صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 400571399/03/26 - 22:30

افاضلی تمرینات پارس جنوبی جم را تعطیل کرد/نه فشنگ داریم، نه آذوقه/ می‌خواهند پارس جنوبی سقوط کند

ورزش بوشهر؛ سرمربی تیم پارس جنوبی جم گفت: رئیس منطقه ویژه پارس عوض شده و می‌خواهند بررسی کنند که اینجا چه خبر بوده، تا این بررسی‌ها به پایان برسد، تیم به دسته سوم سقوط کرده است.

  

به گزارش ورزش بوشهر، هومن افاضلی در حاشیه بازی امروز پارس جنوبی جم مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: اتفاقی که افتاده این است که ما نه فشنگ داریم و نه غذا و آذوقه. در مسائل اولیه‌مان مانده‌ایم و از ما توقع می‌رود که کار خوب هم انجام بدهیم. عین این داستان را من در نفت تهران هم دیدم. 

 

افاضلی ادامه داد: به نظر من اگر وزارت نفت نمی‌خواهد تیم‌داری کند می‌تواند خیلی علنی این را بگوید. به جای اینکه پنهان شود بیرون بیاید و بگوید ما نمی‌خواهیم تیم‌داری کنیم و به مردم منطقه بگوید خودتان بروید فکری بکنید. کسی که سیاستی را در پیش بگیرد باید بتواند حرفش را بزند. بیایند حرف‌شان را بزنند چرا همه را اذیت می‌کنند. این کارها خوب نیست.

 

سرمربی تیم پارس جنوبی جم با اشاره به وضعیت مگنو باتیستا تصریح کرد: ما بازیکنی داریم که رباط صلیبی او پاره شده 3 ماه و نیم است که منتظر است برای او بلیت بگیرید به برزیل برود اما نتوانستیم، چون پول نداریم هر روز هم به اینجا می‌آید من چه باید بگویم. به بچه‌های دیگر هم می‌گویم اگر اتفاقی برای شما بیفتد ما هیچ کاری برای‌تان نمی‌توانیم انجام دهیم. 40 خانواده از اینجا ارتزاق می‌کنند و بعضی خرج 2-3 خانواده را می‌دهند. پولی که خرج تیم ما می‌شود حدود 12 میلیارد است. در لیگ برتر تیم‌ها سعی می‌کنند با بودجه 30 تا 40 میلیاردی هزینه‌ها را تأمین کنند.

 

وی افزود:‌ 2-3 تیم مانند خود ما همین شرایط را دارد. تیمی هست که 120 میلیارد و تیمی هست که 80 میلیارد بودجه‌اش است. ما با 12 میلیارد با آنها رقابت می‌کنیم و همین 12 میلیارد هم به ما نمی‌دهند و برای آن هزار توجیه می‌آورند که من واقعاً نمی‌دانم این توجیهات چه هستند ولی هرچه هست منصفانه نیست. نه برای بچه‌هایی که اینجا زحمت می‌کشند، نه برای شهر جم و نه برای شهر مسجدسلیمان یا شهرهای دیگر.

 

افاضلی در مورد واگذاری سهام تیم‌های نفتی به مردم عنوان کرد:‌ این کار باید کارشناسی شده باشد. در فوتبال ما همه صحبت از بخش خصوصی می‌کنند از نظر ما چنین چیزی میسر نیست چون در بخش خصوصی چه کسی می‌تواند خرج فوتبال را بدهد؟ هر کس هم بیاید 2 سال کار می‌کند و بعد فرار می‌کند چون فوتبال درآمد ندارد. این مسئولیتی است که برعهده دولت قرار دارد. چون نزدیک به 75درصد از اقتصاد ما دولتی است. 75 درصد اقتصاد با قانون منع کمک به تیم‌های حرفه‌ای از فوتبال خارج شده و تعدادی مغازه و بازارچه باقی مانده که نمی‌توانند تیم‌داری کنند.

 

سرمربی پارس گفت: مردم عادی هم نمی‌توانند هزینه تیم را بدهند. پول باید از جایی بیاید که درآمد عمده مملکت از آنجا می‌آید. اگر اقتصاد ما مثل آلمان بود باید بخش خصوصی می‌آمد و فوتبال را اداره می‌کرد و ورزش‌های دیگر هم اداره می‌کرد اما به این صورت که ما از بخش خصوصی صحبت می‌کنیم نه عملی است نه قابل اجرا؛ زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی آن هم فراهم نیست. اگر این باشگاه‌ها به مردم واگذار می‌شود و خرج آنها هم می‌آید اشکالی ندارد اما در غیر این صورت امکانپذیر نیست.

 

وی در مورد کمک 10 میلیاردی وزارت نفت به تیم‌های نفتی گفت: از آن پول 4 میلیارد به ما داده شده، یک میلیارد آن به یک دلیل حقوقی در حساب کانون هواداران خود باشگاه فریز شده؛ پنج میلیارد در حساب اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر مانده که در آن هم بحث است و می‌گویند طبق قوانین نمی‌شود این هم از 10 میلیارد. 

 

سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مورد کارگروه شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: رئیس منطقه ویژه پارس عوض شده او می‌خواهد تازه بررسی کند و ببیند اینجا چه خبر بوده و چه کسی چکار کرده. این کار ممکن است از نظر اداری درست باشد اما از نظر ورزشی تا بخواهید این کار را انجام بدهید تیم سه دسته سقوط کرده است. چون این کارها موردی نیست که بتوانید با چند هفته حساب و کتاب آن را انجام بدهید. در ورزش شما در همین الان زندگی می‌کنید با این شرایطی که ما داریم معنی این کار این است که می‌‌خواهند این تیم بیفتد. 

 

افاضلی در مورد اینکه این کارگروه با دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای رسیدگی به اوضاع تیم‌های نفتی تشکیل شده است، عنوان کرد: من نمی‌دانم این کارگروه را چه کسی تشکیل داده و به من هم ارتباطی ندارد چون در حوزه اختیارات من نیست. من یک مربی فوتبال هستم چیزی که من می‌فهمم این است که بازیکن من نان شب ندارد. پرسنلی اینجا داریم که یک سال است حقوق نگرفته‌اند. کسی دیگری 6 ماه است آمده کار می‌کند و یک ریال نگرفته است. من 49 سال دارم 40 سال در فوتبال بودم از 9 سالگی در زمین چمن بودم. رشته مدیریت ورزشی تدریس می‌کنم، این مدیریتی که می‌کنند برای پالایشگاه، اداره و کارخانه است. برای ورزش نیست و منجر به این می‌شود که تیم سقوط کند. امیدوارم کسی که اینطور عمل می‌کند جسارت پاسخ‌دهی به مردم را هم داشته باشد. 

 

وی در مورد اینکه آیا با ایرج خرمدل مدیرعامل جدید منطقه ویژه پارس ملاقاتی داشته است، گفت: من ایشان را اصلاً ندیدم. اوایل که آمد 2 بار به او پیام دادم. به من گفت ان‌شاءالله به زودی همدیگر را می‌بینیم و از آن موقع حدود 2 ماه گذشته است.

 

سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مورد حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی اظهار داشت: تصمیمی بوده که گرفته شده و هرکس این تصمیم را گرفته خودش می‌تواند جوابگو باشد اما با توجه به شرایطی که من می‌بینم گزینه گزینه خوبی نبود.حالا اینکه چه چیزی در زیرمجموعه این قضیه بوده و چه چیزی در قرارداد نوشته شده باید هرکسی که مسئولیت آن را دارد رسیدگی کند و بررسی شود. اگر قرار است سؤالی پرسیده شود کسی که این تصمیمات را گرفته باید جوابگو باشد. 

 

افاضلی در مورد اینکه برخی معتقدند این قرارداد بدترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران بود، گفت: بخشی از این مسئله مربوط به تغییر نرخ ارز است. روزی که این قرارداد بسته شده شاید این مبلغ نبوده کی‌روش رفته بود و فدراسیون فوتبال هم زیر سؤال بود تا مربی بیاورد که جایگزین او کند و بتواند از این فشار رها شود. ولی از نظر من تصمیم خوبی نبود. من قبل از اینکه به این جاها برسد گفته بودم. 

 

وی در مورد اینکه چه کاری برای مگنو باتیستا انجام می‌شود، گفت: من هیچ کاری برای او نمی‌توانم انجام بدهم. چون بلیت قیمتی دارد که الان پرداخت هزینه آن در توان ما نیست. کسی هم نیست که این مسئله را با او مطرح کنم. بنابراین کاری که می‌کنم این است که فردا تمرینات تیمم را تعطیل کنم تا تعیین تکلیف شود ببینیم اصلاً کسی این تیم را می‌خواهد یا نه. 

 

سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال به پارس جنوبی کمک می‌کند، اظهار داشت: فدراسیون هم مثل ما می‌داند که برگزاری این بازی‌ها می‌تواند خطرناک باشد. آنها هم زیر فشار مالی هستند اسپانسرها تا بازی‌ها برگزار نشوند پولی نمی‌دهند آنها هم هزار خرج دارند، 2 قرارداد دارند باید پول‌های ویلموتس و کی‌روش را بدهند. اصلاً توقع داشتن از فدراسیون برای اینکه به ما کمک کند درست نیست چون آنها مسئول تیم ما نیستند. تیم ما متعلق به پارس جنوبی است.

 

افاضلی در مورد اینکه آیا از محل درآمدهای پارس جنوبی در مسابقات پولی تهیه نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی فوتبال تعطیل است این درآمدها هم وجود ندارد. 

 

وی در مورد حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی اظهار داشت: اسکوچیچ مربی بسیار بهتری نسبت به ویلموتس است. او نشان داده حرفه‌ای است و به کارش علاقه دارد که این خیلی مهم است. فوتبال ما را می‌شناسد که از پوئن‌های اسکوچیچ است. هر کسی که مربی تیم ملی است تا موقعی که هست باید حمایت شود. می‌توانیم در میانه کار انتقاد فنی کنیم اما او حتی یک مسابقه هم برگزار نکرده تا بدانیم آیا اشکال فنی دارد یا خیر؛ او به کارش متعهد است و مربی خوبی هم هست. من فکر می‌کنم انتخاب بدی هم نبود و برایش آروزی موفقیت می‌کنم و امیدوارم ما را سربلند کند.