کد خبر: 49114
تاریخ انتشار: جمعه 3 بهمن 1399 - 22:10   22 January 2021
ارسال به دوستان
الف الف

گفتگوی جالب و خواندنی با هم بازی های مرحوم پرویز منصورزاده

زسروش باغ رضوان، تو چه نغمه ای شنیدی                  که وصال کوی جانان، به بهای جان خریدی

   

اشاره: زنده یاد پرویز منصورزاده، یکم مهرماه 1337 در محله صلح آباد بوشهر چشم به جهان گشود. وی از دوران کودکی علاقه خاصی به رشته ورزشی  فوتبال داشت. تا اینکه در سال 1349 زیر نظر آقای رسول غلامی نژاد به عضویت تیم نوجوانان آریا از محله صلح آباد درآمد.

بازی و تکنیک پرویز به حدی بود که از بین خیل جوانان استان بوشهر به عضویت تیم منتخب جوانان بوشهر در سال 1355 نائل گردید. پس از مسابقات جوانان ایران مفتخر به پوشید لباس تیم تابان (شاهین) شد و پس از آن در تیم های گسار، قدس و منتخب کارگران بوشهر توپ زد.

مرحوم منصورزاده در تاریخ 5/11/1390 روانه خانه ابدی شد و همه اهالی فوتبال و دیارش را متأثر کرد. روحش شاد و یادش گرامی .

به بهانه دهمین سالگرد آسمانی شدن پرویز، با چند تن از هم بازی های او در تیم های مختلف در خصوص ابعاد اخلاقی و فنی مرحوم هم صحبت شدیم. که در ادامه ملاحظه خواهید فرمود. از زنده یاد پرویز منصورزاده یک پسر بنام مهرداد و سه دختر بنامهای (معصومه،محبوبه و مینا) به یادگار مانده که همگی در زندگی موفق و سربلند می باشند.

   

  •  یکی از دریبل زن های خوب بوشهری بود

عبدالرضا عبدالله زاده پیشکسوت شاهین بوشهر ؛ زنده یاد پرویز منصورزاده دوست و برادر خوبم بود. مرحوم ویژگی های خاصی داشت که از جمله آن متین،مودب و کم حرف بود. وی در زمین بازی حرفش را می زد. از لحاظ فنی و فوتبالی از جمله بازیکنانی بود که علیرغم بالا بودن تکنیک ایشان و فاکتورهای مثبت یک هافبک در فوتبال به حق خود نرسید. از ویژگی های وی شوت های بسیار زیبا می نواخت و از لحاظ دریبلینگ یکی از بهترین دریبل زن های بوشهر بود. علاوه بر شاهین بوشهر، ما در خدمت مقدس سربازی در شیراز در هوابُرد آنجا هم بازی بودیم. خدایش بیامرزد انسان مثبتی بود.

   

  •  تا جایی که بیاد دارم کارت زرد نگرفت

عبدالرسول غلامی نژاد پیشکسوت تیم قدس بوشهر؛ مرحوم پرویز منصورزاده در سال 1349 در تیم نوجوانان آریا در محله صلح آباد نزد ما توپ می زد. آن زمان در صلح آباد پنج تیم وجود داشت که یکی از آنها آریا بود. ایشان پس از حضور تیم منتخب جوانان بوشهر، به تابان و شاهین آمد و بعد از آن در تیم های گسار و در نهایت قدس صلح آباد عضویت پیدا کرد. او از نظر اخلاقی ممتاز بود، ساکت، آرام و خاموش بود. از لحاظ تکنیکی در سطح بالایی بود. خوش فکر بود و در زمین مسابقه دید خوبی داشت و در جریان بازی می دانست توپ را به چه کسی ارسال کند. تا جایی که بیاد دارم، کارت زرد هم نمی گرفت. نمونه خوبی برای دیگر بازیکنان بود. فقدان پرویز ما را اندوگین کرد.

  

  •  پرویز فوتبال زیبایی را به نمایش می گذاشت

محمد شهابی پیشکسوت تیم گسار بوشهر؛ خدا بیامرز پرویز منصورزاده انسان مثبتی بود. من شیفته اخلاقش بودم، در یک کلام عاشق مرام این مرد شده بودم. پرویز فوتبال زیبایی را به نمایش می گذاشت و فوتبال را با عقل بازی می کرد. هافبک بسیار خوبی بود. در زمین تعصب خاصی به لباسی که پوشیده بود داشت. بازی خونی خوبی هم داشت. شوت های او و دریبل هایش در بوشهر نمونه بود. فوت ایشان ما را متأثر کرد.

  

  •  به همه احترام می گذاشت

ماشالله بلال زاده بازیکن تیم منتخب جوانان بوشهر در سال 1355  ؛ مرحوم پرویز منصورزاده یکی از بازیکنان اصلی تیم منتخب جوانان در سال 1355 در مسابقات کشوری بود. بنده افتخار این را داشتم که در تیم های جوانان بوشهر، تابان (شاهین) و قدس بوشهر با ایشان هم بازی باشم. او فوتبالی زیبا و روان ارائه می کرد. دریبل هایش رو به جلو و شوت های سنگینی می زد. از نظر اخلاقی بسیار آرام و انسان نازنینی بود. به همه احترام می گذاشت. خدا او را غریق رحمت کند.

   
 

  •  در سطح ملی بازی می کرد

رضا بادپا بازیکن تیم منتخب کارگران بوشهر ؛ مانا یاد پرویز منصورزاده یکی از هافبکهای بی نظیر فوتبال بوشهر بود. من در تیم های منتخب کارگران بوشهر و قدس با ایشان هم بازی بودم. وی در زمین بسیار با تعصب بازی می کرد. در پُست هافبک راست کسی مثل او بازی نمی کرد. بدون تعارف می گویم که واقعا در سطح ملی بازی می کرد. ولی مرحوم در فوتبال به حقش نرسید. ایشان از لحاظ اخلاقی خوب بود و احترام همه را نگه می داشت. هیچ وقت کسی از او دلگیر نمی شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

          

 

  
 






نظـــرات شمـــا