کد خبر: 32850
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 اسفند 1398 - 01:00   8 March 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس جدید در ورزش از زبان دکتر وحدت رئیس هیأت پزشکی ورزشی و ستاد استاني مبارزه با کرونای استان

  

به گزارش ورزش بوشهر؛ دکتر سودابه وحدت رئیس هیات پزشکی ورزشی و ستاد استانی مبارزه با کرونای استان بوشهر در گفتگو اختصاصی با ورزش بوشهر توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس جدید در ورزش را توضیح دادند. 

 

وی گفت: یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها رعایت اصول بهداشتی ساده است. در مورد ویروس جدید هم کاهش در معرض قرار گرفتن، راه بسیار موثری است که شامل موارد ذیل می باشد:

شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه.

پوشاندن جلوی دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه و سپس انداختن دستمال آلوده در سطل های زباله درب دار و شستشوی دست ها.

خود داری از تماس نزدیک با افرادی که تب دارند و سرفه می کنند.

مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علایمی مثل تب، سرفه و تنگی نفس.

خود داری از تردد های غیرضروری در سطح شهر.

خودداری از خوردن غذاهای خام یا کامل پخته نشده.

 

سرکار خانم وحدت در ادامه افزودند: موارد فوق برای عموم مردم قابل استفاده است ، اما در ورزش چه باید کرد؟

قاعدتا برای ورزشکاران عزیز هم رعایت تمامی موارد فوق کمک کننده است و با توجه به الزام تعطیلی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی از ابتدای شیوع کرونا ، می توان برای حفظ آمادگی قلبی، عروقی و عصبی عضلانی به فعالیت ورزشی در منزل پرداخت که با توجه به رشته ورزشی ای که در آن فعالیت می کنند برای طراحی تمرین از دانش مربیان خود استفاده نمایند .به همین منظور از تمامی ورزشکاران و آحاد جامعه ورزشی درخواست می نمایم که به پویش ملی "در خانه می مانیم و ورزش می کنیم" بپیوندند .

دکتر سلطانی فر وزیر ورزش با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بخشنامه های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش را الزامی دانسته اند. همچنین آقای دکتر خلیلیان صراحتا اعلام داشته اند که اگر باشگاهی در رعایت دستورالعمل های ابلاغی برای پیشگیری از شیوع کرونا در ورزش کوتاهی کنند مجوز ایشان لغو خواهد شد. 

وی یادآور شد: همچنین رعایت اصول بهداشتی ساده را مدنظر داشته و ترس و نگرانی بی جا را از خود دور کنند. اگرچه شرایط فعلی اضطراب آور است اما نباید آنقدر اضطراب داشت که بر رفتار ما تاثیر منفی گذاشته و زمینه ابتلا به بیماری را بیشتر کند ، پس باید تفکر مثبت داشته باشیم تا بتوانیم بهتر با بیماری مقابله کنیم.

 

رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی

از دستورات پزشکی نباید تخطی شود جلوگیری از شیوع این بیماری "حسنه" است و کمک به شیوع این بیماری " سیئه" است






نظـــرات شمـــا