کد خبر: 79098
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 بهمن 1401 - 22:50   12 February 2023
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ برترین‌های مسابقات تکواندو ساحلی قهرمانی مردان استان بوشهر به عنوان نخستین رویداد رسمی این رشته در کشور معرفی شدند.

به گزارش "ورزش بوشهر" به نقل از روابط عمومی هیات تکواندو استان بوشهر؛ سید جلال سید مردانی رئیس هیات تکواندو استان بوشهر اظهار کرد: در نخستین دوره مسابقات استان بوشهر که با همکاری سازمان فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر برگزار شد ، ۸۴ ورزشکار از شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر در چهار وزن المپیکی شامل منفی ۵۸، منفی ۶۸، منفی ۸۰ و مثبت ۸۰ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

سید جلال سیدمردانی افزود: در پایان رقابت‌ها در وزن نخست یاسر خواجه زاده و علی گزبلندی از باشگاه پارسیان به ترتیب اول و دوم و عباس محبی از باشگاه سپهر برازجان و بنیامین صائب از باشگاه کسری بوشهر به سوم مشترک دست یافتند.

 

وی ادامه داد: در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم نیز امیرحسین وفایی از باشگاه ساعی بوشهر، بهرام پوربهی از باشگاه کانون برازجان به ترتیب حائز رتبه‌های نخست و دوم شدند و امیرحسین مرادبیگی از باشگاه کسری بوشهر و احمدزره پوش از باشگاه ساعی بوشهر مقاوم سوم مشترک را کسب کردند.

 

سیدمردانی عنوان کرد: در وزن منفی ۸۰ نیز علیرضا وفایی از باشگاه ساعی، غلامرضا سلمانی پور از باشگاه پارسیان بوشهر به ترتیب رتبه نخست و دومی و محمدحسین زارعی از باشگاه پارسیان و ابوالفضل عابدی از باشگاه ساعی بوشهر مقام سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

 

رئیس هیات تکواندو استان بوشهر گفت: در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم نیز دانیال شادی از باشگاه کانون برازجان و طاها حاجیانی از باشگاه کسری به ترتیب رتبه‌های نخست و دومی کردند.

 

وی یادآور شد: در وزن یاد شده علی اصغر اکابریان از باشگاه باشگاه پارسیان بوشهر و علی اکبر حسین زاده از باشگاه نادری بوشهر به عنوان سوم مشترک دست یافتند.

 

سیدمردانی بیان کرد: در بخش تیمی مسابقات تکواندو ساحلی استان بوشهر تیمی باشگاه‌های ساعی و پارسیان از بوشهر و باشگاه کانون برازجان به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا سوم شدند.

 

وی ادامه داد: مسابقات مبارزه ساحلی رشته تکواندو در چهار وزن المپیکی برای نخستین بار در کشور برگزار شد که امید است این رویداد سرآغازی بر فعالیت رشته تکواندو ساحلی در استان‌های همجوار و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

 

سیدمردانی افزود: این مسابقات با برگزاری در فضای باز و ساحلی با استقبالی بسیار خوبی از علاقه مندان ورزش و بویژه رشته تکواندو برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: امید است با مساعدت شهرداری بوشهر و بویژه سازمان فرهنگی ورزشی زمین اختصاصی برای مسابقات تکواندو ساحلی استان فراهم شود چراکه استان بوشهر آغازگر این رشته در کشور است.

      






نظـــرات شمـــا