کد خبر: 17255
تاریخ انتشار: جمعه 23 شهریور 1397 - 17:10   14 September 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: علی احمدی پور روابط عمومی هیات فوتبال از راه اندازی شبکه اینترنتی مایکوجو به منظور برگزاری پخش بازی ها در استان بوشهر به عنوان اولین استان در کشور خبر داد

  

 
 

به گزارش ورزش بوشهر؛ علی پور روابط عمومی و مسئول امور فرهنگی هیات فوتبال بوشهر در گفتگو با خبرنگار ورزش بوشهر از فعال شدن این شبکه اینترنتی در استان خبر داد و گفت:بعد از برگزاری اولین دوره کارگروه آموزشی پخش زنده اینترنتی مایکوجو دراستان نیز می‌تواند بازی‌های مهم را نیز به صورت مستقیم پخش می کند.

وی ضمن تشکر از آقای نجفی رییس هیات فوتبال افزود:با توجه به تاکید و نگاه مثبت رییس هیات فوتبال به امور رسانه ای و سرآمد بودن هیات فوتبال استان ، ما اولین استان استفاده کننده بود ه ایم و سالگذشته کلیه مسابقات بین‌المللی فوتبال ساحلی پرشین‌کاپ نیز که از تاریخ هفتم تا نهم بهمن ماه با حضور تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران، اسپانیا، اوکراین و آذربایجان در شهر بوشهر برگزار شد از طریق سایت مایکوجو به صورت زنده پخش شد و مورد استقبال هم قرار گرفت و بعد از این دوره کلاسها با موافقت و تاکید مجدد آقای نجفی استان بوشهر اولین استان در کشور مابین استانها و کلان استانهای دیگربود که بستر را آماده کرده و به صورت کتبی آمادگی خود را برای پخش بازی ها در مهرماه اینده به فدراسیون و متعاقبا AFC اعلام نموده است .
مسیول فناوری مای کوجو در هیات فوتبال استان افزود : بعد از این دوره کلاسها تجهیزات سخت افزاری در اختیار استان قرار میگیرد و استان راسا میتواند اقدام به پخش نماید .این فنا اوری میتواند تمام مسابقات در تمامی رده‌های سنی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و بازی‌هایی که از حساسیت بالایی برخوردار است و تیم‌ها قادر به پخش زنده مسابقات از طریق صداسیما نشوند، از طریق مایکوجو بر روی شبکه اینترنتی فدراسیون فوتبال که زیر نظر فیفا و AFC است پخش خواهد شد.

- با فعال شدن مایکوجو در استان فرصتی مناسب برای رسانه ای‌تر شدن باشگاه و تیم‌های فوتبال در استان است که استعداد‌های فوتبال استان را به نمایش گذاشت. گفتنی است
- این شبکه اینترنتی که شبکه اختصاصی فدراسیون فوتبال است و از طریق فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال تعلق پیدا کرده است و تیم‌ها می‌توانند برای رزرو شبکه جهت پخش دیدار‌های حساس، برنامه‌های مهم فوتبالی درخواست خود را به هیات فوتبال استان ارائه کنند
- تدریس این کارگاه آموزشی را فتاحی، تهرانی و کرامتی به عهده داشتند و آموزش های لازم در خصوص پخش زنده اینترنتی ارائه دادند.

مایکوجو کیست و چیست؟
مایکوجو نام شرکت اینترنتی و سایتی است که تمام فعالیت‌های اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا را تحت پوشش دارد و سعی می‌کند از امکانات و سیستم نهادهای نظارتی دنیای فناوری در راستای برقراری سیستم اینترنتی فعالیت‌های فوتبالی در وهله اول استفاده کند و سپس تمام ورزش‌ها را در آسیا پوشش داده و مسابقات و مراسم ویژه را از طریق سایت و به صورت اینترنتی به کاربران خود پخش کند.
این شرکت چند سالی است که راه‌اندازی شده و با کنفدراسیون فوتبال آسیا قرارداد همکاری بسته و در حال تنظیم طرحی برای پوشش اینترنتی کلیه مسابقات فوتبال در آسیاست. در صورت تصویب این طرح و قابل اجرا بودن آن، دیری نخواهد پایید که فدراسیون فوتبال ایران نیز مجبور خواهد شد تحت قرارداد این شرکت، حق پخش مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را به این شرکت واگذار کند. در آن صورت، صداوسیما هم مجبور خواهد بود طبق آیین‌نامه اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از قوانین شرکت مایکوجو تبعیت کرده و نسبت به نوع پخش مسابقات تابع نظم این شرکت و شاید هم پرداخت هزینه‌های لازم شود.






نظـــرات شمـــا