیگ در این فصل و برگزاری مجدد فصل آینده با 16 تیم فعلی یا 18 تیم است. در صورت برگزاری مسابقات هم هراسی نداریم و با قدرت به مسابقات ادامه می‌دهیم.با وجود پیشنهادی که داریم، ما هم مانند مجموعه فوتبال کشور تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین مسئولان محترم سازمان لیگ هستیم و بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده برنامه‌ریزی می‌کنیم. توجه به اظهارات مسئولان سازمان لیگ و احتمال برگزاری لیگ برتر در صورت مساعد شدن شرایط، با تماس تلفنی که با میشو کریستیچویچ داشتیم، او برنامه تمرینی سه هفته‌ای خود را ارائه کرده که یکی از درخواست‌ها، برپایی اردویی برای آمادگی بیشتر تیم است تا بتواند بازیکنان را بیشتر تحت نظر داشته باشد.»

 

  • پیکان: در انتظار یک تصمیم صحیح

 

عبدالله ویسی سرمربی تیم پیکان در مورد وضعیت مسابقات لیگ برتر گفت: در این باره باید ببینیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا چه می‌گویند. بهتر است در این شرایط حاشیه درست نکنیم و هر کس به سود تیم خودش صحبت نکند. من سرمربی پیکان هستم و اگر صحبتی کنم و نظری ارائه دهم براساس منافع تیم خودم نظر می‌دهم. پرسپولیس و سایر تیم‌ها نیز دقیقا همین شرایط را دارند. متاسفانه بیماری کرونا همه گیر شده و این موضوع ناخواسته اتفاق افتاده است. ما اول باید به فکر سلامتی مردم وجامعه باشیم و بعد درباره منافع تیم خودمان فکر کنیم البته امیدوارم در نهایت تصمیمی اتخاذ شود که تیم متضرر نشود. در این شرایط بهتر است کارشناسان کنار هم بنشینند و درباره پیشنهادهای مختلف بحث و تبادل نظر کنند تا یک تصمیم درست اتخاذ شود. بهتر است مربیانی که خودشان تیم دارند هم نظری ارائه نکنند تا حاشیه‌ها بیش‌تر نشود.

 

به گزارش فارس، به این ترتیب 8 باشگاه صراحتا با برگزاری ادامه لیگ مخالف هستند. البته تیم هایی مثل پیکان، شاهین بوشهر، سایپا، فولاد خوزستان و ذوب آهن اعلام کرده اند تابع تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ هستند. دو باشگاه سپاهان و گل گهر سیرجان این طور که به نظر می رسد با ادامه لیگ خیلی موافق نیستند اما مخالفت علنی هم نداشته اند. در این میان فقط باشگاه پرسپولیس است که به ضرس قاطع موافق ادامه برگزاری لیگ است. 

 

روز گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونا تاکید شده در مورد فوتبال هنوز تصمیم گیری نشده و در نتیجه برگزاری تمرینات و مسابقه تا پایان اردیبهشت ممنوع است. از سویی ظاهرا AFC قصد دارد از مرداد ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند و مشخص نیست اگر ستاد مبارزه با کرونا و مسئولان ورزشی به این نتیجه برسند که مسابقات تعطیل شود تکلیف باشگاه هایی که باید در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند چه می شود.