صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
تیمهای کم کار از لیگ دو کنار گذاشته می‌شوند؛
شناسه خبر : 541921400/08/11 - 15:40

تعویق دوباره لیگ دسته دوم کشور

ورزش بوشهر؛ مسئول لیگ دسته دوم از کنار گذاشته شدن تیم‌های متخلف و کم‌کار از فصل جدید رقابت‌ها خبر داد.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ مهرداد شفیعی راد با اعلام خبر تغییر زمان آغاز مسابقات در خصوص تاریخ جدید آغاز مسابقات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دی اسپورت اظهار داشت: طبق اعلام قبلی قرار بود مسابقات از هفدهم آبان‌ماه شروع شود اما در جلسه قرعه کشی لیگ درخواستی مبنی بر تعویق دو هفته ای مسابقات از سوی برخی باشگاه‌ها به ما ارائه شد ما همان جا هم اعلام کردیم که تعویق مسابقات با توجه به فشردگی تقویم نه تنها امکان پذیر نیست بلکه در این قضیه بیشتر باشگاه ها و تیم‌ها تحت فشار قرار می گیرند.

 

شفیعی راد ادامه داد: اما با این حال اعلام کردیم تیم‌هایی که خواهان تعویق مسابقات هستند درخواست‌شان را تا شنبه هفته جاری ارسال کنند تا ما آن را بررسی کنیم. نهایتا غالب تیم‌های حاضر در مسابقات به دلایل مختلفی خواهان تعویق دو هفته‌ای مسابقات شدند. اما در نهایت تصمیم بر این شد تا مسابقات را به مدت ۶ روز به تعویق بیاندازیم تا تیم‌ها فرصت داشته باشند در این مدت مشکل مالی و حقوقی‌شان را برطرف کنند.

 

مسئول لیگ دسته دوم بیان کرد: طبق آماری که در اختیار داریم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌های زیادی با توجه به پرونده‌هایی که در کمیته تعیین وضعیت دارند بسته است در این میان چند تیم هم که در حال نقل و انتقال امتیاز هستند که موضوع مالکیتی‌شان دارای نقص است با این حال و در جمیع جهات ما مسابقات را ۶ روز عقب انداختیم تا مشکلات مذکور باشگاه‌ها برطرف شود.

 

وی افزود: برنامه مسابقات تا امشب و یا نهایتا فردا صبح اعلام می شود که بدنبال آن بیست و سوم آبان‌ماه مسابقات لیگ رسما آغاز خواهد شد. امروز یک مسابقه جام حذفی داریم که منتظر برگزاری آن هستیم تا برنامه مسابقات را بر اساس تیم‌های حاضر در جام حذفی اعلام کنیم.

 

شفیعی راد در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر زمان آغاز مسابقات زمان پایان نقل و انتقالات نیز تغییر می کند گفت: نخیر، تغییر زمان آغاز مسابقات تاثیری بر زمان پایانی نقل و انتقالات نخواهد گذاشت. زمان پایانی نقل و انتقالات لیگ دسته دوم ۲ آذرماه اعلام شده و همین تاریخ باقی خواهد ماند و تمدید نیز نخواهد شد و قاعدتا دو هفته مسابقاتی‌مان را نیز پوشش خواهد داد.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که مسابقات تیم‌های لیگ دویی که به دور بعدی جام حذفی راه یافته اند معوقه خواهد شد اظهار کرد: مسابقات تیم‌هایی که به دور بعدی جام حذفی راه یافته اند بر اساس تاریخ برگزاری دور بعدی جام حذفی یا معوقه اعلام می کنیم یا کل مسابقات گروه آن تیم‌هایی که در جام حذفی هستند را برگزار نمی کنیم تا تکلیف تیم‌های حاضر در دور بعدی جام حذفی مشخص شوند.

 

شفیعی راد با انتقاد از باشگاه‌هایی که در موضوع حل مشکلات حقوقی‌شان کم کاری می کنند گفت: تیم‌های حاضر در مسابقات قضیه پرونده‌های خود در کمیته تعیین وضعیت را جدی بگیرند در جام حذفی هم دیدید که چند بازی به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و وجود پرونده‌های متعدد در کمیته تعیین وضعیت لغو و برگزار نشد. سازمان لیگ و فدراسیون مصمم هستند تا در این قضیه پافشاری داشته باشند و اگر تیم‌ها نتوانند مشکلات‌شان را برطرف کنند مسابقات‌شان برگزار نمی شود و پرونده آنها به کمیته انضباطی ارجاع داده می شود که احتمال دارد در آنجا رای بر خروج تیم‌های متخلف و کم کار از مسابقات لیگ دسته دوم داده شود. بنابراین با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار داده شده بزرگترین مشکلات‌شان را برطرف کنند تا ما انشاء الله شرمنده باشگاه‌ها نشویم چرا که سازمان لیگ از پذیرش تیم‌های متخلف و کم کار معذور خواهد بود.