صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 489691399/10/10 - 19:30

مجمع عمومی و سالیانه هیات دو و میدانی استان بوشهر برگزارشد

مجمع عمومی و سالیانه هیات دو و میدانی استان بوشهر با حضور رئیس فدراسیون دو و میدانی ،مدیر کل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع بر گزارشد.
  
به گزارش "ورزش بوشهر"؛ مجمع عمومی و سالیانه هیات دو و میدانی استان بوشهر با حضور رئیس فدراسیون دو و میدانی ،مدیر کل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع بر گزارشد.
 
هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی در این آیین گفت: ایران از هم‌اکنون به دنبال حضور مقتدرانه در مسابقات دو و میدانی آسیا در کشور چین است.
 
هاشم صیامی افزود: این رویداد در اردیبهشت ماه برگزار می‏‌شود که در این زمینه تمامی تمهیدات لازم برای افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان فراهم خواهد شد.
 

وی بیان کرد: ایران تاکنون ۲ سهمیه مسابقات المپیک توسط احسان حدادی و حسن تفتیان کسب کرده‌است و پیرجهان نیز در رنکینگ شانس بسیار زیادی برای کسب ورودی مسابقات المپیک دارد.

صیامی اظهار داشت: در این زمینه تلاش می‏‌شود ۵ تا ۶ دو و میدانی‌کار دیگر بتوانند با کسب ورودی المپیک برای ایران افتخار آفرینی کنند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: از دیگر رویدادهای بین المللی پیش روی فدراسیون مسابقات دو و میدانی نوجوان آسیا است که اوایل فروردین ماه سال آینده برگزار می‏‌شود.

وی اظهار داشت: در رشته‎های دو و میدانی از عوامل مهم در موفقیت توجه به مربیان است که در این ارتباط حمایت از آنها باید به صورت ویژه دنبال شود.

صیامی بیان کرد: در این رشته ورزشی تجربه نشان داده زیرساخت‏‌ها نیز نتوانستند به اندازه مربیان موفق خود را نشان دهند زیرا در برخی از استان‎ها با وجود زیرساخت‎های مناسب، ورزشکار توانمندی در عرصه ملی و بین المللی ندارند.

وی افزود: دو و میدانی رشته‎ای است که ورزشکاران باید با تلاش و همت زیاد توانمندی خود را اثبات و از این طریق به تیم ملی راه یابند.

صیامی اظهار داشت: آموزش نیز از جمله راه‏‎های موفقیت است که در زمینه از استان‏‌ها برای برگزاری دوره‏‌های مورد نیاز به صورت ویژه حمایت خواهد شد.

وی گفت: در بحث اعتباری محدودیت‏‌هایی وجود دارد و باید سعی کرد با استفاده از ظرفیت‎های موجود در راستای ارتقا و پیشرفت ورزش دو و میدانی گام برداشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهرزیر به بحث فراهم شدن زیر ساخت های این رشته در استان خبر داد و افزود: هم اکنون دوپیست تارتان استاندار در مرکز استان در شهر بوشهر راه اندازی شده است و پیست تارتان برازجان نیز در حال تکمیل وبهره برداری است.

وی اضافه کرد: پیست تارتان گناوه نیز جانمایی آن انجام شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغازمی شود.

بهروزیان فرد یاد آورشد که هر ورزشکار در این رشته موفق به کسب سهمیه المپیک شود بصورت ویژه مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر قرار می گیرد.

در این آیین احمد نوشادی پیشکسوت اینرشته بعنوان رئیس آکادمی دو و میدانی استان بوشهر معرفی شد.