صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 527701400/04/14 - 13:23

پورکبگانی: اول با خود شاهینی ها نشست می‌گذاریم بعد تصمیم میگیریم/کمک به ایرانجوان منوط به اصلاح مدیریتی در این باشگاه است

ورزش بوشهر؛ جعفر پورکبگانی منتخب اول ششمین دوره شورای شهر بوشهر در خصوص شاهین ایرانجوان گفت:

  

یکی از چالش های شهرداری بوشهر مدیریت تیم شاهین است که منتقدانی هم دارد که معتقدند شهرداری را از وظایف اولیه اش باز داشته است. با توجه به سابقه مدیریت ورزشی تان، نگاه شما در این خصوص چیست؟ بحث هایی که درباره احتمال عدم تیمداری حرفه ای با شروع بکار شورای جدید مطرح می باشد چقدر جدی است؟

 

ببینید، برنامه ما برای ورزش فراتر از تیمداری خواهد بود. نیت ما این است که با توجه به سطح مسابقه ای که ورزشکاران شهر بوشهر در آن شرکت می کنند؛ مثلا ملی یا بین المللی است، کمک کرده و زمینه سفرشان به مسابقات را فراهم کنیم، اما کمک اصلی مان آنجا خواهد بود که درصورت کسب موفقیت، با توجه به سطح مسابقات پاداشی برای ورزشکاران و عوامل درنظر بگیریم.

 

 

در خصوص تیم شاهین که الان به نزدیکی لیگ برتر رسیده چه چشم اندازی دارید؟

 

در ایام تبلیغات انتخاباتی هواداران تیم شاهین آمدند و صحبت کردند. همان جا هم گفتم نظر شخصی من این نیست که حمایت را کات و صفر کنیم، اما به سبک و سیاق فعلی هم قبول نداریم. همین حالا در بحث هزینه، خود شاهینی ها معترضند که مثلا چرا فاکتور آب معدنی باید این قدر باشد یا فلان آقا حضور داشته باشد. نظرمان این است که با شروع به کار شورا نشستی با خود شاهینی ها داشته باشیم و از صفر تا 100 موضوع را بررسی کنیم و سپس تصمیمی گرفته شود که همه جوانب در آن دیده شود.

 

احتمال تیمداری بیشتر است یا حذف آن؟

 

اول شاکله قانونی تیمداری باید رعایت شود، بعد هم با شاهینی هایی که در سرما و گرما عرق ریخته اند می نشینیم و با جمع بندی صورت گرفته، در شورا تصمیم خواهیم گرفت.

 

درباره ایرانجوان بوشهر دیگر باشگاه قدیمی بوشهر که در مقطعی خودتان مدیریت آن را داشته اید و امروز منتقد آن هستید چه برنامه ای دارید؟ هواداران این باشگاه می گویند شورای شهر در این سالها به این تیم بی مهری کرده و می گویند حضور شما در شورا می تواند به رفع این تبعیض منجر شود.

 

وقتی من مدیریت ایرانجوان را در دست گرفتم، در لیگ یک بود، ولی امروز در لیگ دو حضور دارد و حتی اگر کمک ها صورت نمی گرفت الان لیگ سه بود. این باشگاه عمدا تیم های پایه ای را از بین بردند. ضمن اینکه مباحث مالی آنها شفافیت ندارد. من اعلام کرده ام کمک به این تیم منوط به اصلاح مدیریتی در آن است. راهش این است که من و گروهی که سهامدار هستیم برای همیشه کنار برویم، از طرفی گروه مقابلی که الان اختیارات دارد هم کنار بروند و تیم را به گروه دلسوز و فعال ایرانجوانی که همین حالا آمده اند تحویل دهند. این تیم سه سال در اختیار آنها باشد و اگر عملکردشان خوب بود قطعا کمک ها ادامه می یابد، وگرنه بنای شان مثل الان باشد بدون هیچ ادعایی درباره هزینه کرد تیم را تحویل هیات فوتبال دهند. با این وضعیت باشگاه ایرانجوان رشد می کند و امکان کمک به آن هم فراهم است. البته اداره کل ورزش نباید در باشگاه دخالت می کرد ولی مدیرکل آن بی تجریگی کرد. ایشان نه فقط درباره ایرانجوان، درباره ورزش بد عمل کرد، مثل دولت روحانی که جوجه را دفن کرد تا مرغ به 30 هزارتومان برسد، بهروزیان هم نمونه ای از ناکامی ها و بی تجربگی های دولت روحانی در بوشهر بود.

 

منبع: خلیج فارس