صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
دسامبر در تسخیر مهاجم ایرانی پورتو
شناسه خبر : 489731399/10/13 - 12:15

طارمی آخرین ستاره لیگ پرتغال در 2020(عکس)

مهدی طارمی ستاره ایرانی خط حمله تیم پورتو با عملکرد درخشانش در آخرین ماه سال میلادی 2020 تبدیل به یکی از مهمترین چهره های لیگ فوتبال این کشور شده است.

به گزارش"ورزش بوشهر"، طارمی در دسامبر در ترکیب پورتو بازی های درخشانی انجام داد و توانست عنوان بهترین بازیکن ماه را که در پایان ماه نوامبر به پدرو گونسالس بازیکن تیم اسپورتینگ رسیده بود از او بگیرد. طارمی که در تابستان به پورتو پیوست مدت زیادی طول کشید تا بتواند خودش را به ترکیب اصلی پورتو تحمیل کند اما به نظر می رسد که توانست خودش را با تیم هماهنگ کرده و تبدیل به یکی از مهره های کلیدی پورتو شود. او عنوان بهترین بازیکن ماه دسامبر را با بیشترین امتیاز به خودش اختصاص داد.

  

سایت " گل پوینت" در گزارشی در ارتباط با بهترین بازیکن ماه دسامبر 2020 نوشت:"  در سه بازی برگزار شده و از هفته نهم تا یازدهم، طارمی در نتایج خوب پورتو نقش کلیدی ایفا کرد و با حضورش در خط حمله این تیم که بخصوص در لحظات پایانی فاقد توانایی بود کیفیت ببخشد. بخصوص در هفته های نهم و یازدهم، مهاجم سابق ریوآوه عملیات تعیین کننده در ترکیب تیم داشت و در مسابقاتی که تیم سرجیو کونسیسائو به پیروزی های پرگل دست پیدا کرد. یک پیروزی 4 بر 3 برابر توندلا و یک برد 3 بر دو مقابل ویتوریا که از بهترین نتایج پورتو در این فصل بوده است. او در مسابقه ای که درخشش چندانی نداشت، برابر ناسیونال، یک پاس گل داد. همه این‌ها مهدی را در آنالیز سایت گل پوینت با امتیاز 7.93 در بالاترین رتبه در بین تمام بازیکنانی که بیش از 180 دقیقه در ماه دسامبر در لیگ پرتغال به میدان رفته اند قرار داده است.


طارمی چهار گل برای پورتو به ثمر رساند و در بازی ها یک پاس گل داد و این یعنی او سهم مستقیم در 5 گل از 9 گل داشته است. این نشان می دهد که او نقش بسیار موثری در بالا رفتن میانگین گلزنی پورتو در بازی های اخیر ایفا کرده است آن هم با توجه به اینکه در دقایق کمی به عنوان مهاجم هدف بازی کرده و زمان زیادی را بیرون از هجده قدم حضور داشته است.


او در این سه بازی 10 شوت زد که دومین تعداد شوت زده بعد از پائولینیو است که 12 شوت به سمت چارچوب زده است. هفت شوت از شوتهای طارمی در چارچوب بوده که در کنار ریکاردو هوریتا و با 70درصد بیشترین درصد شوت های موثر است. در بازی با گیمارش طارمی در دوئل های هوایی در زمان حمله در 5 دوئل از 7 به پیروزی رسید و 3 پاس کلیدی به همتیمی هایش داد و بعد از ریکاردو کوارشما با دادن دو پاس خطرناک در رده دوم قرار گرفت.

هرکسی فکر می کند مهدی طارمی فقط یک مهاجم است حتما اشتباه می‌کند. بازیکن ایرانی در دسامبر دومین بازیکن با عملکرد دفاعی در یک سوم پایانی زمین بود( 5 عملکرد دفاعی موثر که میانگین 1.2 در هر 90 دقیقه می شود) و تنها شش بازیکن از او عملکرد بهتری داشته اند و البته او از این نظر در صدر بازیکنان پورتو قرار دارد که می تواند به دفاع و فشار روی بازیکنان حریف مشغول باشد. چیزی که احتمالا باعث خواهد شد تا سرجیو کونسیسائو او را به عنوان یک بازیکن موثر در ترکیب اصلی پورتو به میدان بفرستد.

      

با محاسبه اعداد مجموع عملکرد او در کل فصل، باید گفت طارمی روند صعودی را برای حضور در بین بهترین های لیگ پرتغال طی کرده است. او با امتیاز در مجموع 7.35 در رده بالای بازیکنانی که 400 دقیقه بازی کرده اند و درست پس از پدرو گونسالوس از اسپورتینگ که بهترین مهاجم لیگ با 11 گل زده است قرار دارد.


به طور گلی طارمی از رسیدن به عنوان بهترین گلزن فصل زیادی دارد چرا تا الان 4 گل به ثمر رسانده و در رده دهم قرار دارد اما فوتبال چیزی فراتر از گل زدن است و این بازیکن ایرانی در مقاطع مختلف نشان داده که بازیکن بسیار تاثیرگذاری برای پورتو است. او با نرخ بالای تبدیل شوت هایش به گل و همچنین عملکرد موفق  در پاس دادن، کارهای دفاعی و دوئل های هوایی نشان داده یک بازیکن همه کاره و کامل برای پورتو است.