صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 235821398/02/23 - 11:00

رئیس هیات شطرنج استان بوشهر: سطح شطرنج استان بوشهر درکشور بالاست

ورزش بوشهر: رئیس هیات شطرنج استان بوشهر گفت: داوری و مربیگری رشته شطرنج استان در کشور از سطح بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ سیدایمان بکا روز شنبه در آیین افتتاح سالن هیات شطرنج گناوه افزود: پارسال در بازی‌های پارالمپیک جاکارتا پنج مدال آسیایی در این رشته کسب کردیم و در جایگاه پیشکسوتان نیز قهرمان کشوری داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه پارسال هشت مسابقه کشوری در این رشته در استان بوشهر برگزار شد،گفت: از ابتدای امسال و از 5 تا 9 فروردین در شهر بوشهر مسابقات آزاد کشوری برگزار که 150 ورزشکار حضور داشتند.

بکا اظهارداشت: در رده‌های سنی مختلف اتفاق‌های خوبی در شطرنج استان بوشهر رخ داده که امیدواریم در سال‌های آینده بتوانند افتخارات خوبی برای این استان و کشور کسب کنند.

رئیس هیات شطرنج استان بوشهر گفت: یکی از وظایف این هیات کمک به شهرستان‌ها بلحاظ نرم افزاری است و طبق روال هر سال امسال نیز به هیات گناوه توجه خواهد شد.

وی افزود: افتتاح سالن هیات شطرنج شهرستان گناوه اتفاق خوبی است وامیدواریم که در شهرستان‌های دیگر استان نیز شاهد افتتاح چنین مکان‌هایی برای این رشته ورزشی باشیم.

فرماندارگناوه گفت: افتتاح این سالن بازخورد نتایج جلسه هم اندیشی با ورزشکاران و از درخواست‌های هیات شطرنج و ورزشکاران این رشته بود که محقق شد.

سیدعلی پاک نژاد افزود: جوانان و ورزشکاران برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیازمند فضایی آرام و مناسب برای بروز استعدادها و توانایی‌های خود هستند و ورزش شطرنج نیز یک ورزش فکری است که نیاز به آرامش دارد.

وی گفت: فراهم کردن فضای مناسب باعث می‌شود تا ورزشکاران بتوانند استعدادها و توانایی‌های خود را شکوفا و از فضای ایجاد شده نهایت بهره را برای اعتلای ورزش ببرند.

فرماندار گناوه برآموزش در رشته‌های ورزشی تاکید کرد و افزود: از رئیس هیات شطرنج گناوه و دست اندر کاران این ورزش درخواست می‌شود که ارتباط و تعامل خود را با مدارس و دانشگاه‌ها افزایش دهند.

وی گفت: ورزش دانش آموزی و کشف استعدادها و تلاش برای شکوفایی این استعدادها اصل و پایه ورزش است و بدون ارتباط با این قشر آموزش موفقیتی کسب نخواهد شد.

فرماندار گناوه اظهارداشت: این شهرستان دارای ورزشکاران بسیار خوبی در رشته شطرنج است و شاهد درخشش ورزشکاران این رشته در مقاطع استانی و کشوری هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: شطرنج به عنوان یکی از رشته‌های قدیمی در این شهرستان است و ورزشکاران این رشته توانستند درمیادین مختلف افتخارات زیادی کسب کنند.

رحمان عمادی افزود: با تلاش مضاعف و تعامل و همکاری شاهد پیشرفت و موفقیت‌های بیش از پیش این رشته ورزشی در شهرستان باشیم.

منبع: ایرنا