کد خبر: 97269
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آبان 1402 - 23:16   12 November 2023
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به کسب 4 مدال مسابقات پاراآسیایی توسط 6 ورزشکار بوشهری گفت: هر ورزشکاری در رشته‌های اصلی و در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک مدال بگیرد، از این پس، اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر به آن‌ها حقوق ماهیانه پرداخت خواهد داد.

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ یاسر جمالی در پاسخ به سوالی درباره میزان حقوق ماهیانه ورزشکاران مدال آور گفت: حقوق‌های پرداخت شده بین ۴ تا ۵ میلیون تومان است، هرچند شاید برای ورزشکاری که مدال برجسته تری کسب کند، این رقم بیشتر می شود. البته هزینه ورزشکاران زیاد است، ولی کمک ما حداقل برای مکمل های موردنیازشان موثر است.

 

مربی خارجی برای دومیدانی بوشهر

 

وی اضافه کرد: برای دوومیدانی و رشته‌های دیگری که ظرفیت داریم و استان بوشهر دارای استعداد در آن رشته هاست، برنامه خاصی داریم؛ به طور مثال در حال رایزنی برای آوردن مربی خارجی برای رشته دوومیدانی هستیم.

 

همه اماکن باید به مزایده بروند

 

جمالی با بیان اینکه ۲۸۶ مکان ورزشی در استان وجود دارد، بیان کرد: استراتژی ما این است که همه اماکن برای حفظ عدالت به مزایده بروند که از این میان تاکنون ۸۲ مورد در ابتدا به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واگذار شده که امسال به چهار میلیارد تومان می‌رسد.

 

رایزنی با وزارت برای دریافت سهمیه جداگانه وسایل سرمایشی

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: وزارت ورزش و جوانان اعتبار مشخصی را برای هر استان بابت تعمیر و تجهیز اختصاص می‌دهد که این موارد در بوشهر تبدیل به خرید وسایل سرمایشی می‌شود که در تلاش هستیم با توجیه وزارت بتوانیم اعتبارات سرمایشی را جدا از اعتبارات تعمیر و تجهیز دریافت کنیم.

 

برای تغییرات مدیریتی با فقر نیرو مواجه ایم

 

وی در پاسخ به سوالی درباره انتصابات و تغییرات مدیریتی ورزش و جوانان در استان اظهارداشت: برای تغییرات مدیریتی، ما خیلی فقر منابع انسانی داریم. اگر بخواهیم نیرویی را جایگزین کنیم، این قدر فقر نیرو داریم که تغییرات مدیریتی به این راحتی نیست. ضمن این که باید مدتی عملکرد مدیر را ارزیابی کنم و ببینم در ۵ – ۴ ماه چه گونه عمل می‌کند.

 

وی ادامه داد: همین الان هم تعداد تغییراتی که انجام شده به نسبت زمان قابل توجه بوده؛ ریاست اداره سه شهرستان و یکی از معاونت‌ها را عوض کرده ایم و تا پایان سال نیز در 3 شهرستان یا بخش تغییرات مدیریتی داریم.

 

سفارش پذیر نیستم

 

جمالی اضافه کرد: در انتصابات ورزش اولویت من استقلال اداره ورزش و جوانان است و به هیچ وجه سفارش نمی‌پذیریم و اگر مدیری یا رییسی خواست با سفارش پستی بگیرد یا ارتقا پیدا کند این کار را انجام ندهیم، چون اگر این کار را انجام دادند، دقیقا عکس آن عمل خواهیم کرد چرا که ورزش را باید تخصصی و از روی اصول پیش برد.

 

پروژه‌ها باید هدفمند باشد

 

یاسر جمالی درباره پروژه‌های حوزه ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: در سال‌های قبل، بیش از ۷۰ درصد پروژه‌ها در اختیار ما نبود، اما بر این موضوع که پروژه‌ها باید هدفمند باشد پرفشاری کرده ایم و علی رغم تبعاتی که دارد پای آن ایستاده ایم.

 

آمار سهم ورزش از مسئولیت های اجتماعی ندارم

 

جمالی درباره حمایت صنایع از ورزش استان بوشهر نیز اظهارداشت: در پروژه‌های عمرانی مقداری کمک از نفت می‌گیریم، اما کمکی که صنایع نفت و گاز به ورزش می‌کند، به نسبت سایر استان‌های کشور بسیار ناچیز است، اما این مهم مطالبه عمومی را می‌طلبد.

 

وی در پاسخ به اینکه از اعتبارات مسئولیت اجتماعی نفت که استاندار اعلام کرد چقدر سهم ورزش بوده؟ بیان کرد: من آمار این موضوع را در اختیار ندارم!

 

دفاع از عملکرد هیات فوتبال استان

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر درباره انتخابات هیات فوتبال استان و اینکه به نظر می رسد با حذف برخی کاندیداها، زمینه برای ابقای رییس این هیات فراهم خواهد شد، اظهارداشت: ثبت نام کاندیدا‌ها انجام شده و انتخابات برگزار خواهد شد و اداره کل ورزش و جوانان حق این را ندارد که به فردی بگوید بیا یا به کسی بگوید نیا.

 

وی ادامه داد: تیم‌های پایه فوتبال استان بوشهر در کشور جایگاه و رتبه‌های خوبی دارند، اما این که در لیگ یک یا لیگ برتر فعالیت نداریم به خاطر مسائل مالی است و هزینه باید از طرف نهادی دولتی تامین شود، مانند همه تیم‌های لیگ که اسپانسر خاصی دارند.

 

این مقام مسوول افزود: در این که شاهین و ایرانجوان، نماد فوتبال بوشهر هستند شکی نیست، اما این تیم‌ها خصوصی هستند و اگر می‌خواهند کمکی هم دریافت کنند اول باید وضعیت مالکیت و مدیریتی خود را روشن کنند.

 

تلاش برای احیای شاهین بوشهر

 

جمالی با اشاره به علاقه بوشهری ها به فوتبال، از پیگیری احیای تیم اصلی شاهین خبر داد و گفت: با همراهی رییس کل دادگستری، در حال احصا و جمع بندی میزان بدهی مالک فعلی تیم شاهین اصلی هستیم که در ازای آن همه زمین و امکانات شاهین به او واگذار شد. سپس با تامین اعتبار، بدهی وی پرداخت و تیم به شاهینی های اصلی بازگردد تا شاهد احیای آن باشگاه باشیم.

 

وی درباره وضعیت تیم ایرانجوان دیگر باشگاه قدیمی بوشهر توضیحی ارائه نکرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان همچنین درخصوص کمک به تیم گسار بوشهر یکی از نمایندگان استان در لیگ سه هم گفت: به آنها قول کمک داده ایم، ولی هنوز عملی نشده که حتما محقق می شود.






نظـــرات شمـــا