کد خبر: 23478
تاریخ انتشار: پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398 - 10:00   25 April 2019
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: شاهین بوشهر یک هفته مانده به پایان رقابت های لیگ آزادگان توانست جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد، به همین دلیل با کیوان هاشم زاده، عضو شورای شهر بوشهر تماس گرفتیم تا آینده این باشگاه را از زبان وی جویا شویم.

 
 
از ابتدا شروع کنیم که پس از انحلال شاهین بوشهر، باشگاهی با همان نام ولی با پسوند شهرداری تاسیس شد.
 
شاهین یکی از ریشه دارترین باشگاه های ایران بود که به هر دلیلی با مشکلات زیادی مواجه و پس سقوط تقریبا منحل شد. به همین دلیل شهرداری و شورای شهر بوشهر برای زنده نگه داشتن نام شاهین آمد و در وظایف اجتماعی خود باشگاهی به همان نام و با پسوند شهرداری را تشکیل داد و طی دو سال تیم را به لیگ برتر رساند تا در فصل جدید، بوشهر پس از پارس جم، یک سهمیه دیگر نیز در سطح اول فوتبال کشور داشته باشد.
 
خب نمی شد مشکلات همان باشگاه را حل کرد و ادامه داد؟
 
شرایط به گونه ای بود که اگر می خواستیم منتظر حل و فصل مسائل حقوقی باشگاه شاهین سابق باشیم فکر می کنم باید سال ها منتظر می ماندیم. پس از برگزاری چند جلسه و بررسی تمامی جوانب باشگاهی جدیدی به نام شاهین که مردم همان عشق و علاقه را نیز به همین تیم داشتند را تأسیس کردیم که شکر خدا توانست به سطح اول فوتبال کشور راه یابد.
 
بحثی که در حال حاضر مطرح است، موضوع مطالبات بازیکنان و همچنین پاداش صعودی است که در قرارداد بازیکنان ذکر شده، آیا فکری به حال این موضوع کرده اید؟
 
بله قطعا به این موارد فکر شده و اصلا اگر نمی شد در زمان عقد قرارداد چنین بندهایی در قرارداد ذکر نمی شد. باشگاه شاهین به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد زیرا وقتی با صعود تیم به لیگ برتر امتیاز باشگاه چندین میلیارد ارزش افزوده پیدا کرده، مگر می شود کسانی که برای تحقق چنین امری تلاش کرده اند، از حق مسلم خودشان محروم شوند؟ قطعا مطابق با قراردادی که بین بازیکنان، کادرفنی و ... و باشگاه منعقد شده به تعهدات مان عمل خواهیم کرد.
 
آیا در فصل جدید شهرداری بوشهر به تیمداری ادامه خواهد داد؟
 
بله، ولی به هر حال نیاز به حمایت نهادهای دیگر داریم زیرا همانطور که خودتان می دانید، حداقل باید ۲ برابر بودجه فعلی را در لیگ برتر هزینه کنیم ولی اینطور نیست که به دلیل افزایش هزینه، تیم را رها کنیم و قطعا با یک برنامه ریزی، با قدرت در لیگ برتر حاضر خواهیم شد.
 
در مورد برنامه ای که برای صعود داشتید هم کمی برای خوانندگان ما بگویید.
 
زمانی که آقای فکری به عنوان یک مربی مطرح و باتجربه به بوشهر تشریف آوردند، شاکله اصلی تیم را تشکیل دادند و در این صعود سهم دارند ولی خب همانطور که قدردان زحمات ایشان هستیم، گلایه هایی هم داریم زیرا واقعا انتظار نداشتیم که از جمع ما جدا شوند ولی به هر حال این اتفاق رخ داد و در ادامه آقای ویسی سکان هدایت تیم را در دست گرفتند که در نهایت توانستند شاهین را لیگ برتری کنند.
 
به عنوان یکی از اعضای شورای شهر، آیا شورا و شهرداری برنامه ای برای ایرانجوان خواهند داشت؟
 
ببینید ایرانجوان برخلاف شاهین که صد در صد سهامش برای شهرداری است، یک باشگاه کاملا خصوصی است ولی با این وجود در فصلی که گذشت شورا و شهرداری بودجه یک میلیارد تومانی را به این باشگاه اختصاص و از این مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان را نیز پرداخت کرد و مابقی را هم پرداخت خواهد کرد. ولی متاسفانه ایرانجوان سقوط کرد که انشالله قرار است با تدابیری که اندیشیده شده ، ایرانجوان را به عنوان بال دیگر فوتبال بوشهر زیر پوشش بگیریم، به طوری که هفته آینده جلسه ای با حضور پیشکسوتان و سهامداران این باشگاه برگزار خواهد شد که پیشنهادات خوبی برایشان داریم تا در ازای بخشی از سهام باشگاه این تیم را تحت پوشش قرار دهیم. به هر حال سهامداران فعلی توانایی اداره باشگاه را ندارند که انشالله با این اتفاق هواداران ایرانجوان نیز خوشحال شوند.
 
حرف پایانی.
 
در پایان جا دارد از تمام کسانی که کمک کردند تا شاهین به لیگ برتر صعود کند تشکر می کنم.
 
 
منبع: دی اسپرت





نظـــرات شمـــا