کد خبر: 13863
تاریخ انتشار: سه شنبه 19 تیر 1397 - 20:00   10 July 2018
ارسال به دوستان
الف الف

مجید اصلانی؛

  ورزش بوشهر:   بوشهر؛ استانی‌ست مشهور در فلات ایران که برای فوتبالی ها به جای نفت ، گاز بوی گل می دهد. بوی تکنیک ، دریبل ، هیجان ونان انگار خون فوتبالیست های جنوبی با سایر فوتبالیست ها فرق دارد درجنوب تا عقب ترین بازیکن زمین همه فکر گل زدن هستند و اصلا همین شور و هیجان و تکنیک وموج رقص پاست که فوتبال بوشهری را یگانه کرده است .
برزین ، سملیان ، توکلی ، گرانبها، زنگویی، تورانی ، صالحی زاده ، غریبی ، مصلح ، نظر زاده، ماهینی و بوالخیری ... همه و همه تنها بخشی از فوتبال بوشهریند.
ستاره فوتبال بوشهری باشگاه شاهین و تابان از جمله فوتبالیست و مربی بوشهری بود که نه تنها دروازه قلب ها را در بوشهر بلکه در استان های همجوار مثل فارس ، هرمزگان و خوزستان رابر روی خویش گشود. شوتزن واستوار با استقامت والا الگوی فنی واخلاقی بسیاری از بزرگان بود که وجودش دراین منتخب بوشهر برای بینش گران سکونشین ازملزومات بود ودلیلی برای استقبال شکوهمند همه مردم از دیدارهای تیم منتخب و باشگاهی بوشهر.
غلامرضا بوالخیری یک استثنا برای فوتبال بوشهروجنوب ایران با روش مدرن واستایلی منحصر به فرد که تنها منشا آن نبوغ واستعداد ذاتی اش بود.
هرکس او را درسنین نوجوانی وجوانی می دید باور نمی کرد که روزی کعبه آمال وآرزوهای نسل فردایی جنوب ودیار بندری هاباشد.قدوقامتی بلند نداشت ولی بدنی ورزیده با استخوان بندی قرص وقایم وپاهایی استواروچابک برای شوتزنی دقیق وجه تشابه پرویز قلبچ و اکبرافتخاری.
رفیق فابریک شادروان منوچهرسالیا بودورابطه دوستی وصمیمی باهم داشتند هردوازیک خانواده بودند وبارها رفاقت این دو موجب حضور موج دوم بازیکنان با استعداد آبادانی درتابان(شاهین) بامربیگری آقای بوالخیری درجام تخت جمشید بود بازیکنانی هم چون ممد دشتی ، خلف باشت باوی ،ناصرپالیک، حسنعلی شمس، عیسی نبهانی .
در پنج دهه حضور شاه غلام در شاهین همه معنی قشنگ وشیک فوتبالی را فهمیدند روزهایی که دنباله اش بریده نشد وهم چون ستاره دنباله دار پرشکوهی ادامه یافت تا صعود به لیگ برترخلیج فارس.و شاه غلام قصه ما در وسط میدان ستاره می کاشت.

وقتی از غلامرضا بوالخیری پرسیده شد چرا تمام زندگیت رادربوشهر، صلح آبادوشاهین گذراندی؟
گفت :شاهین خانواده من است ، صلح آباد دوست من است وبوشهر؛ دریا و آسمان و جان من است. بی شک بوشهر برای بوشهری هاست.  بوشهر سفید است شاهین برای من دنیاست و این باشگاه و این محل و این شهر زندگی من هستند برای همیشه.

 

مجیداصلانی/ ۱۹ تیر ۹۷

 






نظـــرات شمـــا