صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 410821399/04/07 - 11:26

مس سونگون با درخشش صمیمی بار دیگر قهرمان فوتسال ایران شد

ورزش بوشهر؛ تیم مس با شکست گیتی پسند برای سومین بار قهرمان لیگ برتر شد.

 

به گزارش ورزش بوشهر، تیم های مس سونگون ورزقان و گیتی پسند اصفهان از ساعت ۱۸ امروز در سالن بدون تماشاگر پورشریفی تبریز بازی برگشت فینال لیگ برتر را برگزار کردند.مسی ها در این بازی علیرضا عسگری را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند و علیرضا صمیمی که در بازی رفت غایب بود به ترکیب این تیم برگشته بود. علاوه بر صمیمی، علیرضا افضل سرمربی مس سونگون نام سعید مومنی، فرهاد فخیم، مهدی جاوید، بابک نصیری، مسلم اولادقباد، سعید تقی‌زاده، محمد شجری، سالار آقاپور، مصطفی طیبی، میثم خیام و سامان دشن را هم در فهرست این تیم مقابل گیتی‌پسند قرار داشتند.

 

در سمت مقابل گیتی پسند نیز اصغر حسن زاده را که در بازی رفت محروم بود در ترکیب خود داشت تا دو تیم با تمام قوا برای کسب پیروزی در بازی برگشت آماده باشند. الکس فالکون، بهزاد رسولی، مسعود یوسف، والکس رایماندو، محمد کشاورز، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، میثم برمشوری، سعید احمدعباسی، مهران عالیقدر و مرتضی عزتی بازیکنی بودند که به سرمربیگری حمید بی‌غم در فهرست گیتی‌پسند مقابل مس سونگون حضور داشتند.

 

با توجه به شکست گیتی پستد در بازی رفت این تیم بازی را بهتر و هجومی تر آغاز کرد و صاحب چند ضربه خطرناک و موقعیت گلزنی شد که آنها را از دست داد. هنوز دقایقی از شروع این بازی نگذشته بود که خطای فرهاد فخیم کاپیتان مس روی محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن حریف جرقه درگیری های مسابقه را زد.این خطا باعث درگیری نیمکت مس و گیتی پسند شد و مربیان و کار بین اعضای کادر دو تیم بالا گرفت. داوران و مسئولان برگزاری بعد از دقایقی موفق شدند اعضای کادر دو تیم را آرام کنند اما فخیم اینبار با یکی از اعضای نیمکت گیتی پسند درگیر شد. همین مسائل باعث شد تا بازی بیش از ۵ دقیقه متوقف شود و فخیم هم کارت زرد بگیرد. داور مسابقه هم از هر نیمکت یک نفر را اخراج کرد تا مجددا مسابقه از سر گرفته شود. در ادامه مهدی جاوید نیز به دلیل خطا، دومین کارت زرد مس را از داور گرفت تا کار تیم میزبان سخت تر شود.حملات نصفه و نیمه گیتی پسندها و اداره بازی از سوی مس در ۱۰ دقیقه ابتدایی گلی در پی نداشت. در ۱۰ دقیقه دوم نیمه اول مسی ها کم کم از فشار حملات گیتی پسند خارج شده و موقعیت هایی روی دروازه گیتی پسند ایجاد کردند تا اینکه مس توانست توسط میثم خیام در دقیقه ۱۴ و روی یک ضدحمله دروازه گیتی پسند را باز کند. پس از گل گیتی پسند باز هم سراپا حمله شد اما علیرضا صمیمی مثل دفعات قبل توپ های گیتی پسندی ها را دفع کرد تا اینکه دو دقیقه بعد از گل مس،گیتی پسند توسط مرتضی عزتی قفل دروازه میزبان را باز کرد و مزد برتری خود را گرفت. در حالی که بازی پس از این گل آرام دنبال می شد خطای گیتی پسندی ها ،مس را صاحب یک ضربه مستقیم کرد که مهدی جاوید با شوتی دیدنی گل دوم مس را به ثمر رساند و بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

 

در نیمه دوم فخیم در همان ثانیه ابتدایی روی یک ضد حمله می توانست گل سوم مس را به ثمر برساند که راه به جایی نبرد اما لحظاتی بعد میثم خیام گل دوم خودش و سوم مس را به ثمر رساند تا کار گیتی پسندی ها دشوار شود.گیتی پسند برای جبران گل خورده فشار حملات خود را بیشتر کرد که با درخشش صمیمی چند موقعیت از دست رفت تا اینکه سعید عباسی با یک شوت دیدنی گل دوم گیتی پسند را به ثمر رساند. پس از گل بازی از تب و تاب افتاد و هر دو تیم صاحب موقعیت های نصفه و نیمه ای شدند که راه به جایی نبرد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی گیتی پسند بر فشار حملات خود افزود تا بلکه با تغییر نتیجه بازی همچنان شانس خود برای قهرمانی را حفظ کند.در کمتر از ۴ دقیقه به پایان بازی گیتی پسند در خواست تایم اوت کرد تا با برگشت به میدان با سیستم پاورپلی به دنبال گل زدن باشد. در پاور پلی مرتضی عزتی یک گل را از مس گرفت و با خطا روی بازیکن حرف از داور اخطار گرفت.ثانیه هایی بعد دفع توپ مشکوک سنگ سفیدی با ضربه سر با اعتراض مسی ها و اخراج مسلم اولاد قباد همراه شد و داور با اعتقاد داشتن به خطای هند،پنالتی نقطه دوم را به ضرر گیتی پسند که محدودیت خطایی اش به پایان رسیده بود نشان داد.مهدی جاوید این پنالتی را گل نکرد تا گیتی پسند امیدوار بماند با توجه به یک بازیکن کمتر مس به گل تساوی برسد.در این دقایق علیرضا صمیمی چند موقعیت خطرناک بازیکنان گیتی پسند را مهار کرد تا اینکه تیز هوشی حسن زاده گل تساوی این تیم را در پی داشت تا اصفهانی ها بازی را به وقت اضافه بکشانند.

 

در وقت های اضافه دو تیم بیشتر جانب احتیاط را رعایت کردند اما مهترین اتفاق نیمه اول وقت های اضافه ۵ خطا شدن مس بود. در نیمه دوم وقت های اضافه هر دو تیم یک موقعیت گلزنی را از دست دادند تا درنهایت بازی با تساوی خاتمه یافته و کار به ضربات پنالتی بکشد.در پنالتی ها نصیری،جاوید، فخیم،تقی زاده،آقاپور و شجری برای مس گلزنی کردند.برای گیتی پسند سنگ سفیدی،عزتی،حسن زاده،عباسی و والکس گلزنی کردند و برمشوری پنالتی خود را به تیرک زد تا مس برای سومین بار پیاپی قهرمان شود و تاریخ سازی کند.