کد خبر: 19898
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آذر 1397 - 19:29   2 December 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: سید علی بکاء مربی بوشهری تیم ملی فوتبال هفت نفره جمهوری اسلامی ایران

 

 

علی آقا ضمن عرض تبریک به مناسبت قهرمانی شما در مسابقات آسیایی – اقیانوسیه بفرمائید سطح بازیها چگونه بود؟

شروع صحبت هایم را با یک تسلیت به ایرانجوانی ها شروع می کنم. آنچه به خاطر درگذشت مرحوم احمد نظرزاده که برای ایرانجوان فوق العاده زحمت کشید. در خصوص بازی ها باید عرض کنم ما برای این مسابقات برنامه ریزی ویژه ای در نظر داشتیم. هدف گذاری کرده بودیم. این مسابقات آسیایی-اقیانوسیه یک محک جدی برای بچه ها بود و هدف اصلی مسابقات جهانی بود. اما باید عنوان کنم که این مسابقات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود. تیم های اردن – تایلند – کره جنوبی – استرالیا و ایران قدرت خود را به رُخ کشیدند. استرالیا می توانست یک حریف خیلی خوب برای ما باشد چون مثل ما همه حریفانش را شکست داده بود و دیدار با استرالیا می توانست سطح فنی ایران را نشان بدهد که خدا را شکر توانستیم با اقتدار حریف را شکست داده و صاحب عنوان اولی بشویم.

 

به عقیده شما جای چه بازیکنانی در تیم ملی خالی بود؟

با تشکر از همه بازیکنان ملی پوش که ما را در کاپ یاری دادند. باید عرض کنم که جای بابک صفری که به دلیل عمل رباط صلیبی و حسن صفری که بخاطر مسائل شغلی و تغییر کلاسی ایشان پیش آمده بود واقعا خالی بود. سومین نفری که بنده را ناراحت کرد مهدی جمالی بود که بخاطر رأی کلاس بندی بین المللی در ایران این بازیکن قادر نشد ما را در کیش یاری کند. با توجه به اینکه ملی پوش با ما به جزیره کیش آمده بود.

 

بوشهری های تیم ملی عملکردشان چگونه بود؟

همانطور که مطلع هستید عبدالرضا کریمی زاده با 13 گل زده آقای گل مسابقات شد. گل زدن یک هنر است و این بچه این هنر را دارد. رضا در این مسابقات فوق العاده ظاهر شد. حسین تیزبر دیگر ملی پوش بوشهری، در زمانی که تیم ما با مشکل مواجه می شد، بازی را برای در می آورد.

 

تیم های شرکت کننده از میزبانی ایران رضایت داشتند؟

من به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که در کشورم و در جزیره زیبای کیش امکاناتی وجود دارد که حتی بهتر از بعضی از کشورهایی که سفر کرده ام بود. در کل همه تیم ها رضایت کامل را داشتند.

 

از پخش مستقیم مسابقات گرفته تا عملکرد رشانه ها بگوئید؟

ما سال های سال دنبال این بودیم که فوتبال 7 نفره را به جامعه معرفی کنیم. وقتی که ما مشاهده می کنیم که فدراسیون زحمت می کشد و با مسئولین سیاسی نشستی می گذارد و بازی ها بطور مستقیم پخش می نمایند. باید گفت که واقعا لذت بخش است. دیگر رسانه ها هم در حد توان خود سنگ تمام گذاشتند.

  

بهترین بازیکن کاپ به عقیده شما؟

از نگاه خودم بهنام آرندی بهترنی بازیکن این تورنمنت بود. ولی فدراسیون جهانی برای اینکه برترین ها را تقسیم کرده باشد این عنوان را به بازیکن تیم اردن داد.

 

چرا بعضی از تیم ها سطح شان خیلی پایین بود؟

متأسفانه سطح فوتبال آسیا و جهانی یک مقدار زیاد فاصله دارد و کم کم تیم ها در حال سرمایه گذاری روی فوتبال 7 نفره می باشند.

 

وقتی بازیهای شما را با تیم های این دوره تماشا می کردیم. ساده بازی کردن در نزد بازیکنان ایرانی مشهود بود. چرا؟

ما در هر بازی یک سیاستی خاص داشتیم. لازم است در یک تورنمنت با یک شکل بازی کنید که این بازی ها جهانی بود به مراتب بچه ها بهتر ظاهر می شدند.

 

روی همین اصل است که بچه های شما بازی ها را ساده نگاه می کردند؟

شما خودتان فوتبالی هستید و می دانید وقتی یک تیم فوتبال خوب انجام نمی دهد و انگیزه لازم ندارد باید با آن مدارا کرد. فکر کنم بچه های ما در این سری از مسابقات فرپلی را رعایت می کردند و حریفان را تحت فشار قرار نمی دادند.

 

برنامه آتی شما برای تیم ملی چیست?

خدا را شکر ورودی مسابقات 2019 جهانی اسپانیا را بدست آوردیم. کار سخت ما در این مسابقات این بود که این 14 نفر که به بازی ها اعزام کردیم بهترین هایش را برای مساباقت جهانی مهیا کنیم. یعنی تیم باید تقویت شود و مجبوریم بازیکنان جدیدی به تیم تزریق نمائیم. که توانایی بازی برابر اکراین، روسیه و برزیل را داشته باشند.

 

صحبت پایانی؟

با تشکر از عموم مردم ایران بخصوص مردم عزیز و بزرگوار بوشهر که در مراسم استقبال شرایط خوبی را برای ما رقم زدند. اصحاب رسانه بسیار خوب ظاهر شدند. باید تشکر ویژه ای از شما و آقایان غریبی-فاضل قنبرپور-ایمان محمدپور-عبدالرضا کللی-عبدالحسین قاسمی و دیگر از عزیزان داشته باشم. که همیشه یار و یاور ما بوده اند. ولی چه بگویم از دست بعضی از مسئولین! آقای بهروزیان که همیشه پای ثابت کارهای شایسته و خوب است. آقای بحرانی رییس هیأت جانبازان و معلولین استان- مدیرکل بهزیستی جناب آقای دکتر برزگرزاده از استانداری در شب استقبال ما شرمنده حضور خود کردند ولی می خواهم سوال کنم دوستان خوب ما در شورای شهر بوشهر کجا بودند؟ این ها باید در این مراسمات نفر اول باشند. چرا آنها خطی عمل می کنند؟ بکا و دو ملی پوش بوشهری پس از کسب افتخار به بوشهر آمده بودند. چرا در شهرهای دیگر نفر اول استقبال کننده ها شورای شهر آن مناطق هستند ولی در شهر ما اینگونه نیست.

 

گفتگو: مهدی صالحی زاده






نظـــرات شمـــا