کد خبر: 42289
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 مرداد 1399 - 13:20   10 August 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به وضعیت مشکلات مالی تیم های نفتی حاضر در لیگ برتر اعلام کرد که نمی تواند پولی به این باشگاه ها بدهد.

  

به گزارش" ورزش بوشهر"؛ وضعیت مالی تیم های نفتی حاضر در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران بغرنج تر از هر سال دیگری است. در سال های گذشته تیم هایی مثل تیم قدیمی نفت تهران از زیرمجموعه های سابق وزارت نفت به دلیل اینکه قانون می گوید وزارتخانه ها و دولت نمی توانند به ورزش حرفه ای بودجه ای اختصاص دهند ، برای همیشه از صفحه فوتبال ایران محو شدند.

 

امسال نیز تیم های صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی سه تیم نفتی حاضر در لیگ برتر در تمام طول فصل با مشکلات مالی عدیده روبرو بوده اند و در تمام این مدت وزارت نفت براساس قانون هیچ کمک مالی به این تیم ها نکرده است.

 

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز و در مراسم «اعطای نخستین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران» با این سوال روبرو شد که وزارت نفت چه برنامه ای برای تامین بودجه و کمک مالی به تیم های نفتی دارد.

 

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه و در حالی که وزیر نفت در رابطه با مسایل کلان صحبت می کرد گفت:" می توانم یک سوال بی ربط بپرسم؟ " و پس از اجازه وزیر درباره کمک مالی و بحرانی که تیم های نفتی در لیگ برتر دارند سوال پرسید. زنگنه در این ارتباط با تاکید برقانون گفت:" این تکلیف قانون است که وزارت نفت اجازه کمک مالی به تیم های حاضر در لیگ برتر را نداشته باشد. از آنجا که قانون تاکید کرده ما نیز نمی توانیم این کار را انجام بدهیم."

 

وزیرنفت با این حرف درواقع بر این فرضیه که بالاخره وزارت نفت به تیم های نفتی حاضر در لیگ برتر کمک می کند پایان داد. این قطعا خبر خوبی برای سه تیم نفتی حاضر در رقابت های لیگ برتر نیست آن هم در حالی که دو تیم تا الان حضورشان در فصل بعد رقابت های لیگ برتر قطعی شده و پارس جنوبی هم در صورت ماندن در مسابقات، آن وقت فصل آینده نیز این سه تیم با مشکلات مالی بیشتری مواجه خواهند بود.






نظـــرات شمـــا