کد خبر: 15099
تاریخ انتشار: شنبه 20 مرداد 1397 - 23:30   11 August 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: شاهین شهرداری بوشهر در هفته اول لیگ دسته اول کشور در خانه به تساوی یک بر یک دست یافت.

 

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ شاگردان فکری در روزی که هواداران شاهین سنگ تمام گذاشتند و با پر کردن سکوها جهنمی را برای سیرجانی ساخته بودند بدنبال کسب امتیازات کامل این دیدار خانگی بودند. اما شرایط برای شاهینی‌ها خوب پیش نرفت و ضعفهای این تیم در همان دقایق ابتدائی بازی نمایان شد.

سیرجانی‌ها با حرکات سرعتی و پا توپ خود میانه میدان را در اختیار گرفتند و ازپاشنه آشیل شاهین یعنی خط هافبک کم رمق و کند بهره لازم را بردند. سیرجانی‌ها بعد از دو سه حمله خوب از کناره‌ها و عمق خط میانی و دفاع شاهین در هفتمین دقیقه به بازی به گل رسیدند تا میزبان به شوک فرو رود. شاگردان بگوویچ نیمه اول خیلی خوب ظاهر شدند و اجازه هنرنمائی را به هافبکها و مهاجمین شاهین ندادند تا عرصه بر میزبان تنگ شود.

بعد از دریافت گل شاهینی‌ها کمی عصبی و سردرگم بودند و راه و چاره‌ای برای تسلط بر بازی و طراحی حمله نیافتند و  تنها در یکی دو مورد محمد محبی پا به توپ و سرعتی موقعیت نصف و نیمه‌ای را ساخت اما در حد و اندازه‌های رسیدن به گل نبود. تا نیمه اول با تاکتیک ساده‌ای که بگوویج اتخاذ کرده پیروز راهی رختکن شوند.

نیمه دوم ورق به کلی برگشت و فکری تیمش را پرانرژی‌تر و با انگیزه‌تر به میدان فرستاد و با حرکت رو به جلوتر و حضور پر تعداد در حمله سعی در جبران گل خورده داشت. که همین امر منجر به عقب‌نشینی خواسته یا ناخواسته سیرجانی‌ها شد تا بیشتر بازی در نیمه‌ی زمین گل‌گهر دنبال شود. شاهینی‌ها که خیلی اصرار داشتند روی حرکات تمرین شده از جناح راست خود یعنی جایی که محبی حضور داشت خلق موقعیت کنند و در نهایت هم روی حرکت همین بازیکن و تیر خلاص امیرحسین موسی‌زاده گل تساوی را به ثمر رساندند.

فکری در نیمه دوم با تغییراتی که در حرکت و جای بازیکنان خود داد میانه میدان را باز پس گرفت، تا هم ریش و قیچی را از سیرجانی‌ها گرفته باشد و هم اینکه سوار بر بازی شده و خلق موقعیت کند. حتی در مواقعی محبی از کنار‌ه‌ها به میانه میدان می‌آمد تا کفه ترازو در این نقطه از زمین برای تیم میزبان سنگینی کند.

با نگاهی به تعویض‌های فکری می‌توان به این نکته رسید که فکری حتی در تعویض‌ها هم بدنبال برتری عددی در میانه میدان بود و با ورود چراغی به زمین که خیلی خوب فاصه خط میانی و حمله را پر می‌کرد و همچنین فیاض‌بخش که آمدنش به زمین، وسط زمین شاهین نظم و انضباط بیشتری گرفت و پاس‌ها هم بهتر و سریعتر پخش می‌شد. اما تعویض حسین مالکی بیشتر برای بالانس کردن چپ و راست شاهین بود که در این بازی تنها راست شاهین بود که موفق عمل می‌کرد و عملا جناح چپی وجود ندشت و با آمدن مالکی این سمت هم جان گرفت و فشار بیشتر شد.

در نهایت تلاش هر دو تیم در این دیدار سراسر هیجان و تاکتیکی و سرعتی فقط همین دو گل را در برداشت تا به تقسیم امتیازات بسنده کنند.






نظـــرات شمـــا