کد خبر: 6117
تاریخ انتشار: سه شنبه 14 آذر 1396 - 08:43   5 December 2017
ارسال به دوستان
الف الف

عبدالرضا کللی؛

ورزش بوشهر: در حالیکه انتظار می رفت لیگ برتر ایران در میان هیاهوی همیشگی سرخابی ها و عرض اندام تیمهای قدرتمند اصفهان و تبریزی های همیشه مدعی آغاز شود، اما ورق به شیوه ای دیگر رقم خورد، شروع نا امید کننده آبی های پایتخت، فرازو نشیب های فراوان ذوب آهن ، سپاهان و تراکتور سازی عملا راه را برای پرسپولیس قدرتمند و با برنامه باز کرد تا اسب خود بیش از پیش برای قهرمانی زین کند.

در این میان زرد پوشان جمی فارغ از هرگونه حاشیه و حساسیت کار خود را با پیروزیهایی شگفت انگیز آغاز کردند، فوتبال با برنامه و منظم شاگردان تارتار در ابتدای فصل و اینکه به این تیم به چشم مدعی نظاره نمی شد با عث شد تا بازیکنان پارس جنوبی جم بدون استرس و با انگیزه ای مضاعف با دوندگی بی امان و فرصت طلبی حریفان کوچک و بزرگ را از پیش رو برداشته و خود را به عنوان مدعی قهرمانی معرفی کنند.

هرچند سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مصاحبه ها و گفتگوهایش هدف تیم را در فصل جاری قهرمانی ندانست اما بهرحال پس از گذشت 12 هفته همه تیمها با استراتژی دیگری برای مقابله با آنها به میدان آمدند.

دقیقا نوسان ن نتایج شاگردان تارتار حدود یک ماه است که آغاز شده است . اگر کمی به بازیهای گذشته بازگردیم و دقت کنیم مشخص است که تاکتیک دفاع و ضد حمله در دستور کار تیم پارس جنوبی قرار داشت و این تیم با اتخاذ تاکتیکی صحیح و استفاده از فضاهای خالی زمین حریف و سرعت بالای بازیکنانش در خط حمله تمامی تیمهای لیگ برتر را غافلگیر کرده بود، اما دقیقا از هفته دوازدهم ورق برگشت و به واسطه صدرنشینی و اعتماد به نفس بیشتر تاکتیک جمی ها تهاجمی تر شد و برعکس تیمها در برابر پارس جنوبی جم با تاکتیکی دفاع فشرده و ضدحملات وارد شدند و فضای ایجاد شده بین خط هافبک و خط میانی پارس جنوبی این روزها ضعف های دفاعی تیم را نمایان تر کرده است.
صدر نشینی و حفظ آن در میان تیمهای بزرگ لیگ برتر کار آسانی نیست و برای تثبیت آن باید تلاشی بیشتر داشت و غرور بیش از حد که چشمه ای از آن را در دیدار با پرسپولیس مشاهده کردیم می تواند بلای جانی تیم هم استانی باشد.

کادر فنی تیم پارس جنوبی جم به رهبری مهدی تارتار باید در برای تغییر نگرش و تغییر تاکتیک تیمهای لیگ در برابر آنها نقشه و طرحی جدید ترسیم کنند و با همان انگیزه و دوندگی های بی امان بازیکنان در ابتدای فصل با چنگ و دندان موقعیت مناسب فعلی را حفظ کنند.






نظـــرات شمـــا