کد خبر: 38006
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 - 16:58   3 May 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: سعید مسیگر مدیرعامل شاهین اعتقاد دارد که موضوع سلامتی باید در اولویت اصلی تصمیم گیری برای ادامه لیگ باشد.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"، باشگاه شاهین بوشهر نیز از جمله باشگاه هایی است که در نامه خود خواستار نیمه کاره ماندن لیگ شده است. آن ها البته نظرشان برخلاف چند تیم دیگر آنچنان تند نیست و به تصمیم سازمان لیگ در هر صورت احترام خواهند گذاشت. سعید مسیگر مدیرعامل این باشگاه محبوب جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما به سوالاتی در این باره پاسخ داده است:

 

* موضع باشگاه شاهین درباره ادامه لیگ چیست؟

بحث اول همان بحث سلامت جامعه ست، ما اگر قرار باشد به واسطه فوتبال سلامت بازیکنانمان را به‌خطر بیاندازیم، فکر میکنم تعطیلی لیگ خیلی بهتر باشد. ما یک نامه هم به سازمان لیگ زدیم و به سلامتی تاکید کردیم؛ یعنی وقتی بعضی ها بحث فنی و منفعت ظلبانه را در نظر میگیرند، بحث سلامتی را در نظر نمی‌گیرند ولی ما بحث سلامتی را در نظر گرفتیم.

 

* یعنی می‌گویید لیگ نصفه بماند؟ این هم شاید از نظر فوتبالی شکل خوبی نداشته باشد.

ما اصلا بحث فنی با هم نمیکنیم، از بحث فنی فوتبال بله اصلا صورت قشنگی ندارد. اصلا خوب نیست و لیگ باید تمام بشود ولی باید شرایطش را داشته باشیم. یعنی ما ورزشگاه هایمان باید حتما استریلیزه و طوری باشند که سلامت بازیکنان در خطر قرار نگیرد. در هر سفرهرتیمی حداقل باید چهل نفر همراه داشته باشد، مثلا چهل نفر میخواهند به تهران بروند و همین راه را برگردند؛ هواپیما، فرودگاه، اتوبوس، هتل که ممکن است در راه به یک ناقل ویروس برخورد بکنیم و کل تیم آلوده بشود و به خانواده هایشان هم سرایت بکند. اگر بحث سخت افزاری جوری باشد که بتوانیم کنترل بکنیم، خب هیچ مشکلی ندارد ما تیم خوبی در نیم فصل دوم داریم و آماده هستیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 

* اگر سازمان لیگ نامه بزند و بگوید حتما باید بازی انجام شود، شما چه می‌کنید؟

ما چاره ای جز تمکین نداریم. چون ما یک باشگاه حرفه ای هستیم  و زیر نظر سازمان لیگ هستیم و تا الان هم که تعطیلیم به قانون احترام گذاشتیم. ما شنیدیم که بعضی تیم ها به ‌صورت گروهی تمرین میکنند ولی خب ما اصلا این‌کار را انجام ندادیم و منتظریم ببینیم سازمان لیگ چه تصمیمی خواهد گرفت. اگر دستور ادامه مسابقات و شروع تمرینات را بدهند قطعا ما اینجا تمهیداتی در نظر میگیریم که تمریناتمان بدون تماشاگر باشد، زمینی که تمرین میکنیم جوری باشد که کسی نتواند بیاید و کلا تحت کنترل باشد که خدایی نکرده به کسی آسیبی نرسد.

 

* اگر لیگ نیمه کاره بماند، از نظر شما تکلیف قهرمان و سقوط کننده ها چگونه باید تعیین شود؟
بعضی ها میگویند جدول فعلی را در نظر بگیرند قهرمان را مشخص کنند و دو تیم پایین جدول سقوط کنند اما زیبایی فوتبال این است که هیچ چیز در آن قابل پیش بینی نیست و برنده‌ای از قبل مشخص نیست ، یعنی ما در پانزده هفته اول هفت امتیاز داشتیم، در پنج هفته ی بعد از تعطیلات ده امتیاز گرفتیم.  برعکس یعنی ما در پنج بازی بعد از تعطیلات پایین تر از پرسپولیس تیم دوم هستیم! بنابراین این اصلا عقلانی نیست که تیمی سقوط کند. 9 بازی دیگر مانده شش تیم در خطر سقوط هستند، چطور میشود تصمیم گیری کنیم و جدول فعلی را درنظر بگیریم و تیم اول قهرمان بشود و دو تیم آخر سقوط بکنند؟ در فوتبال چنین قانونی گنجانده نشده!

 

* در مورد تیم قهرمان پرسپولیسی ها می‌گویند اختلاف امتیازشان زیاد است...

بله در صدر جدول اوضاع کمی متفاوت است و باتوجه به اختلاف امتیاز پرسپولیس، این تیم شاید شاید تا حدی حق داشته باشد و عقلانی باشد چنین ادعایی را مطرح کند اما تمرکز ما روی تیم خودمان است. مثلا برق شیراز در فصلی که سقوط کرد، یک نیم فصل صدرنشین بود! شاید بتوانیم مثل لیگ عربستان 9 بازی را بچسبانند به لیگ بعدی یا این که لیگ را مثل تورنمنت برگزار کنند که البته ما این توانایی را نداریم که 8 بازی همزمان را در یک شهر برگزار کنیم. به هر حال سازمان لیگ باید تصمیم بگیرد که لیگ برگزار بشود یا نه.

 

منبع: ورزش سه






نظـــرات شمـــا