کد خبر: 71647
تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 00:30   24 August 2022
ارسال به دوستان
الف الف

اعتراض ورزشکاران بوشهری به سرپرست ورزش و جوانان بوشهر

ناله قهرمانان بوشهری به گوش وزارت ورزش رسید

ورزش بوشهر؛ جمعی از ورزشکاران بوشهر در حال تهیه و تدارک نامه ای در اعتراض به انتخاب سرپرست ورزش و جوانان این استان هستند

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ گزارش های تندی علیه سرپرست ورزش و جوانان استان بوشهر به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده که می تواند منجر به ایجاد تغییرات در این استان شود.

 

اولین بار وقتی پست های مجازی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان بوشهر علیه دولت وقت و معاون دولت در فضای مجازی استان بوشهر چرخید، پست هایی که در آن به رییس جمهور و مخبر، معاون اول دولت اهانت شده بود، مشخص بود این قصه در همان بوشهر جمع نمی شود و به تهران کشیده خواهد شد.

 

ماجرای گزارش محرمانه از ورزش بوشهر

حالا از وزارت ورزش و جوانان خبر می رسد همان فعالیت ها در قالب یک گزارش به دست یکی از معاونین وزارت ورزش رسیده و برای بررسی و صحت سنجی در اختیار بخش های مرتبط قرار گرفته است.

 

ماجرا از روزی شروع شد که سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر به معاون سابق این اداره کل رسید. معاون سابق که در دولت قبلی یکی از مدیران مورد اعتماد بود، مطابق پیش بینی ها باید بعد از پایان دولت تدبیر و امید، جای خود را به مدیران مورد اعتماد دولت جدید می داد اما در کمال تعجب، کمال صالح احمدی حکم سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان را گرفت.

 

منتقد دولت، منتخب دولت؟!

انتخاب کمال صالح احمدی از همان ابتدا با نارضایتی ورزشکاران بوشهری همراه بود اما طیف های سیاسی نزدیک به دولت وقت هم از این انتخاب شاکی بودند. آنها که فعالیت های مجازی سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان بوشهر به دست شان رسیده بود، اعتقاد داشتند هر مدیری بعد از حدود 20 سال معاونت، وقتش رسیده ترفیع بگیرد اما نه از دولتی که معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر علیه معاون اولش توییت های اهانت آمیز به اشتراک می گذاشت. آنها از این شاکی بودند که چرا باید کسی که در فضای مجازی پیام های ضد دولت رییسی و معاون اول او را به اشتراک می گذاشته در این دولت عهده دار سرپرستی ورزش استان بوشهر باشد؟

 

اعتراض ها از بوشهر به تهران رسید

این اعتراض ها از بوشهر به تهران کشیده شده است. گفته می شود یکی از چهره های ورزشی بوشهر گزارشی به دست وزارت رسانده که همین فعالیت ها هم در آن ذکر شده است اما آنچه احتمال تغییر کمال صالح احمدی را افزایش داده، تنها این گزارش نیست و اعتراض چهره های ورزشی استان بوشهر شاید کار را به حذف او بکشاند.

 

فوتبال بوشهر در سراشیبی

قهرمانان بوشهری که در حال امضای طوماری علیه مدیرکل ورزش و جوانان استان هستند، می گویند کارنامه ورزش و جوانان استان بوشهر در دوران هشت، نه ساله ریاست بهروزیان که کمال صالح احمدی معاون او بوده، نزدیک به صفر است؛ تیم های فوتبال بوشهر به معنی واقعی کلمه نابود شده اند و استانی که در لیگ برتر دو نماینده داشت حالا در لیگ دو هم نمی تواند تیم نگه دارد. در دوره سرپرستی کمال صالح احمدی هم امتیاز تیم شاهین بندرعامری که با زحمت جواز حضور در لیگ یک را به دست آورده بود، واگذار و از استان خارج شده است و مدیران این باشگاه اعلام کرده اند تمام وعده های اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر کمک به آنها برای حفظ سهمیه استان، پوچ بود.

 

کوچ غریبانه اردشیر ماهینی

اوضاع در رشته های غیر از فوتبال هم فاجعه است. اردشیر ماهینی از مفاخر ورزش بوشهر و قهرمان پارا المپیکی استان که ده ها مدال بین المللی دارد و جانباز جنگ تحمیلی است، چنان در استان بوشهر بی مهری می بیند که ناچار به کوچ می شود. دردآور این است که اردشیر ماهینی، همرزم شهید چمران، در بوشهر مورد غضب قرار می گیرد و در خوزستان برایش حکم مشاوره می زنند و در استان فارس به عنوان مربی استخدامش می کنند اما در دیار خودش به او اهانت می شود.

 

دو طیف ورزشی بوشهر، مخالف سرپرست فعلی

حذف نیروهای انقلابی مثل اردشیر ماهینی و ... استفاده از داوران مرد در رقابتهای کاراته بانوان (در دوران سرپرستی کمال صالح احمدی) و استفاده از داوران زن در بازی فوتبال پایه ای (در دوران معاونت سرپرست فعلی) صدای اعتراض ورزشکاران انقلابی را هم در آورده است تا هر دو طیف ورزشی استان بوشهر مخالف ادامه فعالیت این مدیر باشند.

 

در چنین شرایطی گزارش هایی به وزارت ورزش و جوانان رسیده که کمال صالح احمدی را روی لبه تیغ قرار می دهد.






نظـــرات شمـــا