کد خبر: 64448
تاریخ انتشار: یکشنبه 1 اسفند 1400 - 10:10   20 February 2022
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ وحید حسینی کوهنورد شرکت توزیع نیروی برق استان ،قله۳۰۳۸ متری تاسک فارس را فتح نمود*

به گزارش ورزش بوشهر؛ وحید حسینی روز جمعه بیست نهم بهمن ماه با صعود به قله تاسک، صعود دیگری را در کارنامه کوهنوردی خود ثبت نمود، حسینی کوهنورد دشتستانی ، با بیان اینکه کوهنوردی یکی از ورزش‌هایی است که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: «در این ورزش هیجان و آرامش را می توان توامان تجربه کرد.»

وحید حسینی کوهنوردی را یکی از سالم‌ترین تفریحات معرفی و اظهار کرد: «کوهنوردی یکی از رشته‌های ورزشی است که می تواند به صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی انجام شود و به همین دلیل علاوه بر ارتقای آمادگی جسمانی در حفظ سلامتی و نشاط روحی و روانی بسیار موثر است.»

وی کوهنوردی را یکی از مفرح ترین ورزش ها دانسته و خاطرنشان کرد: «کوهنوردی یک روش زندگی است. کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت، باور ماست، زندگی ماست.

 به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگی است.»

ایشان همچنان یادآور شد که این صعود یکروزه و در شرایط آب و هوایی نسبتاً پایدار انجام شد.

 کوه تاسک که در بین کوهنوردان به دماوند کوچک معروف میباشد به لحاظ موقیعت جغرافیایی در استان فارس و شهرستان شیراز ، بخش دشت ارژن ، روستای مراد آباد واقع شده ،که نام آن از چشمه‌ای در این منطقه گرفته شده است. خط راس تاسک شامل ۷ قله است که ۶ قله اول آن قله های کاذب بوده و ارتفاع این قله ۳۰۲۵ متر بوده که طبق اندازه گیری با جی پی اس، مقدار۳۰۳۸ متر ثبت شده است.

این قله بسیار بادگیر است و در مسیر صعود قله این کوه چشمه ندارد و از نظر پوشش گیاهی تنک بوده و فصل مناسب برای صعود آن پاییز و زمستان است.

در مورد پوشش گیاهی و پرندگان منطقه باید گفت که پوشش غالب گیاهی درختان ارژن و کیالک است و در اراضی هموار اطراف منطقه دارکوب باغی وجود دارد.

                






نظـــرات شمـــا