صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 234171398/01/26 - 09

درخواست رئیس هیات بسکتبال استان از استاندار: هر پتروشیمی و شرکت نفتی اسپانسر یک هیات ورزشی شود

ورزش بوشهر: رئیس هیات بسکتبال استان از استاندار خواسته است که هر پتروشیمی و شرکت نفتی اسپانسر یک هیات ورزشی شود.

 

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ رضا رضازاده در پاسخ به وضعیت سالن و تجهیزات می گوید: مسابقات را از شهر بوشهر خارج کردیم. در سال گذشته در دیلم، گناوه و دشتستان مسابقات برگزار کردیم و میزبانی تیم های منتخب را برعهده داشتیم. قبلاً رفت و برگشت نبوده و در بوشهر برگزار می شد امّا اکنون لیگ به صورت رفت و برگشت در همه شهرستان ها برگزار می شود. همین امر باعث ایجاد چالشی شد که تمام هیأت های بسکتبال شهرستان ها برای گرفتن میزبانی تجهیزات خود را کامل کنند و به کمک نهادهای مربوطه اکثر سالن های بسکتبال استان تجهیزات خوبی دارد. امّا در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی خرید و تکمیل تجهیزات سخت شده. برای مثال قیمت توپ از 100 به 400 هزار تومان افزایش یافته.

وی درباره ایجاد خانه بسکتبال بوشهر بیان کرد: سالن فجر پارکت مناسبی شده و برای اولین بار میزبان اردوهای تیم ملی و میزبان تیم های منتخب بوده ایم. سالن صدوقی نیز بازسازی و شرایط مناسبی پیدا کرده است. امید است که خانه بسکتبال نیز در زمینی که توسط اداره کل ورزش در صلح آباد پیش بینی شده، استارت بخورد.

رضازاده با اشاره به اینکه اکنون تنها یک ملی پوش در رده های پایه داریم، اظهار داشت: با توجه به فعالیت های صورت گرفته، به هم استانی ها قول می دهم که تعداد ملی پوشان تا سال آینده به سه نفر خواهد داشت.

وی در پاسخ به مسئله مالی و اسپانسر هم گفت: تیم ما در لیگ دسته یک اسپانسر ندارد. شورای شهر مبلغ 60 میلیون تومان کمک کردند و بهروزیان فر مدیرکل ورزش و جوانان هم کمک هایی داشته اند، امّا متأسفانه نتوانستیم اسپانسری برای تیم لیگی خود پیدا کنیم و هر چه درآمد داریم خرج این تیم می کنیم. گردش مالی هیأت در سال به 300 میلیون تومان می رسد اما نمی تواند پاسخگوی مخارج باشد و برای اداره بهتر حداقل 500 میلیون تومان گردش مالی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیتش در ریاست این هیات، تعداد ورزشکاران بسکتبال کمتر از 700 نفر بوده تصریح کرد: امروز ورزشکاران این رشته به 1800 نفر رسیده است.

وی با انتقاد از مسئولان گفت: استان ما قطب اقتصادی کشور بوده و هست امّا ورزش استان دچار مشکلات شدید مالی می باشد. اگر استاندار پیگیری کرده و هرکدام از رشته های ورزشی را به یک شرکت مرتبط در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی متصل کند، جهش بزرگی در ورزش استان رقم می خورد.