کد خبر: 41269
تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 03:10   29 July 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ تیم شاهین شهرداری بوشهر با عملکردی ضعیف در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد.

  

به گزارش ورزش بوشهر به نقل از ایسنا، سوم اردیبهشت ۹۸ شاهین بوشهر با عبدالله ویسی و هواداران پر شور خود جشن صعود به لیگ برتر را گرفت. آن‌ها توانستند بعد از هفت سال به لیگ برتر بازگردند و رویاهای زیادی در سر داشتند اما ماجرا آن طور که می خواستند پیش نرفت. شاهین با درخواست هواداران بوشهری ویسی را در تیم خود نگه داشت و لیگ برتر را با این مربی آغاز کرد.

 

شاهین در آستانه سقوط به دسته یک/ دلیل عملکرد ضعیف بوشهری ها چیست؟

 

عملکرد ضعیف ویسی و کناره گیری او

 

شاهین تنها ۷ هفته از لیگ برتر را پشت سر گذاشت که عبدالله ویسی از این تیم کناره گیری کرد و استعفای او با حرف و حدیث های زیادی همراه بود. ویسی در آن برهه از زمان درباره دلیل جدایی اش گفت: دلیل جدایی من فنی نبود. ما بیرون از بوشهر بهتر بازی می کردیم و در بازی با ماشین سازی هم تا دقایق پایانی مساوی بودیم ولی در عرض ۵ دقیقه اتفاقات بدی افتاد و توطئه بود که آن نتیجه رقم خورد.

 

شاهین در این ۷ بازی نتایج دور از انتظاری کسب کرد و در همان ابتدای لیگ جایگاه خود را در انتهای جدول دید. آن ها در این ۷ بازی پنج باخت و دو تساوی کسب کردند. پس از استعفای ویسی مدیران باشگاه تا انتخاب سرمربی جدید، سکان هدایت این تیم را به مهرداد کریمان سپردند و او در ۵ بازی هدایت این تیم را به عهده گرفت. شاهین با کریمیان یک برد، یک تساوی و سه شکست را تجربه کرد.

 

میشو کریستیچوویچ آمد

 

مسئولان شاهین پس از گذشتن یک ماه از استعفای ویسی بالاخره سرمربی جدیدشان را انتخاب کردند و هدایت این تیم را به میشو کریستیچوویچ، مربی اهل کرواسی سپردند. حضور میشو در ابتدا تحولی ایجاد نکرد اما این مربی با برنامه ریزی و تلاش زیاد توانست به تدریج شاهینی ها متحول کند.

 

او در رابطه با وضعیت شاهین بوشهر پیش از حضور در این تیم گفته بود زمانی که وارد شاهین شد، رفتار بازیکنان چه در داخل تمرین و چه در اتوبوس و رفت و آمدها حرفه ای نبود و با ورودش تیم به سمت حرفه ای شدن رفت و اکنون چه از نظر کار تیمی و چه رفتار بازیکنان در شرایط بهتری قرار دارد.

 

کریستیچوویچ به دلیل کرونا دیگر به ایران بازنگشت و بحران دوباره شروع شد.

 

شاهینی ها در نیم فصل دوم متحول شده بودند و از هفته هیجدهم تا بیستم سه برد پیاپی به دست آوردند. اما با توجه به تعطیلی لیگ به دلیل شیوع کرونا شرایط آن طور که شاهینی ها پیش بینی می کردند پیش نرفت. با تعطیلی لیگ ایران میشو به کشورش بازگشت و قرار بود با مشخص شدن زمان آغاز لیگ به ایران بازگردد و شاگردانش را برای ادامه لیگ همراهی کند اما این مساله با مخالفت خانواده اش همراه بود.

 

کریستیچوویچ وعده بازگشت به ایران می داد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و مدیران تیم تصمیم گرفتند دوباره هدایت تیم را به مربی ای که در تمام فصل روی نیمکت شاهین بود بسپارند. کریمیان سرمربی گری این تیم در سه بازی شاهین را به عهده گرفت و باز هم همان آش و همان کاسه. شاهین در سه بازی تحت هدایت کریمیان نتایج خوبی نگرفت و یک تساوی و دو باخت دیگر را به کارنامه تیم اضافه کرد تا در نهایت این مربی هم استعفا کند و از تیم جدا شود.

 

پاشازاده هدایت شاهین را به عهده گرفت

 

پس از جدایی کریمیان این بار نوبت به پاشازاده رسید. او هدایت تیمی را به عهده گرفت که وضعیت چندان مطلوبی نداشت و با اختلاف چهار امتیازی نسبت به تیم پانزدهم در قعر جدول قرار داشت. تاکنون شاهین با هدایت مهدی پاشازاده دو بازی را پشت سر گذاشته و باید دید این مربی می تواند شاهین را از شرایط وخیم این تیم در جدول خارج کند یا خیر. هر چند بقا در لیگ برتر برای شاهینی ها بسیار سخت شده است اما پاشازاده با تمام این اطلاعات به جمع بوشهری ها اضافه شده است.

 

شاهین بوشهر در بخش مدیریتی امسال عمل مناسبی نداشته است و بوشهری ها با تغییر مربیان متعدد و از دست دادن زمان، امتیازات زیادی را به حریفان داده اند. حمید کللی فرد، پیشکسوت فوتبال بوشهر در رابطه با دلایل عملکرد ضعیف شاهینی ها در گفت و گو با ایسنا گفت: از ابتدای لیگ شاهین خوب بسته نشد. بعد از این‌که تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد، ویسی متاسفانه تیم را در حد و اندازه‌های نگه داشتن شاهین در لیگ برتر نبست و با تعویض آقای ویسی و عدم حضور مربی جدید، تیم، امتیازات زیادی را از دست داد و پنج، شش بازی بدون سرمربی و با مهرداد کریمیان کم تجربه ادامه داد. اگر بعد از ویسی می‌توانستیم جانشین خوبی انتخاب کنیم یا کریستیچوویچ یا هر سرمربی باتجربه‌ای اگر زودتر هدایت تیم را به عهده می‌گرفت، شاهین اینقدر با دیگر تیم‌ها فاصله نمی‌گرفت.

 

رفتن میشو به شاهین لطمه زیادی وارد کرد

 

او ادامه داد: اگر در آن چند بازی حتی سه امتیاز هم جمع می‌کردیم اکنون شرایطمان به مراتب بهتر بود. آمدن کریستیچوویچ تیم را در شرایط خوبی قرار داد و این نوید را داد که ما می‌توانیم وضعیت خوبی در جدول پیدا کنیم اما بعد از رفتن او و ماجرای ویروس کرونا شاهین لطمه زیادی خورد. ثبات در دیگر تیم‌ها وجود داشت و فقط شاهین بود که در این خصوص مشکلات زیادی داشت و با نیامدن این مربی باز هم سه چهار هفته را از دست دادیم و باز هم با مهرداد کریمیان شروع به کار کردند و باز هم امتیاز را از دست دادیم و نتوانستیم فاصله را کم کنیم.

 

به گزارش ایسنا، در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ شاهین شهرداری بوشهر با ۱۸ امتیاز و اختلاف پنج امتیازی نسبت به پیکان رده پانزدهمی در انتهای جدول قرار گرفته است و شانس اندکی برای بقا دارد.






نظـــرات شمـــا