صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 424321399/06/17 - 23:10

پورموسوی: باید میزان بدهی مشخص و بودجه فصل جدید تعیین شود

ورزش بوشهر؛ سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم ضمن اشاره به شرایط خاص تیم پارس جنوبی بر این باور است که بازی با استقلال یکی از اصلی‌ترین دلایل سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شد

  

به گزارش ورزش بوشهر؛ سیروس پورموسوی‌، سرمربی پارس جنوبی جم در خصوص علت همکاری‌اش با این تیم در اواخر لیگ نوزدهم گفت: این تیم، یک تیم جنوبی بود و من هم اصالتا جنوبی هستم و همین موضوع باعث شد نسبت به این تیم و آینده‌اش احساس مسئولیت داشته باشم، ضمن این که دوستی که با آقای رضائیان داشتم مزید برعلت شد تا این مسئولیت را قبول کنم.

 

او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: این تیم فنی نفرات خوبی داشت و شاید اگر برخی مشکلات و بدقولی ها از سوی مسئولان اتفاق نمی‌افتاد می‌توانستیم سهمیه تیم را در لیگ حفظ کنیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و شاهد هستیم این تیم با وجود شرایط خوب فنی نتوانست موفق به حفظ سهمیه‌اش شود. بدقولی ها و از دست رفتن اعتمادها باعث شد پارس جنوبی از شرایط عادی دور شود.

 

پورموسوی گفت: ما در این اواخر برد مهم و خوبی را برابر شهرخودرو که جایگاه خوبی در جدول داشت، به دست آوردیم و پس از آن برد روحیه‌بخش موفق شدیم پیکان را در تهران متوقف کنیم. شرایط‌مان به لحاظ جایگاهی در جدول در حال اوج گیری بود اما بدقولی‌ها و خلف وعده‌ها باعث شد این روند متوقف شود.

 

سرمربی پارس جنوبی جم با اشاره به ماجرایی که برای بازی با استقلال رخ داد و تاثیر آن در مهیا شدن مقدمات سقوط این تیم به لیگ دسته اول، تصریح کرد: پس از حاضر نشدن استقلال برای بازی برابر ما، خیال‌مان راحت شد که این ۳ امتیاز به ما داده می‌شود و تصورمان بر این بود که با کسب ۳ امتیاز دیدار مقابل استقلال می‌توانیم با کسب ۶-۷ امتیاز دیگر در لیگ برتر بمانیم اما در کمال ناباوری جدال ما برابر استقلال تجدید شد و اتفاقات دست به دست هم داد تا پس از آن بازی، با باخت به شاهین بوشهر، مسابقه ۶ امتیازی را از دست بدهیم.

 

سرمربی سابق تیم جوانان ایران در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: من به سهم خودم به دنبال دفاع از حق پارس جنوبی بودم. اتفاقا بعد از بازی با پیکان در کنفرانس اشاره کاملی به این موضوع داشتم. در شرایط فعلی شاید برگشت به عقب خوب نباشد اما ارائه این توضیحات را برای روشن شدن افکار عمومی لازم می‌دانم. در رای کمیته انضباطی اعلام شد باشگاه پارس جنوبی جم اعتراضی به انجام بازی ندارد که موضوع یک خبر کذب بود. در کمیته استیناف هم گفته بودند با توجه به این که کمیته مسابقات به استقلال اعلام کرده است مقابل پارس جنوبی حاضر نشود این بازی باید تجدید شود که این موضوع هم کذب بود، چون که من نامه ۱۵/۴/۹۹ کمیته مسابقات به امضا حیدر بهاروند بود را در کنفرانس خبری نشان دادم که در آن تاکید کرده بود باشگاه استقلال آن ۲۵ درصد افراد کرونایی را لحاظ نکرده و باید بازی انجام می‌شد.

 

او در ادامه اظهار داشت: لیست تیم استقلال را که نام ۴۳ بازیکن در آن به ثبت رسیده بود را نشان دادم و گفتم کمیته مسابقات با استناد به این لیست گفته شما ۹ بازیکن کرونایی دارید که ۲۵ درصد از ۴۳ نفر باید ۱۳ نفر می‌شد. ضمن این که از آن ۹ نفر هم در نهایت ۴ نفر تائید شد. در هر حال این حکم، حکم فرمایشی و مصلحت اندیشانه‌ای بود و کسانی که می‌خواستند استقلال را از بحران خارج، به هدف خود رسیدند. در همان زمان من اعلام کردم باید احترام به قانون باشد. حداقل این بازی نباید در آن زمان برگزار شود اما هر چقدر ما داد زدیم گوش شنوایی نبود.

 

پورموسوی گفت: بعد از بازی پیکان، روز پنح‌شنبه بود به ما گفتند مقابل استقلال بازی نمی‌کنیم. من هم این مسئله را در کنفرانس خبری اعلام کردم. تمرین‌مان را در روز جمعه تعطیل کردیم چون بازی بعدی‌مان ۹ روز بعد بود اما از روز شنبه هیاهو شروع شد تیم را به شهر جم آوردند و در نهایت بازی برگزار شد. آن بازی باعث شد ۴ بازیکن مصدوم داشته باشیم و یکی از مهره‌های اصلی‌مان اخراج شود تا با بدترین شرایط ممکن برای دیدار برابر شاهین بوشهر به میدان برویم و بدون بازیکن در آن رقابت هم شکست خوردیم. دیدار با استقلال بدترین ضربه را به ما زد اگر با استقلال بازی نمی‌کردیم و ۳ بر صفر می‌شد حداقل تیم کامل ما مقابل شاهین بوشهر به زمین می‌رفت. قبل از دیدار به مسئولان گفته بودم با کمبود بازیکن روبرو هستیم اگر در این شرایط بازی کنیم هم به استقلال می‌بازیم و هم به شاهین که این اتفاق رخ داد.

 

سرمربی پارس جنوبی جم در مورد آینده‌اش گفت: با باشگاه پارس جنوبی قرارداد دارم. الان حدود ۱۵روز از پایان بازی‌ها گذشته اما خبری از مسئولان نشده است. به هر حال باید میزان بدهی مشخص و پرداخت و بودجه فصل جدید برای یارگیری هم تعیین شود تا ببینم شرایطم با این باشگاه چگونه خواهد شد.

 

منبع:برنا