صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 423851399/06/03 - 15:30

واکنش کمیته داوران بوشهر به انتخاب داور دربی

ابتدا محمد حسین زاهدیفرد داور اهل برازجان به عنوان داور دربی انتخاب شد؛ اما ساعاتی بعد سهرابی از مسئولان کمیته داوران اعلام کرد این بازی را پیام حیدری سوت خواهد زد.

به گزارش "ورزش بوشهر"، این فعل و انفعال موجب واکنش کمیته داوران هیات فوتبال استان بوشهر شد. یوسف اطمینان - رئیس دپارتمان داوران این هیات می گوید: آیا بازی کردن با اعتبار و آبروی یک داور یعنی آقای زاهدی فرد که از طریق تمام رسانه ها توسط فدراسیون  به عنوان داور این بازی انتخاب شده بود و تغییر ناگهانی داور بازی در اذهان عمومی چیزی جز تزلزل و بی تدبیری مسوول کمیته داوران را می تواند نشان دهد؟ آیا مسوول کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید حافظ منافع مجموعه خود باشد یا مروج بی بندباری و تشنج جو و شرایط بر علیه داوران مجموعه خود؟ آقای صفیری شما و تصمیم گیرندگان کمیته داوران چه عناد و دشمنی با مجموعه داوری استان بوشهر داشته و دارید که از بدو مسوولیت تاکنون بدترین نوع رفتار را با داوران این استان داشته اید. نوع چینش داوران در هفته های اخیر نشانگر این است که کسان دیگری خارج از مجموعه کمیته برای داوران تصمیم می گیرند و حرف و دستورات آنها باید حتمی اجرا شود تا منافع آنها تامین و باعث تداوم مدیریت مسوولان کنونی کمیته داوران باشد.  

 

یوسف اطمینان حرف هایش را خطاب به اسماعیل صفیری این چنین ادامه داد: آیا برای انتخاب گزینه های داوری بازی دربی ضوابط و مولفه هایی را در نظر داشتید که به اسم زاهدی فرد نرسیدید؟ قطعا باید ملاک هایی غیر از ضوابط در نظرتان بوده باشد که از کنار نام ایشان به راحتی گذشته باشید، چرا که اگر نمرات ناظران از بازخورد عملکرد داوران در بازیهای گذشته مد نظر باشد چگونه می توان زاهدی فرد را داور بازیهای حساس تراکتور - سپاهان، پرسپولیس- پیکان، فولاد - تراکتور ، سایپا - ماشین سازی، سپاهان - نساجی در هفته های پایانی انتخاب کرد اما به دربی که می رسد ایشان جز گزینه های کمیته داوران قرار نمی گیرد. شاید ملاک انتخاب حرف شنوی و لابی های پشت پرده باشد که شامل این داور نمی شود و گزینه های بهتری برای پیاده سازی نظرات و دستورات افراد پشت صحنه وجود دارد. تغییر آقای زاهدی فرد در این شرایط سخت و دشوار حاصل دسته گل جناب صفیری قطعا به سود ایشان خواهد بود و هیچ چیز از شایستگی داور بوشهری کم نخواهد کرد. زاهدی فرد و امثالهم به عنوان داور تا سالیان متمادی بعدی هستند و داوری خواهند نمود اما مدیران و مسئولان کنونی کمیته داوران فدراسیون بدانند که این صندلی و میز و جایگاه ها به کسی وفا نکرده و تنها عملکرد عادلانه و منصفانه مسوولانی چون‌ نظری، عنایت و عسکری ها هست که در یادها به نیکی ماندگار است. ضمن تبریک به آقای پیام حیدری برای انتخاب به عنوان داور این بازی برای ایشان و گروه داوری بازی آرزوی توفیق و سربلندی دارم.