کد خبر: 25188
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 08:30   21 August 2019
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: کمیته انضباطی فدارسیون هندبال بازی ستارگان دشتستان و ذوب آهن اصفهان را ۳۰ به ۳۰ مساوی اعلام کرد.

به گزارش «ورزش بوشهر»؛ در اطلاعیه کمیته انضباطی فدراسیون هندبال آمده است: جلسه کمیته انضباطی در خصوص رسیدگی به حوادث رخ داده در اولین هفته از مسابقات لیگ برتر آقایان برگزار شد و پس از بررسی اتفاقاتی که در بازی تیم‌های ستارگان دشتستان و ذوب آهن اصفهان در بیست و چهارم مرداد رخ داد، این دیدار به سود نماینده استان مساوی اعلام شد.

در این اطلاعیه در خصوص اتفاق رخ داده، آمده است، در آن دیدار بازیکن شماره ۲۴ ذوب آهن بعد از انجام یک خطای مسلم پنالتی با تصمیم داور به مدت دو دقیقه تعلیق شد با وجود اینکه باید دو دقیقه تیم بدون حضور یک بازیکن بازی می‌کرد، اما ۵۳ ثانیه مانده به پایان دو دقیقه ذوب آهن با هفت نفر بازی را ادامه داد که این موضوع کاملا ایراد مقرراتی دارد.

به گزارش کمیته انضباطی فدراسیون هندبال، در همین حال بازیکن شماره ۷۶ تیم ستارگان دشتستان هم در دقیقه ۲۹ نیمه دوم که ۳ ثانیه به پایان بازی باقی بود، اخراج دو دقیقه‌ای گرفت، ولی این تیم نیز به صورت هفت نفره ۳ ثانیه آخر را بازی کرد البته با توجه به اینکه مالکیت توپ به عهده دشتستان بود و تاثیر مستقیمی بر نتیجه یا هرگونه اقدامی نداشت.

در ادامه گزارش این کمیته نوشته شده است، با وجود اینکه منشی در اتفاق نخست (تخطی بازیکن ذوب آهن) موضوع را به ناظر مسابقه تذکر می‌دهد، ناظر به این امر توجهی نکرده و در خصوص تخطی بازیکن دشتستان هم داوران بر خلاف مقررات و بدون توجه به این که یار اضافی دشتستان تاثیر مستقیمی در نتیجه نداشته، مالکیت توپ نیز به عهده تیم دشتستان بوده و فقط سه ثانیه به پایان مسابقه مانده بود، با هماهنگی ناظر و با نقض مقررات، ضربه پنالتی به نفع ذوب آهن اعلام می‌کنند که این اقدام موجب باخت تیم دشتستان شد.

کمیته انضباطی فدراسیون هندبال با تاکید بر این استدلال‌ها گل ناشی از پنالتی را بعد از سوت پایان بازی مردود و نتیجه بازی همان نتیجه زمان قانونی بازی یعنی ۳۰-۳۰ مساوی اعلام کرد.

این کمیته همچنین از رضا عباسی مربی تیم ستارگان دشتستان، غریب زاده سرپرست تیم و بهبهانی مدیر عامل باشگاه، غلامحسین نکویی رئیس هندبال استان بوشهر و تماشاگران دشتستان به علت رفتار مناسب و شایسته قدردانی کرد.






نظـــرات شمـــا