کد خبر: 25134
تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 23:30   7 August 2019
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: در یکی دو ماه اخیر بارها و بارها گفته شد که بازی های لیگ برتر به خاطر عدم حضور بانوان در استادیوم ها به تاخیر افتاده است.

به گزارش "ورزش سه"، این موضوع حتی مورد اشاره یکی دو مدیر باشگاه در صفحات مجازی هم بود اما دیشب در مراسم قرعه کشی بازی های لیگ برتر در تالار شهر مشهد مدیران فدراسیون فوتبال به صراحت این خبر را رد کردند و اذعان داشتند بازی های لیگ برتر به خاطر رعایت الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا به تاخیر افتاده است و نه حضور بانوان در استادیوم های فوتبال. در عین حال نمی توان منکر شد که در یکی دو سال اخیر به خصوص در ماه های گذشته فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تلاش کردند دراین مسیر گام های مثبتی بردارند و این تلاش ها در بازی برگشت پرسپولیس درلیگ قهرمانان آسیا و یکی از بازی های تیم ملی منجر به حضور بانوان دراستادیوم آزادی شد.

 

البته این اقدامات برای قانع کردن فیفا کافی نیست و فدراسیون فوتبال در این زمینه باید تلاش های بیشتری انجام دهد. هر چند باید گفت حضور بانوان در استادیوم های فوتبال تنها در حیطه وظایف فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان نیست و برخی شرایط عرفی جامعه این حضور را با چالش مواجه کرده است و فدراسیون فوتبال در تلاش است با رعایت همه جوانب و گام به گام به این خواست بانوان ایرانی عمل کند. طبیعتا اگر حضور بانوان در بازی های تیم ملی به شکل خوبی انجام شود و مشکل حاشیه ای ایجاد نشود حضور بانوان در همه استادیوم های فوتبال سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 

با صحبت های صورت گرفته از سوی مدیران فدراسیون فوتبال در مشهد مشخص شد فیفا، فدراسیون فوتبال را برای حضور بانوان در بازیهای لیگ برتر تحت فشار قرار نداده است. با این حال یک منبع موثق در این باره خبرداد فدراسیون فوتبال در مذاکراتی که با فیفا داشت به این نکته اشاره کرد که فعلا حضور بانوان دربازیهای لیگ برتر مقدور نیست به این خاطر که خیلی از استادیوم های ایران زیر ساخت های لازم را برای حضور بانوان ندارند و ابتدا باید این زیر ساخت ها را فراهم کرد تا بعدا در مورد حضور بانوان در استادیوم های فوتبال تصمیم گرفت. همان طور که اشاره شد در هفته های اخیر این شایعه وجود داشت که بازی های لیگ برتر به خاطر بحث حضور بانوان در استادیوم ها به تاخیر افتاده است در حالی که دیده نشد فیفا کشورهای اسلامی را برای حضور بانوان در استادیوم های فوتبال تحت فشار بگذارد چرا که همواره یکی از شعارهایش احترام به فرهنگ و آیین مذهبی بومی است. خیلی از کشورهای اسلامی از جمله عربستان هم به مرور زمان و به طور محدود زمینه حضور بانوان را در استادیوم های فوتبال مهیا کردند و البته توصیه فیفا به فدراسیون فوتبال این است که با توجه به درخواست زنان ایرانی از فیفا باید در این مسیر گام بردارد.






نظـــرات شمـــا