صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 674671401/04/14 - 21:00

ورزش بوشهر چشم انتظار شورای راهبردی پتروشیمی‌ها

ورزش بوشهر: رئیس هیات بسکتبال استان بوشهر گفت: شورای راهبردی پتروشیمی‌های بوشهر تیم‌های ورزشی گروهی از جمله نمایندگان بسکتبال این استان را در لیگ‎های کشوری بطور ویژه ببیند و ساز و کار حمایتی تعریف شده برای آنها تعریف و اجر کند.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ رضا رضازاده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تیم‎های بسکتبال تپنا و باژوند بوشهر سال گذشته درخششی خیره کننده در لیگ‌‎ یک آقایان و بانوان داشتند اما امسال در نبود حمایت مالی شاید ناگزیر به انصراف از حضور در رقابت‌ها شوند.

وی بیان کرد: لیگ‌های کشوری در واقع عرصه‌ای برای به نمایش گذاشتن همه تلاش‌ها در رده‎های سنی پایه است اما با این وجود در صورت نبود حامی مالی و حذف تیم‌ها، دیگر فعالان رده‎‌های پایه نیز انگیزه لازم را برای کار نخواهند داشت.

رضازاده زاداه ادامه داد: با توجه به حضور شمار قابل توجهی واحدهای پتروشیمی در استان بوشهر، رایزنی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است اما با تمرکز اعتبارات حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‎ها در شورای راهبردی پتروشیمی این استان تاکنون موفقیتی برای تامین اعتبار موردنیاز بسکتبال حاصل نشده است.

وی یادآور شد: در رایزنی‎های صورت گرفته برخی شرکت‎ها برای تامین تجهیزات اعلام همکاری کردند ولی این در شرایطی است که بار سنگین تیم‌داری در لیگ‎های کشوری شامل هزینه‎‌های اعزام، اسکان و قرارداد بازیکنان و کادر فنی است.

رئیس هیات بسکتبال استان بوشهر ادامه داد: در بحث حمایت از تیم‎های ورزشی اکنون ورزش استان بوشهر به دو بخش فوتبالی و غیرفوتبالی تقسیم شده است که به نظر می‎رسد با توجه به تیم‎های اندک این استان در مسابقات کشوری باید این تیم‌‎ها نیز در کنار فوتبال و به صورت ویژه دیده شوند.

رضازاده در بخش دیگری اظهار کرد: رشته بسکتبال اکنون در هشت شهرستان استان بوشهر فعال است و برای فعالیت این هیات در شهرستان‎‌های دیر و عسلویه نیز تلاش‌هایی در حال انجام است.

وی افزود: اکنون بسکتبالیست‎های عسلویه در جم و بسکتبالیست‌های دیری نیز در کنگان فعالیت دارند که با توجه به بعد مسافت‌ راه‎اندازی هیات بسکتبال عسلویه و دیر در دستور کار جدی قرار دارد.

رضازاده ادامه داد: برگزاری کلاس‎های آموزشی از راهبردهای هیات بسکتبال استان بوشهر است که در همین راستا امروز کلاس دانش افزایی مربیان بسکتبال با حضور مهران حاتمی از اسطوره‎‌های بسکتبال کشور با حضور ۵۰ مربی آغاز شده است.

وی افزود: سالن فجر این روزها میزبان لیگ استانی بسکتبال بزرگسالان است که رقابت‌ها تا شهریور ماه تداوم خواهد داشت.

رضازاده اظهار کرد: با توجه به اتمام مسابقات لیگ بسکتبال بزرگسالان استان بوشهر در شهریورماه باید از هم اکنون تکلیف تیم‌داری نمایندگان این استان برای حضور شایسته در لیگ‎‌های کشوری محقق شود که این مهم نیازمند توجه جدی مسئولان این استان اعم از استاندار، نمایندگان و مدیرکل ورزش و جوانان است.