کد خبر: 53944
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 شهریور 1400 - 14:50   13 September 2021
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر‌؛ ساکنان عمارات امیریه این روزها بیشتر از اینکه از انتخاب شهردار و مسائل و مشکلات شهری بگویند، نسبت به تیم شاهین بوشهر حواشی دارند.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ تا ۱۰ روز دیگر تکلیف شاهین مشخص نشود، شاهین به لیگ دسته سه سقوط می‌کند. این جمله‌ای بود که یکی از مهمانان عمارت امیریه گفت. ساکنان عمارات امیریه این روزها بیشتر از اینکه از انتخاب شهردار و مسائل و مشکلات شهری بگویند، نسبت به تیم شاهین بوشهر حواشی دارند.

 

در جلسه اول این هفته شورای اسلامی شهر بوشهر، علاوه بر انتخاب شهردار و تعیین تکلیف پیمانکار برای تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی، عمده زمان جلسه به تیمداری یا واگذاری شاهین بوشهر گذشت. با وجود اینکه مهمانان جلسه تاکید داشتند، در صورت واگذاری تیم به بخش خصوصی، تا زمانی که هیئت فوتبال و کمیسیون ماده ۵ موافقت نکند تیم از استان نمی‌تواند خارج شود؛ موجب نشد تا برزگرزاده از حرف خود کوتاه بیاید.

 

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر معتقد است که بعد از واگذاری تیم به بخش خصوصی مالک این اختیار را دارد که تیم را به هر شهری منتقل کند. جعفرپورکبگانی نیز در بحث‌های دو نفره خود با برزگرزاده، بارها جلساتی را برای اعضای شورا و مسؤولان تیم شاهین یاداوری می‌کرد که پیشنهاداتی دادند و اکنون حرف دیگری به میان می‌آید.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت: دوماهه که درگیر شاهین بوشهر هستم. در حال حاضر هر کسی پیشنهادی داد من موافقم و آرزوی پیشرفت شاهین را دارم. در جلسه با اعضای تیم شاهین، پیشنهاد دادند که هر کس آمد که تیم خواست و مالک شود در بوشهر ما مشکلی نداریم. اگر نظر شما عوض شده اعلام کنید تا شورا تکلیف خود را بداند. من و شما اینجا نشستیم که راه چاره پیدا کنیم. شما می‌توانید لایحه بدهید و شهرداری را ملزم به تیمداری کنند.

 

علیرضا نوری معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بندر بوشهر که در جلسه حضور داشت با درخواست اعضای شورا در مورد وضعیت قانونی تیم داری شاهین توسط شهرداری توضیحاتی داد که تقریباً این موضوع بنظر غیرممکن می‌رسد. وی بیان داشت: ما مخالف نشاط در جامعه نیستیم ولی آیا تیم داری وظیفه شهرداری هست یا نه؟ از ۳ دستگاه این سؤال استعلام شد. دیوان محاسبات گفته باید تا سه ماه زیر ساختهای لازم برای انتقال تیم به بخش خصوصی را فراهم کند ولی به هر دلیلی این صورت نگرفت و الان در تنگنا قرار گرفتیم.

 

نوری ادامه داد: وزارت کشور اعلام کرده که این از وظایف شهرداری نیست و نباید وقت خود را صرف این مسائل کند و تمرکز بر روی مسائل عمرانی باشد. شیوه نامه مشخص کرده که کمک‌های بلاعوض دو درصد از بودجه جاری باشد. با این وضع باید از هزینه‌های عمرانی زده شود که این هم مشکل ایجاد می‌کند.

 

بعد از توضیحات نوری، شورا با یک شرطی حاضر شد با هفت میلیارد تومان تیم داری کند. پورکبگانی خطاب به برزگر زاده و پورحیدر گفت: موارد و مشکلات پیش روی تیم داری شهرداری توسط شما بررسی شود و در صورت رفع مشکل هفت میلیارد تومان برای یک فصل شاهین اختصاص داده می‌شود.

 

با وجود اینکه اکثریت اعضای شورا با تیم داری شهرداری موافق نیستند اما نگران از حواشی آن نیز هستند. عدم همراهی عبدالخالق برزگرزاده و محسن پور حیدر در جلسه دیروز و عدم اجماع شورا بر روی یک تصمیم واحد، باعث شد تا پورکبگانی توپ را در زمین این دو عضو شورا بندازد تا اتمام حجتی برای پیامدهای تصمیمات شورا در موضوع تیم داری شهرداری بوشهر باشد./فارس






نظـــرات شمـــا