کد خبر: 19644
تاریخ انتشار: جمعه 11 آبان 1397 - 18:00   2 November 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر:تیم سپیدرود رشت با پیروزی مقابل پارس جنوبی جم به اولین سه امتیازش فصلش رسید.

 

به گزارش "ورزش‌بوشهر"،  تیم سپیدرود رشت توانست با برد 1-0 مقابل پارس جنوبی جم به اولین برد خود در لیگ هجدهم برسد. شاگردان علی کریمی که کسب سه امتیاز این دیدار را از نان شب هم بر خود واجب تر می‌دیدند از همان نیمه اول هجومی ظاهر شدند و موقعیت‌های خوبی بر روی دروازه احمدی به وجود آوردند. درست در دقیقه 30 محمدرضا مهدوی با ارسال یک پاس در عمق زیبا بایرامی را صاحب توپ کرد و این مهاجم توانست دروازه پارس را باز کند اما طی تصمیمی عجیب داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. در ادامه محمد غلامی با ضربه‌ای دقیق دروازه احمدی را باز کرد تا فقط اسم گلزنان عوض شود.


با شروع نیمه دوم بازی در زیر بارش شدید باران متعادل پیگیری شد تا اینکه باز هم محمد غلامی یک شوت به سمت دروازه شلیک و رحمان احمدی آن را دفع کرد تا اینگونه یخ بازی آب شود. شاگردان علی کریمی که دوست داشتند برتری خود در این مسابقه را بیشتر کنند باز هم خطرناک ظاهر شده و در سه فرصت پیاپی می‌توانستند گل دوم را ثبت کنند که هر بار احمدی مانع آن شد. از طرف دیگر شاگردان تارتار هم در 10 دقیقه آخر فشار زیادی را وارد نمودند که با مقاومت خط دفاعی سپیدرود رو به رو شده و در نهایت با باخت زمین مسابقه را ترک کردند. سپیدرود با این برد 6 امتیازی شد و با توجه به پیروزی نفت مسجدسلیمان در همان رده آخر جدول باقی ماند. پارس هم با همان 13 امتیاز در رده هشتم جدول باقی ماند.


لحظات حساس دیدار این دو تیم را می‌توانید از این صفحه پیگیری کنید:
هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر، تاریخ: 11/8/97، ساعت: 15:30
ورزشگاه: سردار جنگل رشت
داور: سعید رحیمی مقدم
کمک‌ها: رحیم شاهین، امیر مبشر و شاهو اصلانی
ناظر: یدالله جهانبازی


سپیدرود رشت:


کوروش ملکی، میثم تهی‌دست، میلاد شیخ‌سلیمانی، میلاد قربان‌زاده، امین جوادی‌مقدم، محمدرضا مهدوی، علیرضا عزت‌کرامت، مهرداد بایرامی (84: علیرضا نورمحمدی)، پویا نزهتی، محمد غلامی و امین منوچهری (78: مهدی محمدیاری)
سرمربی: علی کریمی


پارس جنوبی جم:


رحمان احمدی، مجتبی لطفی، محسن بنگر، سعید محمدی‌فر (61- محمد شادکام)، محمد ستاری، نیما انتظاری، حسین پور امینی، محمد نوری (70- مجید علیاری)، شهرام گودرزی، روح‌الله سیف‌اللهی و ابراهیم صالحی(79- فرشید پاداش)
سرمربی: مهدی تارتار

 

کارت زرد:


دقیقه 57: روح الله سیف اللهی
دقیقه 59: امین جوادی مقدم
دقیقه 73: محمدرضا مهدوی

دقیقه 90: محسن بنگر

90- علیرضا عزت کرامت

 

شرح گل:


دقیقه 32: مهرداد بایرامی با نفوذ به عمق دفاع پارس از پاس عالی مهدوی نهایت استفاده را برد و دروازه حریف را باز کرد اما قبل از آن با خطای محمدی فر متوقف شد و یک ضربه پنالتی برای سپیدرود به دست آمد. در ادامه محمد غلامی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با ضربه‌ای دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل اول تیم میزبان را به ثمر رساند.

 

اتفاق ویژه:


سپیدرود سرانجام توانست بعد از گذشت ده هفته، اولین برد خود در لیگ هجدهم را مقابل پارس جنوبی جم به دست آورد و حالا با شش امتیاز سر و سامانی به وضعیت خود در جدول لیگ برتر داده است.

 

بهترین بازیکن:


رحمان احمدی (پارس جنوبی جم):


بی شک اگر این دروازه‌بان نبود پارسی‌ها شکست سنگین‌تری را مقابل سپیدرود تجربه می‌کردند. احمدی در این مسابقه بسیاری از موقعیت‌های خطرناک تیم میزبان را دفع کرد و مقاومت خوبی به خصوص در نیمه دوم برابر شوت‌های بازیکنان سپیدرود داشت.

 

محمد غلامی (سپیدرود رشت):


مهاجم با تجربه سپیدرود باز هم ناجی تیمش شد. او ضربه پنالتی سه امتیازی سپیدرود را تبدیل به گل کرد تا علاوه بر جام حذفی در لیگ برتر هم برای تیمش موثر باشد. غلامی در ادامه موقعیت‌های دیگری هم برای رسیدن به گل داشت اما رحمان احمدی مانع او برای ثبت گل دوم شد.

 

دقایق حساس:

 

  • دقیقه 5: ضربه خطرناک مهرداد بایرامی از داخل محوطه جریمه در اختیار رحمان احمدی قرار گرفت.
  • دقیقه 12: هافبک تیم پارس جم سانتر خطرناکی را به داخل محوطه جریمه انجام و ضربه سر محمد نوری را ملکی با واکنشی زیبا به کرنر فرستاد.
  • دقیقه 23: محمدرضا مهدوی از سمت چپ زمین سانتر خطرناکی را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر خطرناک نزهتی را رحمان احمدی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.
  • دقیقه 48: محمد غلامی با توپ ربایی توپ شوت خطرناکی را از گوشه محوطه جریمه شلیک  و رحمان احمدی با واکنشی زیبا آن را دفع کرد.
  • دقیقه 56:سپیدرودی‌ها در خلق موقعیت هت تریک کردند. ابتدا مهرداد بایرامی با یک سر توپ زیبا مدافع پارس را از پیش رو برداشت و شوتی به سمت دروازه شلیک که رحمان احمدی آن را دفع کرد. سپس مهدوی از پشت محوطه جریمه یک ضربه سنگین دیگر را روانه دروازه کرد و باز هم سنگربان پارس مانع گلزنی هافبک سپیدرود شد. در ادامه ضربه آرام منوچهری را احمدی در اختیار گرفت و به همه چیز پایان داد.
  • دقیقه 69: ضربه خطرناک شهرام گودرزی از بالای دروازه به بیرون رفت.
  • دقیقه 80:ضربه خطرناک نزهتی از محوطه شش قدم را باز هم احمدی دفع کرد.
  • دقیقه 83: مهدی محمدیاری از اشتباه محسن بنگر استفاده و توپ را مال خود کرد. در ادامه محمد نزهتی صاحب توپ شد اما ضربه او با بدشانسی و دفاع عالی مدافع پارس به تیر دروازه خورد و گل دوم سپیدرود به دست نیامد.
  • دقیقه 87:انتظاری سانتر خطرناکی را به محوطه جریمه فرستاد و ضربه سر خطرناک پاداش از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

حاشیه:


*علی‌رغم بارش باران شدید در شهر رشت تعداد زیادی از علاقه مندان سپیدرود برای تماشا نمایش تیمشان به ورزشگاه سردار جنگل آمده‌اند.
*در اواخر نیمه اول یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه سپیدرود رخ داد و پارسی‌ها معتقد بودند بر روی محمد نوری خطا شده است. به همین دلیل به رحیمی مقدم، داور مسابقه اعتراض کردند. اعضای این تیم به هنگام اعلام پنالتی برای سپیدرود هم اعتراضات زیادی را به تصمیم قاضی مسابقه وارد کردند.

* در دقیقه 50 یک صحنه مشکوک دیگر در محوطه سپیدرود اتفاق افتاد و کادر فنی پارس اعتراض فراوانی را انجام داد. همین امر هم باعث شد درگیری بین نیمکت دو تیم به وجود آید. به همین دلیل رحیمی مقدم  حسین پاشایی و آرمین بیابانی را از نیمکت اخراج کرد. اما در اتفاقی عجیب تنها آنالیزور سپیدرود به سکوها رفت و مربی پارس بر روی نیمکت باقی ماند.






نظـــرات شمـــا