صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 410501399/03/27 - 21:38

تمرینات تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر از تیرماه آغاز می‌شود

ورزش بوشهر: سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر با بیان اینکه طریق فضای مجازی تمرینات انفرادی به بازیکنان اعلام می‌شود گفت: تا پایان خردادماه اقدام به تست‌گیری ویروس کرونا از بازیکنان و بعد از جواب آزمایش تمرینات از اوائل تیرماه آغاز می‌شود.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ فوتبال یکی از ورزش‌های مفرح  است که همواره دارای علاقه‌مندان بسیاری است. این ورزش در استان بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار است که قدمت طولانی ورزش فوتبال در استان نشان از توجه ویژه بوشهری‌ها به آن است.

 اکنون باشگاه‌های مختلف استان بوشهر در لیگ‌برتر فوتبال حضوری فعال دارند که  حضور دو تیم دریانوردان و پارس جنوبی  در لیگ‌برتر فوتبال ساحلی از آن جمله است.

تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر یکی از تیم‌های حضور در لیگ‌برتر است که اکنون به سبب شیوع بیماری کرونا تمرینات خود را از طریق فضای مجازی به صورت انفرادی آغاز کرده که به گفته سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر بازیکنان این تیم تا پایان خرداد ماه اقدام به تست گیری ویروس کرونا می‌کنند و بعد از جواب آزمایش، تمرینات از اوائل تیرماه  آغاز می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر با بیان اینکه فعالیت خود را  از سال 1374 به عنوان مربی نوجوانان آغاز کردم اظهار داشت: بعد از 2 سال مربی جوانان سپس مربی امید و در سال 1380 مربی بزرگسالان تیم چمنی باشگاه دریانوردان فعالیت کردم.

عباس طبیب‌نژاد با اشاره به اینکه در راستای زیرساخت خوب تیم دریانوردان بوشهر و وجود بازیکنان توانمند 3 بار تیم فوتبال دریانوردان قهرمان استان بوشهر شد خاطرنشان کرد: این تیم سپس به لیگ استان راه یافت  و در فوتسال برای انتخابی زیرگروه کشور در نخستین سال حضورمان در رقابتهای درشهرکرد توانستیم مجوز حضور به دسته یک کشور را به دست بیاوریم.

وی با اشاره به حضور 5 سال در لیگ دسته یک فوتسال خاطرنشان کرد: به علت عدم امکانات در  تامین سالن‌های ورزشی در سال‌های 1382 تا 85 به همین منظور دیگر به فوتسال پرداخته نشد گرچه توانستیم از همان فوتسال یک بازیکن به نام علیرضا صمیمی دروازه‌بان به تیم ملی ایران معرفی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر با بیان اینکه سال 1385 نخستین دوره فوتبال ساحلی در استان بوشهر برگزار و تیم دریانوردان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد تصریح کرد: این تیم  به عنوان نماینده استان برای حضور در رقابت‌ها مجوز ورود به لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به دست آورد و از سال 1387 که بازی‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور آغاز شد این تیم یک پای فینال لیگ کشور بود.

طبیب‌نژاد بیشترین اندوخته‌های‌ این تیم را از فوتسال دانست و بیان کرد: عناوینی که به دست آوردیم 5 قهرمانی که شامل 4 قهرمانی در لیگ برتر ساحلی و یک قهرمانی در لیگ دسته اول فوتبال ساحلی است و  مجموعاً 5 نایب قهرمانی به دست آوردیم که چهار نایب قهرمانی در لیگ برتر و یک نایب قهرمانی در لیگ دسته 2 کشور بوده است.

وی با بیان اینکه از سال 95 تا 97 به‌عنوان استعداد یاب کمیته فوتبال ساحلی کشور با فدراسیون فوتبال ایران همکاری داشته‌ام گفت: در سال 1385 دو بازیکن مسلم مسیگر و نیما کشتکار دروازه‌بان و 3 بازیکن دیگر شامل مصطفی کیانی، محمد معصومی و علی میرشکاری به تیم ملی معرفی شد که افتخار آفریدند.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر با اشاره به شرایط کنونی وضعیت بیماری کووید 19  و  انجام تمرینات آماده سازی بازیکنان  افزود:ه 100 درصد ما به همراه مربی بدنساز تیم امین رهبر آماده سازی بازیکنان را زیر نظر داشتیم گرچه تمرینات جمعی برگزار نکردیم اما از طریق فضای مجازی به صورت روزانه تمرینات انفرادی به بازیکنان اعلام و آنها را بررسی می‌کردیم و الحمدالله بازیکنان‌مان از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارند.

طبیب‌نژاد از اغاز تمرینات تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر از اوائل تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: ان‌شاالله تا پایان خرداد ماه اقدام به تست گیری بازیکنان می‌کنیم و بعد از جواب آزمایش، پیش بینی می‌شود تمرینات تیم به صورت جدی از اوائل تیرماه دنبال کنیم.

وی، زمان ایده آل برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: من فکر می‌کنم با توجه به شرایط تیم ملی فوتبال ساحلی و برگزاری جام باشگاه‌های جهان در ترکیه انتظار می‌رود تا پایان شهریور یا مهرماه این مسابقات خاتمه یابد و پیش بینی می‌شود بازی‌ها لیگ برتر فوتبال ساحلی که به صورت رفت و برگشت امکان ندارد لکن به صورت منطقه‌ای و یا مجتمع برگزار شود.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر نقل و انتقالات این تیم را بررسی کرد و گفت: تا این لحظه خوشبختانه هیچ بازیکنی از بین ما جدا نشده است و در جلسه‌ای که در این چند روز اخیر با مدیرعامل باشگاه دریانوردان بوشهر برگزار کردیم شرایط کنونی تیم اعلام و در مورد بازیکنان جدید و فعلی تیم، گزارشات مبسوطی ارائه شد و در این خصوص گام‌هایی برداشته‌ایم البته باید عرض می‌کنم که باید از فدراسیون فوتبال در این خصوص مجوزهای لازم را دریافت کنیم سپس اقدام به جذب بازیکن شود.

طبیب‌نژاد جایگاه تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما از سال 1387 که لیگ فوتبال ساحلی ایران آغاز کردیم تا سال 1395 یک پای ثابت فینال رقایت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی  بودیم ولی باشگاه در آن سال درگیر برخی مسائل شد که در سال 1395 مجدداً پس از جدایی از تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی از ابتدا در تیم دریانوردان آغاز کردیم و در مسابقات زیرگروه کشور به مقام دوم رسیدیم و به لیگ دسته یک صعود کردیم و سال 1397 قهرمان شدیم.

  وی افزود: در سال گذشته برای  نخستین سال دوران مربیگری‌ام فقط به دنبال ماندن در لیگ برتر بودیم در نیم فصل اول خوب کار کردیم ولی چون که در نیم‌فصل دوم حریفان به خوبی تیم  دریانوردان بوشهر را شناخته بودند نتوانستیم در کورس قهرمانی بمانیم هر چند در نیم فصل دوم سه بازیکن از ما جدا شدند ولی امسال شرایط قطعاً فرق می‌کند و اگر شرکت کنیم در رقابت‌ها نسبت به پیشینه باشگاه به دنبال جایگاه‌های بالای جدول هستیم

طبیب‌نژاد با قدردانی از همکاری مدیر کل ورزش و جوانان و  رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر تصریح کرد:انصافاً همیشه کمک حال ما بودند و هستند و امیدواریم بتوانیم  امسال برای استان در سطح کشور افتخار آفرین باشیم .

سرمربی تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر با تاکید بر تامین منابع مالی تیم افزود:از تمامی مسئولان استان خصوصاً استاندار  بوشهر تقاضا دارم همچون سنوات گذشته در کنار تیم ما باشند و سبب دلگرمی و حمایت این تیم خوب استان باشند و من معتقدم با مدیریت خوب و حساب شده‌ای که مدیر عامل باشگاه دریانوردان بوشهر دارند این قول را به مسئولان می‌دهیم که با هزینه پایین به مبلغ 400 میلیون تومان بهترین نتیجه ممکن را در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور کسب کنیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن تیم فوتبال ساحلی دریانوردان به قله فوتبال ساحلی ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد گفت:ما توانستیم در بحث اجتماعی و رشد جوانان این استان ورود کنیم و آنها را به خوبی پرورش دادیم و الحمدالله اکنون 10 بازیکن تیم فعلی پارس جنوبی همگی پرورش یافته تیم پر افتخار دریانوردان بوشهر است./تسنیم