کد خبر: 7254
تاریخ انتشار: پنج شنبه 28 دی 1396 - 17:00   18 January 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: زندگی مردم استان بوشهر با فوتبال عجین شده است پس باید کاری کنیم که حال فوتبال همیشه خوب باشد، حال خوب فوتبال یعنی حال خوب مردم استانی که پا به پای این رشته ورزشی در گرما و سرما در کنارش بوده‌اند و بیش از یکصد سال است که برایش پدری کرده‌اند.

محمد جهان افروزیان؛

ادامه این راه احتیاج به یک مسافر آشتی‌پذیر بنام معرفت دارد که یکی از فضائل همین معرفت عشق است، متأسفانه در بسیاری از زمانها فرمان اتومبیل این فوتبال را به بدراهی داده‌ایم و خودمان را به ورطه نرسیدن و بی‌انتهائی انداخته‌ایم و لذت آن را از خودمان دور کرده‌ایم. شما وقتی به آتش نزدیک شدید احساس گرمی می‌کنید وگرنه مجبور هستیم همیشه با تمامی مسائل پیش رو حتی در پشت گذشته‌های تاریخی با یک نگاه صفر و یک به آن نگاه کنیم و اتفاقا تمامی کج راهه‌ها از همینجا شروع می‌شود چون صفر و یک جداگانه تجزیه و تحلیل‌های خاص خودشان دارند مثل اینکه همه چیز را سیاه و سفید ببینیم.

اگر در هر عرصه‌ای بدنبال عقل کاسبکارانه باشیم در همان عرض بیت اول قافیه را باخته‌ایم، اما اگر مبنی را با دوست داشتن تیم و باشگاه خود قرار دهیم همه نارسائی‌ها در بدنه این دوست داشتن ذوب می‌شود و با خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و بیم و امید تیم محبوبتان تا آخر می‌روید حال می‌خواهد برنده باشد یا بازنده در میانه جدول باشد یا آخر جدول و یا اینکه قهرمانی در چنگ داشته باشد، هیاهوهای ترس و استرس از طرف هواداران غلبه آن بر تیم سر کلاف را از دست همه بیرون می‌آورد از مدیران گرفته تا کادرفنی و بازیکنان میانه میدان.

اگر پارس جنوبی جم یک نیم فصل موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشت دلیل اول آن آرامشی بود که از طریق سکوها به تیم تزریق می‌شد هر چند تارتار هم در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های خود خیلی فنی مسائل روحی و روانی بازیکنان را بدرستی مدیریت و هدایت می‌کرد. اما مسئله همین جا ختم نمی‌شود تارتار برای پارس جنوبی تیمی بست که از نظر میانگین قدی و سنی در شرایط ایده‌آلی قرار داشت تا بازیکنان مکمل با طراحی‌های تارتار بخوبی یکدیگر را کامل می‌کردند. صالحی دونده و سرعتی و قدرتی بصورت یک تخریب‌گر مثل یک بلدزر دفاع  تیم حریف را بهم می‌ریخت تا امید سینگ و علی دشتی قابلیت‌های تکنیکی خود را در خدمت تیم بگیرند، دوندگی بی‌امان خط میانی به رهبری حسین پورامینی زحمتکش و تک ضرب کارکن و یک خط دفاعی مستحکم با کناره‌های دونده‌ای مانند محمدی و تیموری و قرار گرفتن همه این توانائی‌ها توسط تارتار در برنامه‌ریزی‌های تاکتیکی خود، مطمئنا در نیم فصل دوم تارتار باید در نوع نگرش‌های فنی و تاکتیکی خود تنوع بیشتری بوجود بیاورد.

در میان همه ناآرامی‌ها و نتیجه نگرفتن شاهین با احمدزاده در سال گذشته وقتی حمید کللی‌فرد روزهای خوب برای شاهین تا مرحله پلی‌آف رقم خورد، امسال هم کللی‌فرد با درایت چند هفته مانده به پایان بازی‌ها شاهین را به مرحله دوم برده است. کللی‌فرد امسال در تضاد فرآیند حمله و دفاع گرفتار دو مشکل اساسی شده بود تیمی که راحت دروازه‌اش باز می‌شد و خیلی سخت به گل می‌رسید ترمیم این نقیصه در این هفته‌ها بخوبی آشکار است و نشان می‌دهد از نظر دفاعی تیم به یک کار دفاعی منسجم رسیده است. اما در حمله هنوز با مشکلاتی روبرو است البته رسیدن به یک انسجام تیمی در حمله زمان‌بر است اما آثار آن کم کم نمایان می‌شود و در مرحله بعدی در دفاع و حمله شاهین را کاملتر خواهیم دید، فراموش نکنیم که کللی‌فدر همان کسی است که برای اولین بار یک تیم بوشهری را به لیگ برتر برده تیمی که سه سال شور و نشاط و هیجان به بوشهر آورد اما در هفته پنجم همین کللی‌فرد با بی‌مهری گردانندگان آن روزهای شاهین روبرو شد . شاهین این روزها برای رسیدن به لیگ دسته اول کشور احتیاج به صبوری هواداران و درایت مدیران و دست‌اندرکاران باشگاه دارد.

اگر به هفتاد سال قبل برگردیم به باشگاهی می‌رسیم که ریشه در خاک دارد، ایران‌جوان قبل از اینکه تکه بر نام و بزرگی کسی داشته باشد روی پای نیروی جوانی خود ایستاده است و سازندگی در بخش‌های مختلف را در کارنامه خود دارد تیمی که در این سال‌ها و روزها و در گذر زمان در کنارش باید هم ساخت و هم سوخت.

 






نظـــرات شمـــا