کد خبر: 41294
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مرداد 1399 - 14:10   3 August 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: مهدی پاشازاده می‌گوید: من ادعا دارم که می‌توانم خیلی سریع تیم ها را متحول کنم؛ در طول یک هفته تا دو هفته تاثیرم را روی تیم می‌گذارم.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"، شاهین بوشهر با نتیجه دو بر صفر رقیب بوشهری خود پارس جنوبی را شکست داد تا دوباره شانس بقا در لیگ برتر را پیدا کند. شاهین اکنون 21 امتیازی است و تا منطقه سبز لیگ برتر 4 امتیاز فاصله دارد و دستکم باید دو پیروزی از سه بازی آینده کسب کند؛ اتفاقی بسیار سخت که البته سرمربی این تیم مهدی پاشازاده به آن امیدوار است.

 

مدافع سابق تیم ملی و استقلال که در جام جهانی 1998 به میدان رفت، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پیروزی برابر پارس جنوبی، گفت: «تمریناتی که در این یک هفته انجام دادیم مثمرثمر بود و بازیکنان صحبت هایی که انجام دادیم و تاکتیکی که می‌خواستیم را انجام دادند. از آن ها خواستیم که سرباز باشند و با جان و دل به حرف هایمان گوش و عمل کنند و به بهترین شکل این کار را کردند. این تیم عجیب و غریب متحول شد و فکر کنم مهم ترین موضوع شجاعت بازیکنان بود که این کار بزرگ را انجام دادند. تیمما 4 بازیکن امید و چند بازیکن کم تجربه داشت اما توانستیم یک فینال را با برد پشت سر بگذاریم.»

 

پرسش بعدی از پاشازاده این بود که آیا شاهین در لیگ برتر خواهد ماند؟ سرمربی این تیم پاسخ داد: «وقتی سه بازی آینده را ببریم چرا که نه؟ تنها شانس ما برای ماندن این است که همه بازی ها را ببریم و رو به جلو نگاه کنیم. این که بگوییم اما و اگر و نمی‌شود و غیرممکن است، درست نیست، نباید بالای سر کسی که نمرده گریه و زاری کنیم. این را بارها به بچه ها گفتم و ما باید تلاشمان در راستای چیزی باشد که می‌خواهیم و به حرف هیچ کس دیگری گوش نکنیم و فقط تمرکز تیمی مان را روی عمل به تاکتیک ها بگذاریم.»

 

مهدی پاشازاده هدایت شاهین را در حالی تحویل گرفت که وضعیت این تیم مطلوب نبود، چرا؟ خودش در این باره توضیح داد: «من بارها این چالش را انجام دادم اما دیده نشد. من وقتی تیم اراک را گرفتم وضعیت خوب نبود، تیم در رتبه سیزدهم قرار داشت و چند روز بعد 9 بازیکن از تیم رفتند و خیلی ها گفتند تیم سقوط می‌کند اما ما آوردیم و تیم را رتبه سوم جدول تحویل دادیم. بعد نساجی را تحویل گرفتم و گفتند حاشیه زیاد است اما نیم فصل اول را با رتبه دوم تمام کردیم. شاهین را تحویل گرفت و گفتند ریسکش خیلی زیاد است و وضعیت تیم خوب نیست اما دو هفته مانده قهرمان شدیم، همینطور پارس جنوبی و یک بار دیگر هم آلومینیوم اراک. خیلی از این کارها کردم اما دیده نشد.»

 

وی افزود: «شاهین را انتخاب کردم چون به طرفدارانش عرق دارم، می‌دانستم کار سخت است اما به کار ایمان داشته و دارم. بعضی ها اینجا شاگردم بودند و بقیه را هم می‌شناختم و فکر می‌کنم می‌توانیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.»

سرمربی شاهین درباره وضعیت نیروی انسانی شاهین اظهار داشت: «تیم را در حد لیگ برتر نمی‌بینم و این را به بازیکنان هم گفته ام. ما از لحاظ کمیت، کیفیت و امکانات و خیلی چیزها از خیلی تیم ها عقب تر هستیم اما دلیلی نمی‌شود که از لحاظ تیمی هم عقب باشیم. ما ثابت کردیم که با تیممان می‌توانیم برنده باشیم و پارس جنوبی را هم شکست دادیم. در بازی با پارس کسی نمی‌گوید ستاره شاهین چه کسی بود، ما با تیم شاهین برنده بازی شدیم. این می‌شود کار تیمی، مثلا من یک مهاجمی را که گذاشتم اصلا اسمش را نمی‌دانستم و روی کاغذ نوشتم علی امید!»

 

پاشازاده در مورد احتمال بقای تیمش گفت: «یک طرف 99 سرباز است و یک فرمانده. طرف دیگر 99 فرمانده و یک سرباز، کدام طرف برنده می‌شود؟ قطعا کسی که سرباز بیشتر و یک فرمانده دارد چون یک نفر دستور می‌دهد و بقیه اجرا می‌کنند اما طرف دیگر 99 نفر دستور می‌دهند و کسی برای اجرا نیست. بازی های بعدی ما سخت است اما وحشتناک نیست، ما اصلا با تیم حریف کاری نداریم و برایم مهم است که تیمم در دفاع و حمله چه می‌کند.»

او درباره این موضوع که چرا تیم ها را در میانه فصل تحویل می‌گیرد، عنوان کرد: «من درباره این موضوع ادعا دارم، من در هر تیمی که بروم در حد یک یا دو هفته می‌توانم 30 درصد تاثیر بگذارم. الان هم نمی‌گویم شاهین حتما در لیگ برتر خواهد ماند اما مطمئن باشید وضعیت تیمی ما بهتر و بهتر خواهد شد.»

 

مهدی پاشازاده در پاسخ به این سوال که آینده اش به چه شکلی پیش می‌رود، گفت: «آینده دست مدیران و ارتباطات است، ما گزینه هایمان نزدیک 90 درصد با ارتباطات انتخاب می‌شوم و فقط 10 درصد شایسته سالاری است. این زنگ می‌زند به آن و دیگری به شخص دیگر و مربی انتخاب می‌شود. از لیگ برتر گرفته تا لیگ دو به همین شکل است و من باید بروم یک مقدار ارتباطات سیاسی ام را بیشتر کنم. حتما روزی در استقلال سرمربی خواهم شد اما امیدوارم روزی باشد که شایستگی اش را داشته باشم.»






نظـــرات شمـــا