صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 457871399/09/07 - 15:48

حرکت ارزشمند و اخلاقی حسین پورامینی هافبک دشتستانی پیکان

وقتی پنالتی نادرست پیکان در بازی با ذوب آهن برگشت هم مهدی تارتار ناراحت شد و هم دستیارانش. هر کادر فنی دیگری هم بود ناراحت می شد. 

 

به گزارش "ورزش بوشهر"، به این خاطر که مهدی تارتار و دستیارانش نزدیک به صحنه نبودند و مطمئن نبودند که حسین پورامینی هیچ برخوردی با مدافع حریف نداشته و از همه مهتر پنالتی گرفته شده می توانست آنها را به سه امتیاز بازی برساند. اما مهدی تارتار در پایان بازی و در کنفرانس خبری ابراز خوشحالی کرد از اتفاقی که رخ داده؛ یعنی برگشت پنالتی ذوب آهن که این رفتار جای تحسین دارد. همین طور ادعای حسین پورامینی هافبک دفاعی تیم پیکان که گفته بازیکن ذوب آهن روی او خطا نکرده است. 

 

در صحبت های مهدی تارتار در پایان بازی خواندیم:« من به هیچ وجه راضی نبودم ذوب‌آهن متضرر شود. خدا را شکر عدالت اجرا شد. در زمانی که داور رأی‌اش را برگرداند ناراحت شدم و به داور چهارم اعتراض کردم، اما بعدا صحنه را دیدم. همین که داور جسارت و شجاعت کرد پنالتی را برگرداند قابل تحسین است. بازیکن ما هم شرف داشت که به داور گفت، بازیکن ذوب‌آهن با من برخوردی نداشته است. خوشحالم که عدالت اجرا شد، برای همه تیم‌ها دوست دارم این عدالت اجرا شود و VAR وارد فوتبالمان شود و کسی ضرر نکند. امیدوارم همه مثل بازیکن ما صداقت داشته باشد.»

 

این رفتار از سوی مهدی تارتار و شاگردش یعنی حسین پورامینی شایسته تحسین است. به خصوص که مهدی تارتار در پایان بازی از داور چهارم بازی عذرخواهی کرد. اشتباه داوری ناراحت کننده است. چه به سود تیم میزبان و چه به سود تیم میهمان. بدون شک مربی ای که از اشتباه داوری به سود تیمش خوشحال شود بدین معنی است که برد با تضییع حق حریف را هم دوست دارد که این دور از بازی جوانمردانه است و بدون شک چنین تیمی روزی خود از اشتباه داوری متضرر می شود. شاید هم اگر بازیکنی مدعی شود خطایی که به سود تیمشان گرفته شده نادرست بوده از سوی هم تیمی هایش و مربی اش شماتت شود اما باز هم ارزش این کار را دارد چرا که یک سوت اشتباه و یک تصمیم اشتباه می تواند سرنوشت یک مربی را تغییر دهد و شریک جرم بودن بدون شک حالت خوشی ندارد و عذاب وجدانش همیشه همراه آنهایی که در اتخاذ تصمیم اشتباه دخیل بودند هست و خوشحالیم از اتفاقی که در استادیوم فولاد شهر رخ داد و کارت سبز را تقدیم مهدی تارتار و حسین پورامینی می کنیم. و هم چنین مجموعه داوری که با همه گلایه های صورت گرفته شجاعت به خرج داده و تصمیم خود را اصلاح کردند.