کد خبر: 35890
تاریخ انتشار: سه شنبه 12 فروردین 1399 - 21:45   31 March 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ عملکرد قایدی در لیگ برتر نوزدهم بهترین عملکرد او از زمان حضورش در لیگ برتر است.

  

به گزارش ورزش بوشهر؛ مرجع آماری و فنی فوتبال ایران - شماره 10 استقلال زیر نظر استراماچونی آن‌قدر اوج گرفت که به یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های لیگ برتر تبدیل شود. مهدی قایدی بدون شبک موثرترین بازیکن جوان لیگ بوده است.

 

او در این فصل در هر 20 بازی استقلال حضور داشته است. فقط او،سیدحسین حسینی و وریا غفوری این ثبات را داشته‌اند، با این تفاوت که حضور قایدی در ۵ بازی به عنوان بازیکن تعویضی بوده است.

 

بهترین گل‌زن فصل استقلال ۹ گل زده و برای رسیدن به عنوان برترین گل‌زن فصل فقط شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر را بالای سر خود می‌بیند که ۱۰ گله هستند. در رقابت برای بیشترین پاس گل لیگ برتر اما در صدر جدول است. قایدی ۶ پاس گل داده و در مجموع روی ۱۵ گل استقلال تاثیر مستقیم داشته است.

 

عملکرد قایدی در لیگ برتر نوزدهم بهترین عملکرد او از زمان حضورش در لیگ برتر است. شاید لطف بزرگ استراماچونی به او جز متحول کردن بازی‌اش بازی دادن او به عنوان مهاجم بوده است. جایی که او در کنار شیخ دیاباته یک زوج قدرتمند و موثر را ساختند و قایدی متحول‌شده را به یک بازیکن موثر تبدیل کرد.

 

 او 2 بار هم از طرف متریکا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. یک بار برابر شاهین که با برد 4-1 استقلال همراه بود و یک بار هم در بازی با سپاهان که با تساوی 2-2 به پایان رسید. در هر دو بازی قایدی یک گل زده و یک پاس گل ثبت کرده بود.

 

بر اساس داده‌های متریکا، قائدی به طور میانگین در هر 90 دقیقه 3 شوت به سمت دروازه حریفان زده است. که 1.4 آن در چارچوب بوده است. عطش او برای گلزنی یک‌طرف، این عدد ذوق و توانایی بالای او برای باز کردن فضای دفاعی حریف و فرصت‌سازی برای خود را نشان می‌دهد. قائدی در هر 90 دقیقه حداقل یک پاس کلیدی داشته است (1.1 پاس کلیدی در هر 90 دقیقه) و در موقعیت‌سازی بهترین بازیکن استقلال است. توانایی او در دریبل‌زنی هم حالا بیشتر به کار تیم می‌آید. آمار 1.4 دریبل در هر بازی او اگرچه نسبت به فصول گذشته کاهش پیدا کرده اما هم‌چنان از این نظر هم قایدی از بهترین‌های استقلال است و جایگاه دوم را دارد.

 

قایدی در پایان بازی بیستم استقلال نمره متریکا 7.12 را به دست آورده است. او با فاصله‌ای بسیار کم، چهارمین بازیکن استقلال بعد از شیخ‌دیاباته، علی کریمی و عارف غلامی است که البته جز علی کریمی دو بازیکن دیگر به اندازه او بازی نکرده‌اند.

 

آیا می‌توان یک آینده اروپایی برای قائدی متصور بود؟ باید منتظر باشیم و ببینیم.

  

منبع: متریکا






نظـــرات شمـــا