کد خبر: 4735
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 مهر 1396 - 10:00   9 October 2017
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: مدافع بوشهری تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتایج خوب پرسپولیس در این مدت به یک سری بَر خورده و به همین دلیل مدام برای ما حاشیه‌سازی می‌کنند.

به گزارش ورزش بوشهر حسین ماهینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مسائل پیرامون تیم فوتبال پرسپولیس، حاشیه‌های به وجود آمده، شایعه دوپینگ سید جلال حسینی، بحث شب نشینی ۴ بازیکن پرسپولیس در امارات و مواردی دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

فارس: در چند روز قبل شایعه‌ای مبنی بر دوپینگ سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس شنیده شد که البته خیلی زود هم تکذیب شد.

واقعاً این حرف‌ها نمی‌دانم از کجا می‌آیند، من نزدیک به ۱۲ سال است که با سید جلال حسینی ارتباط بسیار نزدیکی دارم، ما از سال ۲۰۰۶ در دوحه قطر با هم بودیم و ۲ دوره هم با هم هم‌باشگاهی بودیم، الان هم آنقدر رابطه ما با هم نزدیک شده که همه جا با هم هستیم و به نوعی با هم زندگی می‌کنیم، حرف من این است که کسی که ۱۵ سال در یک سطح بالا فوتبال بازی می‌کند انجام چنین صحبت‌هایی درباره او نامردی است، سید جلال برای ایران و پرسپولیس افتخار آفرینی کرده و بالای ۱۱۰ بازی ملی دارد، این انگ‌ها به او نمی‌چسبد، شاید یکسری از ارتباط بازیکنان با هم ناراحت هستند که هر زمان دلشان می‌خواهد مسائل بی‌ارزش و پوچ را بزرگ می‌کنند اما می‌بینیم که به حاشیه‌های زیاد سایر تیم‌ها نمی‌پردازند. این کارها بد است و باید همه بدانیم که در آن دنیا باید جوابگوی این مسائل باشیم، واقعاً این حرف‌ها به من فشار آورد چون از پایه و اساس کذب است.

فارس: چرا درباره سید جلال این همه حاشیه درست می‌شود؟ 

من نمی‌دانم و باید کسانی که این حرف‌ها را می‌سازند پاسخگو باشند، ما در اردوی اوکراین استارت صددرصد داشتیم و با بچه‌ها کری می‌خواندیم که سید جلال در این تمرین مصدوم شد و به دنبال رفع مصدومیتش رفت . شرایط سید جلال در این بهتر شده بود اما در تمرین ورزشگاه شهید کاظمی مصدومیتش تشدید شد و بازی نکردن او فقط به دلیل مصدومیت است نه مسائل دیگر، هیچکس به اندازه من به سید جلال نزدیک نیست و من می‌دیدم که او چقدر درد می‌کشید. او هر روز صبح روی پایش یخ می‌گذاشت و از ۸ صبح تا ۸ شب به دنبال رفع مصدومیتش بود، فوتبالیست‌ها می‌دانند چه می‌گویم.هیچ بازیکنی دوست ندارد مصدوم باشد چرا که علاوه بر درد داشتن وقتی می‌بینید که سایر بچه‌ها بازی می‌کنند و شما نمی‌توانید بازی کنید واقعاً به آدم فشار می‌آید، این حرف‌ها نامردی است و اگر سید جلال بازی نکرد به دلیل مصدومیت و دردش بود اما خداراشکر که سید در بازی با توگو ۲۰ دقیقه بازی کرد و امیدوارم در بازی با روسیه هم بازی کند و از بازی با استقلال خوزستان برای پرسپولیس به میدان برود.

فارس: عنوان شده که اگر سید جلال مقابل الهلال بازی می‌کرد پرسپولیس اینطور شکست نمی‌خورد. حتی گفته می‌شود بازیکنان از حسینی بابت این موضوع ناراحت هستند. نظرت در این خصوص چیست؟

این را آنهایی که نوشته‌اند باید بگویند. اصلاً این حرف صحت ندارد، من و سید جلال تیم را مدیریت می‌کنیم و نمی‌دانم این حرف‌ها را چه کسی درست می‌کند. اگر راست می‌گویند اسم بازیکن یا بازیکنانی که این حرف‌ را زدند بگویند و مطمئن باشید اگر این مسائل دروغ باشد باید با آن برخورد کنیم. ما هر روز در تمرین هستیم و هیچ‌کسی چنین حرفی یا گلایه‌ای نکرده است. به نظر من نتایج خوب پرسپولیس به یکسری بَر خورده که به دنبال ضربه زدن به تیم هستند و هر موضوعی را بیخورد و بی‌جهت بزرگ می‌کنند. بازی با الهلال یک نتیجه فوتبالی رقم خورد که در هر بازی امکان دارد پیش بیاید.

فارس: عنوان شده که ناراحتی بازیکنان از سید جلال آنقدر زیاد هست که حتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از او حمایت نکرده‌اند. چه پاسخی برای این موضوع داری؟

باور کنید نمی‌دانم باید چه بگویم. اصلاً این حرف‌ها نیست که برخی اینگونه آن را مطرح می‌کنند اصلاً حرف و حدیثی وجود نداشته که بازیکنان پرسپولیس بخواهند به آن واکنش نشان بدهند. وقتی موضوعی صحت ندارد چرا باید بیخود و بی‌جهت به آن دامن بزنیم. ما می‌دانیم که این حرف‌ها شایعه است و اصلاً دلیلی نداشت که بخواهیم به آن بال و پر بدهیم، وقتی حرفی بین بازیکنان نبوده چرا باید آن را تکذیب کنیم یا نسبت به آن واکنش نشان دهیم. هیچ بحثی بین بازیکنان در این خصوص وجود نداشت و کسی هم به آن واکنش نشان نداد.

فارس: فکر می‌کنی راه مقابله با این حاشیه‌های زیاد چیست؟ 

خداراشکر می‌کنم که بازیکنان پرسپولیس آنقدر با هم متحد و یک‌دل هستند که اگر هر روز هم چنین مسائلی درباره ما بنویسند در عملکرد ما تاثیری ندارد، ما همگی با هم یک دل و متحد هستیم و این مسائل تاثیری در روند ما ندارد.

فارس: در این چند روز صحبت از شب‌نشینی چند بازیکن پرسپولیس در امارات مطرح شده و بهتر است خودت به عنوان کاپیتان تیم در این‌باره شفاف و واضح صحبت کنی تا همه چیز مشخص شود.

سوال خوبی پرسیدید. با عقل آدم جور در می‌آید که شب بازی مهمی مثل بازی با الهلال ۴ بازیکن اردو را رها کرده و به خوش‌گذرانی بروند؟ الحمدالله همه هتل‌ها ۱۰۰ تا دوربین دارند و اگر چنین موضوعی صحت داشت تا به حال سند آن باید ارائه می‌شد. کدام بازیکنی شب بازی مهمی مثل بازی با الهلال چنین کاری انجام می‌دهد؟ باور کنید خود ما بازیکنان این مسائل را که می‌شنویم فقط به آن می‌خندیم. نمی‌دانم که برخی این مسائل را از کجا می‌آورند اما خواهش من این است که اگر چنین مطالبی عنوان می‌کنند اسم هم بیاورند. مگر می‌شود با حضور برانکو، کریم باقری، محمود خوردبین، سید جلال و من بازیکنی به خودش اجازه بدهد که این رفتارها را انجام بدهد؟ من قاطعانه به شما می‌گویم که چنین موضوعی صحت ندارد و این مسائل شایعه‌ای بیش نیست.

فارس: در خصوص بازی با الهلال هم صحبت کن که نتیجه سنگینی رقم خورد.

در بازی با الهلال همه چیز دست به دست هم داد تا چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. مهدی طارمی قبل از بازی به این مهمی محروم شد، کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری محروم شدند و سید جلال حسینی هم مصدوم بود که به این بازی نرسید. حالا شما حساب کنید که ۴ بازیکن اصلی تیم غایب بودند و به نوعی می‌توانم بگویم ۵۰ درصد اصلی تیم حضور نداشتند و این مسائل در نتیجه به دست آمده تاثیرگذار بود. ما ۳۰ دقیقه اول هم خیلی خوب بازی کردیم و حتی چند موقعیت خوب هم به دست آوردیم اما گل بدی خوردیم که این موضوع باعث شد شیرازه تیم از هم بپاشد، اگر بخواهم فوتبالی صحبت کنم باید بگویم الهلال خیلی بهتر از ما بود و حقش بود برنده شود اما این صحبت‌های من به این معنا نیست که ما برای بازی برگشت تلاشی نکنیم. نیمار قبل از بازی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن جمله جالبی گفت و من آن را تکرار می‌کنم و آن اینکه ما اگر یک درصد شانس داشته باشیم ۹۹ درصد ایمان داریم. به هر حال فوتبال ورزش اتفاقات است و خداراچه دیدید شاید ما رفتیم و نتیجه‌ای گرفتیم که فینالیست شدیم. مطمئناً بازیکنان پرسپولیس تا آخرین لحظه تلاش خواهند کرد تا ضمن شاد کردن دل هواداران افتخار آفرینی کنند. البته متأسفانه من برای این بازی محروم هستم اما همراه تیم به عمان می‌روم تا در کنار بچه‌ها باشم.

فارس: پرسپولیس در ۳ بازی اخیرش ۲ باخت و یک مساوی به دست آورده و به نظر می‌رسد. تیم در دوران افت به سر می‌برد، چقدر با این موضوع موافقی؟

ببینید ما بازی با پیکان در حالی به میدان رفتیم که چند روز قبلش در گرمای شدید ابوظبی با ۱۰ نفر مقابل الاهلی بازی کرده بودیم و آن بازی باعث شد تا بدن بچه‌ها تحلیل برود و دیدید که فقط روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم اما هرچه حمله کردیم به گل نرسیدیم. در بازی با سپاهان هم بازی خیلی خوبی انجام دادیم و حتی تا دقیقه ۸۸ از این حریف قدرتمند در اصفهان جلو بودیم که گل مساوی را خوردیم و این در حالی بود که می‌توانستیم برنده از زمین بیرون بیاییم. درباره بازی با الهلال هم که توضیح دادم اما با همه این مسائل ما با شروع لیگ قدرتمند ظاهر می‌شویم و می‌خواهیم به صدر جدول بازگردیم.

فارس: پنج‌شنبه در اهواز باید با استقلال خوزستان رقابت کنید، این بازی را چطور می‌بینی؟

بازی در اهواز همیشه سخت است و باید بگویم که استقلال خوزستان تیم بسیار خوبی است که با عبدالله ویسی تا اینجا نسبت به داشته‌هایش خوب کار کرده است. ویسی مربی با دانشی است و می‌دانیم که بازی سختی در انتظار ما است.

فارس: پرسپولیس در حالی به مصاف الهلال رفت که دو تیم شرایط متفاوتی با هم داشتند. از نظر مالی که دو تیم اصلاً قابل مقایسه نیستند اما شاهد بودیم که دو کشور عربستان و امارات با هم متحد بودند تا الهلال پرسپولیس را شکست دهد اما در ایران به نظر می‌رسید همکاری‌های لازم با پرسپولیس نشد و حتی بازی‌های این تیم به تعویق نیفتاد تا پرسپولیسی‌ها خسته مقابل الهلال بازی کنند. نظرت در این‌باره چیست؟

به نکته خوبی اشاره کردید. فرق پرسپولیس و الهلال در همه چیز بود. الهلال با کلی هزینه و امکانات به مصاف ما آمد. آنها همه کار کردند تا پرسپولیس را شکست دهند اما ما در ایران برعکس رفتار کردیم، بدون شک هزینه‌های الهلال ۲۰ برابر هزینه‌های ما است اما ما در ایران نه امکانات خوبی داریم و نه پولی وجود دارد. کل کشور عربستان پشت تیم الهلال بود و از اماراتی‌ها هم کمک گرفتند تا ما را شکست دهند اما نه تنها از ما حمایت نشد بلکه همه جوره برای ما زدند و با این شرایط مطمئن باشید تیم‌های ایرانی تا ۲۰۰ سال دیگر هم نمی‌توانند در آسیا موفق شوند. مگر می‌شود اینطور کار کرد؟ اغراق نیست اگر بگویم جدال ما با الهلال و حتی الاهلی یا لخویا جدال سنگ با تانک بود و ما می‌خواستیم با سنگ به جنگ تانک برویم! تا همین جا هم که بالا آمدیم شاهکار کردیم، مگر حضور در ۴ تیم برتر آسیا کار کمی است؟ ما لخویا را در مرحله یک هشتم حذفی شکست دادیم آن هم در حالی که این تیم امکانات بسیار زیادی دارد. در مرحله یک چهارم نهایی الاهلی را شکست دادیم که پول یک بازیکن این تیم به اندازه کل بودجه باشگاه پرسپولیس بود.نتایج امسال ما نتایج خوبی بود و این بی‌انصافی است که به خاطر یک شکست عده‌ای بخواهند همه نتایج خوب ما را فراموش کنند. شما ببینید برای الهلال قبل و بعد از بازی با پرسپولیس چه کردند و چه می‌کنند و تا این شرایط ما تا ۱۰۰ سال دیگر به آنها نخواهیم رسید. حالا که شکست خورده‌ایم همه می‌گویند چرا باختید اما کسی نمی‌بیند که ما نه پول داریم و نه امکانات اما همه ما را می‌کوبند و بعد انتظار نتیجه هم دارند. خداراشکر می‌کنم تا جمع ۴ تیم برتر آسیا رفتیم که کار کوچکی نبود. با این شرایطی که داریم باید بگویم بازیکنان از جان مایه گذاشتند تا نام ایران و پرسپولیس سرافراز باشد، امیدوارم برای سال‌های دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم و مسئولان بدانند چه پرسپولیس، چه سپاهان، چه استقلال، چه تراکتورسازی و هر تیم دیگری از ایران که به آسیا می‌رود نماینده یک ملت است و اگر قرار است تیمی نتیجه بگیرد باید از آنها حمایت شود.






نظـــرات شمـــا