صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 390441399/03/18 - 11:45

هیات فوتبال استان بوشهر/شکست اتحاد، استعفای عبدی‌پور، چالش‌های محتشم

یاداشتی از مرتضی خضری

ورزش بوشهر؛ هیات فوتبال استان بوشهر چند سالی‌ست با چالش‌های مختلف مدیریتی روبروست. از سال 92 که مجمعی پر حاشیه با چاشنی تخلف برگزار شد و محمد دوانی جایش را با زیرکی جمشیدی به محمد نجفی داد، روی خوش ندیده است.

در مجمع سال 92 اختلاف‌های دوانی و جمشیدی باعث شد تا نجفی سکاندار هیات فوتبال استان شود. در آن مجمع پر حرف و حدیث که حتی صدایش به برنامه ۹۰ هم رسید پرویز عبدی‌پور مهره تأثیرگذاری بود و در پایان مجمع، عبدی‌پور آن شد که می‌خواست.

وقتی نجفی رئیس شد، پرویز عبدی‌پور هم در فوتبال استان قدرت گرفت. با آغاز فعالیت هیات فوتبال استان تصمیم‌های عبدی‌پور بود که در فوتبال استان اجرایی می‌شد. به مرور رابطه نزدیک عبدی‌پور با شهرستان‌ها جایگاه مسئول برگزاری مسابقات را ویژه کرد. 

محمد نجفی رئیس هیات فوتبال استان شد اما پس از چندی سکان از دست جمشیدی مدیر کل ورزش و جوانان استان افتاد و بهروزیان‌فر مدیرکل شد. هیات فوتبال استان در این مدت نتوانست نظر بهروزیان‌فر را جلب کند و شکاف عمیقی بین اداره کل و هیات فوتبال استان به وجود آمد.

این اختلاف باعث شد تا مجمع بیش از دو سال به عقب برود‌.

نجفی در این مدت شاهد قدرت گرفتن عبدی‌پور بود و بگو مگوهای این دو کم کم از فضای اتاق‌های هیات به بیرون درز کرد. عبدی‌پور استعفا داد اما نجفی نپذیرفت و مشخص شد راه این دو از هم جدا شده است. عبدی‌پور بدون سر و صدا در هیات فوتبال استان ماند و بیش از پیش قدرت گرفت. مسئول برگزاری مسابقات هیات فوتبال استان در مدت باقی مانده به مجمع، افراد دارای رای را به دور خود جمع کرد و تیر ترکش خود را در غلاف برای روز مبادا قرار داد. عبدی‌پور با توپ پر منتظر روز مجمع نشست.

در این مدت، تاریخ مجمع به دلیل تغییر لیست کاندیداها چند بار تغییر کرد و بالاخره لیست نهایی مشخص شد. نام محمد نجفی در لیست پایانی نبود.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر تلاش زیادی کرد تا تاییدی خود را برای کاندیداتوری بگیرد اما سنگی که پیش پایش بود، بزرگ‌تر از توان نجفی بود و در نهایت رئیس تماشاگر مجمع شد. محمد نجفی برای در قدرت ماندن نیاز به معرفی نیروی همراه داشت و کازرونی بهترین مهره در بین همراهان نجفی بود‌.

پرویز عبدی‌پور با نزدیک شدن به زمان قطعی مجمع هیات فوتبال استان رایزنی‌های پنهانی خود را با اداره کل ورزش که خواهان به قدرت رسیدن محتشم بود، سرعت بخشید. در همین زمان عبدی‌پور هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها را هم علیه تیم نجفی متحد کرد. کازرونی رقیب جدی محتشم در این مجمع بود اما نجفی و کازرونی نمی‌دانستند تنها شده‌اند.

یک شب مانده به مجمع، اتحاد کامل شکل گرفت که در راس آن پرویز عبدی‌پور قرار داشت. عبدی‌پور اکثریت را در مقابل نجفی و کازرونی قرار داده بود. اتحاد محتشم و عبدی‌پور منجر به پیروزی محتشم در مجمع هیات فوتبال استان شد. 

محتشم وقتی حکمش را دریافت کرد مسیر خود را ترسیم نمود. در این مسیر عبدی‌پور دست راست رئیس بود اما خیلی زود عبدی‌پور با محتشم به پایان راه رسید.

هفته گذشته استعفای عبدی‌پور با افشای مهندسی مجمع منتشر شد. در این مهندسی عبدی‌پور نقش اصلی را داشت.

این استعفا با واکنش عجیب محتشم همراه بود. پیام محتشم مبنی بر پاک کردن فضای فوتبال استان مشخص نکرد رئیس هیات فوتبال چه چیزی را قرار است پاک کند در حالی که خود با مهندسی انتخابات صندلی ریاست را به دست آورده است.

دبیر استعفا داده است، اما ساکت نخواهد نشست و با این روش، هیات فوتبال استان چالش‌های فراوانی را باید تجربه کند. نفوذ عبدی‌پور در بین هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها محتشم را آزار خواهد داد./یاران سبز