کد خبر: 42359
تاریخ انتشار: شنبه 1 شهریور 1399 - 14:38   22 August 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: ضعف مدیریتی عامل سقوط تیم‌های فوتبال شاهین شهرداری و پارس جنوبی جم از لیگ برتر فوتبال کشور شد.

  

به گزارش ورزش بوشهر؛ احمد بهروزیان فرد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر دو تیم شاهین و پارس جنوبی جم مورد حمایت ویژه مسئولان استان بوشهر بودند و در رصد انتقادها پیرامون سقوط این تیم‌ها از لیگ برتر نیز هواداران معترض عملکرد مجموعه خود تیم‎ها هستند.

 

وی بیان کرد: خیلی تلاش شد شاهینی که از بین رفته بود دوباره به عرصه فوتبال کشور برگردد ولی پس از تحقق این مهم باشگاه‌داری و تیم‌داری کار اداره کل ورزش و جوانان نبود و قانون نیز این اجازه را نمی‌دهد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر ادامه داد: اگر ما در کادرفنی تیم دخالت می‎کردیم باید الان پاسخگو باشیم ولی این اداره کل هیچگونه دخالتی در این امور نداشت و هرگونه همکاری موردنیاز با این تیم‎ها انجام شد.

 

بهروزیان فرد اظهار داشت: تیم‌‏های شاهین و پارس جنوبی جم هیچگونه مشکل مالی نیز نداشتند و با پیگیری‎هایی که انجام شد حداقل پرداختی این تیم‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده ولی ضعف مدیریتی تیم‎‏ها باعث شد آنها سقوط کنند.

 

وی یادآور شد: افرادی در راس این تیم‎ها قرار می‌گرفتند که اطلاعاتی از ورزش و رشته فوتبال نداشتند و اداره کل ورزش و جوانان نیز به لحاظ قانونی اجازه دخالت در کار آنها نداشت.

 

بهروزیان فرد افزود: کادری که در راس این تیم‌‏ها بود نظر هیچکدام از بخش‎های اداره کل ورزش و جوانان، پیشکسوتان و هواداران برای آنها مهم نبود.

 

وی بیان کرد: هر تصمیمی از سوی مدیریت خود تیم‎ها گرفته شد و اکنون نیز خودشان باید پاسخگوی مردم باشند.

 

بهروزیان فرد اظهار داشت: چندین بار نیز از اداره کل ورزش و جوانان استان راهنمایی گرفتند ولی اهمیت نمی‌دانند برای نمونه در موضوع مربی کروات شاهین چندین بار به آنها گوشزد شد این مربی به ایران برنمی‎گردد و فرصت را از دست ندهید ولی گفتند مربی به ما قول داده و به تیم بازمی‎گردد.

 

وی گفت: ای کاش به حرف‎ها گوش کرده بودند اما آقایان خود را همه کاره تیم می‎دانستند و نظر هیچکس را قبول نداشتند.

 

بهروزیان فرد با یادآوری اینکه این تیم‏‌ها مشکل مالی نداشتند افزود: یکی از سرمربیان شاهین با پنج بازی و کسب سه امتیاز پنج میلیارد ریال از باشگاه دریافتی داشته اگر تیم مشکل مالی داشت این میزان پرداختی صورت نمی‎گرفت.

 

وی ادامه داد: باشگاه شاهین تغییرات پی در پی کادر مدیریتی داشت و از روز اول تا پایان لیگ پنج بار سرمربی خود را تغییر داده یا باشگاه پارس جنوبی جم با آوردن یک سرمربی و با کادر و بازیکنانی که همراه خود آورد در مجموع ۳۰ میلیارد ریال برای آنها هزینه شد که شاید برخی از این بازیکنان ۲۰ دقیقه نیز بازی نکردند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: استاندار بوشهر تلاش قابل توجهی از تیم پارس جنوبی جم انجام داد و وقتی نفت از این تیم حمایت نمی‎کرد پولی با عنوان حمایت از ورزش استان برای این تیم گرفته شد و باوجود اینکه دستگاه نظارتی نیز اجازه پرداخت نمی‌‎داد ولی با پیگیری شخص استاندار از همان پول ۷۵ میلیارد ریال در کمتر از سه تا چهار ماه به باشگاه تزریق شد.

 

وی اظهار داشت: در سه بازی پایانی نیز ۱۵ میلیارد ریال پول به باشگاه پارس جنوبی جم پرداخت شده‌است.

 

بهروزیان فرد یادآورشد: اگر اداره کل ورزش دخالتی در امور تیم‏‌ها کرده بود اکنون باید پاسخگو باشد ولی هیچگونه دخالتی در مدیریت تیم‌ها نداشته است.

 

وی گفت: روزی که شاهین به لیگ برتر ورود پیدا کرد یکی از دغدغه‎ها شرایط خاص ورزشگاه‎‌ها بود که ورزشگاه شهید مهدوی شرایط میزبانی را نداشت.

 

بهروزیان فرد ادامه داد: با پیگیری مجدانه استاندار بوشهر و با هدف اینکه حتی یک بازی شاهین در خارج از خانه برگزار نشود ظرف ۲ ماه ورزشگاه مهیای مسابقات لیگ برتر شد.

 

وی افزود: در موضوع سقوط نمایندگان استان هیات فوتبال استان بوشهر نیز نمی‎توانست کاری برای آنها انجام دهد زیرا این هیات رسالت اصلی اش که نظارت و برگزاری مسابقات است را بخوبی انجام داد.

 

بهروزیان فرد اظهار داشت: در مسابقات در جم و بوشهر هیچ گونه مشکلی در میزبانی و برگزاری آنها وجود نداشت و هر دو تیم در شرایط بسیار ایده‎آل مسابقات خود در لیگ را برگزار کردند.

 

وی گفت: ورزش و باخت و برد دارد و هیچ مشکلی ندارد زیرا دو تیم شرایط برگشت به لیگ برتر را دارند ولی این مهم نیاز است که از هم اکنون برای انتخاب سرمربی و بازیکنان برنامه ریزی منسجمی داشته باشند./ایرنا






نظـــرات شمـــا