کد خبر: 42427
تاریخ انتشار: جمعه 14 شهریور 1399 - 23:10   4 September 2020
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر: سقوط شاهین به دلیل بد بستن تیم توسط ویسی بود / شاهین با وجود سقوط بیش از ۸۰ درصد پرداختی داشت

  

به گزارش ورزش بوشهر؛ شاهین بوشهر یکی از تیم های سقوط کرده به لیگ درسته اول فوتبال است که با توجه به پایان مجوز شهرداری برای ادامه فعالیت اسپانسری در این باشگاه، اوضاع مناسبی حتی برای شرکت در لیگ آزادگان هم ندارد.به همین دلیل با کیوان هاشم زاده، یکی از اعضای شورای شهر بوشهر تماس گرفتیم تا چند و چون ماجرا را از زبان وی جویا شویم.

 

گفتگو خبرنگار بانک ورزش با کیوان هاشم زاده، عضو شورای شهر بوشهر را در زیر می خوانید.

 

به نظر شما دلایل سقوط شاهین به لیگ یک چه بود؟

من سقوط شاهین را در بد بستن تیم در ابتدای فصل می دانم، به طوری که علیرغم اینکه شهرداری بوشهر به تعهدات مالی خود به خوبی عمل کرد، کادرفنی بازیکنان بی کیفیتی را به خدمت گرفت و این یکی از مهمترین دلایل سقوط شاهین بود.

 

باشگاه شاهین تا پایان فصل چند درصد از قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی را پرداخت کرد؟

اکثر بازیکنان و اعضای کادرفنی شاهین تا پایان فصل بیش از ۸۰ درصد از قرارداد خود را گرفتند . اینکه می گویم شهرداری به تعهدات خود به خوبی عمل کرد برای این است که شاهین به عنوان یک تیم لیگ برتری تنها دو میلیارد بدهی دارد. متاسفانه با این وجود اقای ویسی تیم خوبی را نبست و شیرازه تیم از همان شروع لیگ پاشید تا جایی که تعویض کادرفنی هم نتوانست کمکی کند زیرا تیم از ابتدای فصل آن شادابی که باید را نداشت. ضمن اینکه هیات مدیره انتخابی باشگاه شاهین هم بسیار ضعیف و غیر فوتبالی بودند.

 

یعنی اعضای هیات مدیره کمکی نمی کردند؟

نه به هیچ عنوان، فقط کارشان شده بود که بیایند بنشینند و بروند و هیچ آورده ای برای باشگاه نداشتند. حتی زمانی که در تهران بازی داشتیم هم برای اینکه بروند بازی را ببینند به باشگاه می گفتند که برایمان بلیط بخرید. یعنی حتی حاضر نبودند برای خودشان که قرار بود بروند بازی را ببینند بلیط تهیه کنند. این اتفاقات موجب شد که شاهین سقوط کند.

 

مگر هیات مدیره را خود اعضای شورای شهر و شهرداری انتخاب نکردند؟

بله شهرداری معرفی و اعضای شورا به آنها رای دادند. من خودم یکی از مخالفان اکثر اعضای هیات مدیره بودم ولی به هر حال این اتفاق رخ داد و موجب سقوط شاهین شد. به همین دلیل شورا و شهرداری هم در سقوط شاهین بی تقصیر نیستند.

 

پس شما بد بسته شدن تیم، هیات مدیره، شهرداری و شورا را دلایل سقوط شاهین می دانید.

اگر بخواهم کلی تر بگویم، کسانی که در انتخاب آقای ویسی نقش داشتند و فشار آوردند تا ایشان معرفی شود هم بی تقصیر نیستند. از کسانی که در استادیوم به نفع ایشان شعار می دادند تا کسانی که از ماندن آقای ویسی حمایت می کردند.

 

برای فصل جدید باز هم شهرداری بوشهر را باید به عنوان اسپانسر شاهین بدانیم؟

شهرداری ها اختیار تیمداری حرفه ای را ندارند. حالا تیمداری حرفه ای یعنی چه؟ یعنی اینکه در هر سطحی که برای حضور در مسابقات با بازیکنان و کادرفنی قرارداد امضا شود و برای شهرداری تعهدآور باشد، حالا می خواد در لیگ برتر باشد یا در لیگ یک، دو و یا سه.

 

یعنی در سال آینده شهرداری نمی تواند برای شاهین هزینه کند؟

سال گذشته هم نمی توانستیم و برای اینکار از وزارت کشور مجوز یک ساله گرفتیم که با پایان فصل این مجوز به اتمام رسید و اگر بخواهیم در فصل جدید به کارمان ادامه دهیم باید دوباره از وزارت کشور مجوز بگیریم که با توجه به شرایطی که می بینیم اراده ای در استان وجود ندارد.

 

یعنی اگر وزارت مجوز بدهد پس شهرداری باز هم می تواند تیمداری کند؟

بله ولی عرض کردم که اراده ای در استان برای این کار وجود ندارد.

 

فکر نمی کنید اگر شاهین در همان زمان که به لیگ برتر صعود کرد، به بخش خصوصی واگذار می شد، بهتر نبود؟

ابتدا به دلیل برخی امیال سیاسی کسی دنبال واگذاری به بخش خصوصی نرفت ولی بعدها که دیدند شهرداری ضربه می خورد و پیگیر این موضوع شدند، کسی را پیدا نکردند و در واقع هیچکس پیشقدم نشد. چرا؟ دلیلش این بود که فروشنده می گفت که تیم باید به نام شاهین باقی بماند و در بوشهر هم باشد.

 

اگر امسال شهرداری نتواند از وزارت کشور مجوز تیمداری بگیرد، تکلیف شاهین چه می شود؟

سه راه وجود دارد، ۱-شهرداری از وزارت کشور مجوز ادامه فعالیت بگیرد. ۲- بخش خصوصی درخواست بدهد، شهرداری حاضر است تیم را به وی اجاره دهد البته بدون دریافت اجاره بها و حتی کمک هم می کند ولی باید تعهد دهد که طوری تیمداری می کند که موجب سقوط تیم نشود. سومین راه هم این است که شهرداری مجبور می شود امتیاز شاهین را به مزایده بگذارد.

 

پس در واقع شاهین شرایط خوبی ندارد و زنگ خطر برای این تیم به صدا در آمده است.

بله دقیقا همینطور است و شاهین اصلا شرایط خوبی ندارد.

 

با توجه به شرایطی که می گویید کسی وجود دارد که شهرداری بخواهد تیم را به وی واگذار کند؟

بله بعضی از دوستان هستند که گفته اند تیمداری می کنند.

 

منظور ما از این سوال پیشنهاد دهنده واقعی است؟

خب راستش را بخواهید نه، من تا الان کسی را سراغ ندارم.

 

حرف پایانی

از طریق استانداری و امام جمعه محترم که واقعا هم فردی دلسوز و فوتبالی هستند به دنبال مجوز ادامه فعالیت شهرداری در شاهین هستیم که انشالا اگر این اتفاق رخ دهد قطعا شورا بودجه ای را برای تیمداری لحاظ خواهد کرد.






نظـــرات شمـــا