صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 539301400/06/20 - 12:25

برخلاف میل باطنی امتیاز امیدگناوه را واگذار کردیم

ورزش بوشهر؛ مسئولان تیم فوتبال امید که چندین سال این تیم را در لیگ دسته دوم کشور با دار ونداری و سختی و مشکلات مالی زیاد نگه داشته بودند، امتیاز آن را برخلاف میل باطنی و حمایت نکردن مسئولان به یک تیم خراسانی فروختند.

  

به گزارش ورزش بوشهر؛ استان بوشهر در لیگ‌های مختلف فوتبال کشور همواره نمایندگانی داشته است که در سایه برخی مشکلات در خطر انحلال و فروختن امتیاز قرار گرفتند و یا به رده های پایین تر سقوط کردند که امید گناوه نیز در چنین شرایطی قرار گرفت و مسئولان تیم ، امتیاز آن را که با تحمل فشارهای زیادی محفوظ نگه داشته بودند بالاخره به باشگاه پیام خراسان فروختند.

 

شهرستان تجاری گناوه دارای قابلیت زیاد اقتصادی و درآمدزایی است که می‌توان به وجود گمرک، نیروگاه سیکل ترکیبی برق مبپنا و تاسیسات مهم نفتی و گازی اشاره کرد که منبعی مناسب برای حمایت و کمک به تیم‌های ورزشی این منطقه هستند، اما دریغ از اینکه نگاه و توجهی به مسئولیت‌های اجتماعی خود از جمله در حوزه ورزش کنند.

 

مسئولان تیم امید گناوه پارسال به دلیل مشکلات مالی قصد فروش این تیم و انصراف از لیگ را داشتند که پس از کش و قوس‌های فراوان، از موضع خود منصرف شدند و به رغم همه مشکلات باتوجه به نیازی که در سطح شهرستان احساس کردند و قول‌هایی که مسئولان مربوطه به آنان دادند، تصمیم به ادامه حضور گرفتند.

 

این تیم حتی برای نگه داشتن تیم بزرگسالان خود در لیگ ، برخلاف میل باطنی بعد از حدود هفت سال حضور تیم نوجوانان آن باشگاه در لیگ برتر فوتبال کشور و با توجه به زحمات زیادی که برای این رده سنی کشیده بودند ، به خاطر پرداخت بدهی تیم بزرگسالان، مجبور به فروش امتیاز آن شدند.

 

مسئولان این تیم از زمان حضور در لیگ دسته دوم کشور برای نگه داشتن و نفروختن این تیم چندین جلسه با مسئولان استانی و شهرستانی نشست‌های متعددی برگزار کردند و از آنان خواستند برای پویایی فوتبال این منطقه به آنان کمک کنند.

 

اگرچه مسئولان مرتبط به وعده‌های داده شده خود در طول این چند سال عمل نکردند، اما کادر فنی امید گناوه بخاطر از دست نرفتن سهمیه این شهرستان با یک مجموعه با تجربه بالاخره وارد کارزار لیگ دسته دوم شد و به امید حمایت شدن تصمیم گرفتند که امتیاز آن را نفروشند.

 

امیدگناوه نماینده استان بوشهر در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور پارسال در نیم فصل اول در رده‌ اول جدول قرارداشت اما پس از به وجود آمدن مشکلات مالی و عدم حمایت و بی‌توجهی مسؤولان در نیم فصل دوم از کورس رقابت با تیم‌های بالای جدول بازماند و در جدول تنزل کرد اما به هر صورت در لیگ ماندگار شد.

 

مشکلات مالی بر این تیم در فصل قبل چنان زیاد بود که حسین عبدالهی سرمربی آن بخاطر همین مسئله استعفا کرد.

 

ایشان در زمان استعفای خود گفت: با وجود اینکه تیم امید را متعلق به خود می‌دانم اما کناره‌گیری می‌کنم و یک مربی دیگری برای تیم انتخاب خواهم کرد تا شاید بتوانیم نتایج بهتری در ادامه لیگ بگیریم.

 

وی اظهارداشت: صبح که از خواب بیدار می شوم باید جواب صدها نفر را که پول طلب می‌کنند بدهم و این امر باعث شده تا تمرکز فنی را از دست بدهم.

 

عبداللهی گفت: مسئولان شهرستان به این تیم بی‌مهری و به قول و وعده‌های خود عمل نکردند و تنها مدیرکل ورزش جوانان استان بوشهر در این میان از اول فصل کمک کرد.

 

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی هایی که اول فصل کرده بودیم در ادامه لیگ قرار بود شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره دارایی و تعاونی لنجداران به این تیم کمک مالی کنند و روی حرف‌های آنها حساب کردیم اما پشت ما را خالی کردند.

 

عبدالهی گفت: در این ارتباط جلسات مختلفی برگزار شد و شورای شهر قرار شد در نیم فصل دوم به این تیم کمک کند و حتی شهردار نیز موافقت کرد اما هنوز هیچ نتیجه‌ای عاید تیم امید نشده‌است.

 

وی ادامه داد: یک تیم برای حضور در مسابقات کشوری که نماینده یک استان است باید حامی و پشتیبان داشته باشد اما حتی در شهر خود تنها ماندیم و مظلوم واقع شدیم و بدقولی برخی مسئولان به این تیم فراموش نمی‌شود.

 

حسین عبدالهی که هم اینک مالک تیم امید گناوه است، گفت: به رغم میل باطنی مجبور به فروش امتیاز لیگ ۲کشور شهرستان گناوه شدیم.

 

وی اظهار داشت: طی تفاهم صورت گرفته با باشگاه پیام خراسان، مجبور به فروش امتیاز لیگ ۲کشور شهرستان گناوه به آن تیم شدیم و تنها امتیاز لیگ کشوری را واگذار کردیم.

 

مالک باشگاه امید گناوه در رابطه با دلایل فروش امتیاز این باشگاه گفت: در اوایل فصل گذشته مسئولان و افراد زیادی به ما قول همکاری دادند اما با شروع فصل تنها بهروزیان فر مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهر حدود۱۵۰ میلیون تومان کمک کرد و تمام هزینه‌ها را با فروش اموال شخصی پرداخت کردیم.

 

وی افزود: هم اکنون چندین میلیاردتومان باشگاه بدهکار است و با توجه به اینکه عزمی در مسئولان ندیدیم مجبور به فروش تنها امتیاز لیگ کشور شمال استان بوشهر شدیم و متاسفانه امید از فوتبال دوستان گناوه‌ای رفت.

 

عبدالهی ادامه داد: لازمه زنده ماندن فوتبال در گناوه و پیشرفت جوانان فوتبالیست گناوه‌ای حضور شهرستان در لیگ‌های کشوری است و حتی باز حاضرم از هزینه خانه و خانواده‌ام بزنم تا آنها پیشرفت کنند.

 

وی گفت: البته لازمه حضور در لیگ‌های کشور ، حمایت مسئولان و دلسوزان شهرستان گناوه و استان بوشهر و خیرین است و اگر ۵۰ درصد هزینه تیمداری را آنها تقبل کنند، باقی هزینه را از جیب شخصی برای پیشرفت جوانان گناوه می‌پردازم.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: مسئولان تیم امید گناوه بخاطر بدهی زیاد و عدم توان مالی به ناچار سهمیه شهرستان را در لیگ دسته دوم به یک تیم خراسانی واگذار کردند.

 

رحمان عمادی افزود: این اداره در سطح شهرستان به تیم‌های ورزشی از جمله نمایندگان شهرستان در رقابت‌های کشوری حمایت کرده‌ است و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون تومان به امید گناوه کمک کرد.

 

وی اظهارداشت: باتوجه به بدهی و بودجه پیش بینی شده امید گناوه برای حضور در لیگ کشوری، تامین آن توسط این اداره در برهه کنونی بدلیل شرایط اقتصادی و کمبود اعتبار مقدور و امکان پذیر نبود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: باتوجه به وجود شرکت‌های مهم نفتی و گازی و دیگر منابع درآمدزا در این شهرستان، نباید ورزشکاران و تیم‌های ورزشی منطقه دچار مشکلات مالی شوند و تیم‌های نظیر امید و پرسپولیس که سابقه حضور چندساله را در لیگ کشور دارند، به اجبار امتیاز خودرا بفروشند./ایرنا