صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 221821397/11/24 - 14:07

صنایع مستقر در بوشهر به ورزش این استان کمک کنند

ورزش بوشهر: معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: ظرفیت های صنعتی مستقر در بوشهر به ورزش این استان با نگاه ویژه کمک کنند.

 

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ امیر رضا خادم روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: بخش ورزش در برخی استان های همجوار بوشهر که برخوردار از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند بخوبی از حمایت این صنایع بهره مند می شوند و در ورزش قهرمانی چندین رویداد بین المللی از جمله کشتی، والیبال، بسکتبال را با کمک آنها میزبانی کردند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر نیز این صنایع باید به استان کمک کنند اما هنوز شاهد بومی سازی این منابع برای استان بوشهر نیستیم و تحقق این مهم نیاز به پیگیری و رایزنی بیشتری دارد.

خادم تاکید کرد: مدیران صنعت باید حمایت از ورزش استان بوشهر را که یکی از بخش های اجتماعی و مطالبات ورزش استان است، اجرایی کنند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: استان های بوشهر، هرمزگان در بخش ورزش های آبی رشد خوبی داشته اند و در این زمینه با پرورش ورزشکاران مستعد می توان مدال های خوبی در مسابقه های بین المللی کسب کرد.

خادم ادامه داد: منابع حوزه ورزش و جوانان جوابگوی نیاز های ورزش کشور نیست و در این زمینه باید از ظرفیت های بخش خصوصی، خیران و علاقمندان بخوبی استفاده شود.

وی افزود: سهم 9 درصدی ارزش افزوده توسط مجلس شورای اسلامی به حوزه ورزش و جوانان تخصیص یافته که این مهم کمک شایانی به این حوزه ها داشته است.

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: در بحت اشتغال در حوزه ورزش و جوانان نیاز به ساختاز سازی است و یکی از ماموریت های این وزارتخانه در ساختار جدید مرکز مشارکت ها و سرمایه گذاری در این بخش است.

خادم گفت: در این ارتباط مقرر شده که از محل تسهیلات بانکی 30 هزار میلیارد ریال اشتغال زایی وزارت کار، تعاون و و رفاه اجتماعی به حوزه ورزش و جوانان نیز سهمی تخصیص داده شود.

خادم با اشاره به احداث 167 زمین چمن مینی فوتبال در بوشهر بیان کرد: این طرح اکنون به عنوان یک طرح ملی توسط وزارت ورزش در سایر استان های کشور با حمایت استانداران در دست اجراست.

وی گفت: همچنین در تفاهم نامه ای که با سازمان ثبت املاک و اسناد کشور منعقد شده تمامی هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد دارای شناسه ملی می شوند.