کد خبر: 76990
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1401 - 14:15   9 January 2023
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ دبیر هیئت فوتبال استان بوشهر گفت: لیگ زیر ۱۳ سال فوتبال برای اولین بار در استان بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش "ورزش بوشهر" حسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه فوتبال پایه و شناسایی استعدادها در دستور کار قرار دارد و برگزاری منظم رقابت‌های پایه استان در فصل جاری در رده‌های مختلف که با حضور پرتلاش باشگاه‌ها در مسابقات شاهد رقابت‌هایی فشرده و پرهیجانی بودیم و خوشبختانه تمامی رقابت‌های استان برابر تقویمی که از اول تیر ماه ابلاغ شده بود با کمترین تغییر برگزار شده است.

 

دبیر هیئت فوتبال استان بوشهر به اقدامات جدید در فصل جاری اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی واحد اجرایی مسابقات برای اولین بار در رده‌های زیر ۱۳ سال و زیر ۱۵ سال (نونهالان) لیگ استان برگزار شد و در رده‌های زیر ۱۱ و زیر ۱۲ نیز با برنامه ریزی کمیته جوان رقابت‌هایی به‌صورت منطقه‌ای و چند مرحله برگزار و در نهایت قهرمان رقابت‌ها مشخص شد.

 

این مقام مسئول توضیح داد: مجموعاً ۹۲ تیم از ابتدای سال تاکنون در رقابت‌های استانی حضور داشته اند که در رقابت‌های زیر ۱۱ و زیر ۱۲ سال مجموعاً ۴۸ تیم حضور داشتند و در نهایت در هر دو رده تیم ستارگان جنوب بوشهر به مقام قهرمانی رسید و رده زیر ۱۳، نونهالان، نوجوانان و جوانان در مجموع ۴۴ تیم حضور داشتند و در مجموع ۱۹۰ مسابقه برگزار شد که در نهایت و به ترتیب تیم‌های پارس دشتستان، ابوذر کنگان، کهکشان گستر بوشهر و فجر صبا بوشهر مقام اول رقابت‌ها را به دست آوردند.

 

دبیر هیئت فوتبال استان بوشهر تاکید کرد: از فصل گذشته باشگاه‌های لیگ استان ملزم به داشتن حداقل تیم تیم پایه شدند و با تشکر از باشگاه‌هایی که در اکثر رده‌های سنی فعال بودند شایسته است بقیه باشگاه‌ها نیز در زمینه فعالیت رده‌های پایه‌ای تلاش و فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

مرادی افزود: رقابت‌های لیگ برتر نوجوانان و جوانان استان نیز برگزار شد و در ادامه نیز رقابت‌های زیرگروه و لیگ یک استان در رده‌های مختلف سنی در دستور کار قرار دارد.

 

مرادی تصریح کرد: پوشش خبری متنوع و مناسب مسابقات، کنفرانس‌های خبری بعد از بازی مربیان و بازیکنان از اقدامات دیگر رقابت‌ها بود که به صورت منظم انجام شد.

 

وی با اشاره به حضور فعال تیم‌های استان در رقابت‌های کشور گفت: هم اکنون ۶ تیم از استان در رقابت‌های لیگ برتر رده‌های پایه ۲ تیم در لیگ دسته یک، سه تیم در مرحله نهایی لیگ مناطق کشور و پنج تیم در مرحله اول رقابت‌های لیگ مناطق حضور دارند که امیدواریم با برنامه ریزی بهتر و حمایت‌های بیشتر تعداد این تیم‌ها در رقابت‌های کشوری بیشتر شود.

 

دبیر هیئت فوتبال استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون بازیکنان هم استانی ادیب زارعی در تیم ملی جوانان و سید محمد حسینی در تیم ملی نونهالان عضویت دارند که امید داریم این روند حضور استعدادهای استان در تیم‌های ملی پایه تداوم بیشتری داشته باشد.






نظـــرات شمـــا