کد خبر: 24584
تاریخ انتشار: شنبه 4 خرداد 1398 - 18:48   25 May 2019
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر توسعه فضاهای ورزشی در دولت تدبیر و امید به ویژه دوران وزارت مسعود سلطانی فر را در استان مطلوب دانست و در خصوص فعالیتهای حوزه جوانان نیز توضیحاتی ارائه نمود.

 

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ، توسعه فضاهای ورزشی در دولت تدبیر و امید به ویژه دوران وزارت مسعود سلطانی فر را در استان مطلوب دانست و توضیح داد اگر امروز سرانه فضای ورزشی در این سه سال به دو برابر رسیده است و استان از لحاظ ورزشگاه‌ها و خوابگاه های ورزشی شرایط میزبانی بیشتر رشته‌های ورزشی را دارد؛ بی‌تردید در سایه حمایت‌های بی‌دریغ مقام عالی وزارت و تلاش و تاکید ایشان بر توسعه همه‌جانبه و پایدار در حوزه ورزش بوده است.


مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از تلاش برای حل مشکلات دو تیم فوتبال لیگ برتری استان خبر داد و اعلام کرد تمام زیرساخت‌ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای میزبانی شایسته لیگ برتر در خود استان فراهم است.


بهروزیان فرد افزود: یکی از شاخصه های مهم برای صدور مجوز میزبانی به تیم‌های لیگ برتری داشتن ورزشگاه استاندارد است موضوعی که در اولین حضور تیم شاهین در لیگ برتر در ابتدا شرایط را برای میزبانی بندر بوشهر در لیگ برتر در سال ۸۱ با چالش هایی روبرو ساخت. ورزشگاهی که به سختی توانست نظر مساعد نمایندگان فدراسیون و afc را جلب نماید. در آن سال ورزشگاه شهید بهشتی تنها گزینه بود و دیگر ورزشگاه بوشهر یعنی شهید مهدوی نیمه کاره رها شده بود، مجموعه ای که با پیگیری و تلاش شبانه روزی در سال ۹۶ با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد و به بهره برداری رسید و هم اکنون استانداردهای لازم را بدون اما و اگر و چالش برای برگزاری مسابقات لیگ برتر داراست.


وی در کنار حوزه ورزش به اهمیت حوزه جوانان نیز اشاره نمود و گفت در شرایطی که در سال هایی فعالیت سمن های مردم نهاد جوانان محدود شده بود و تمایل و انگیزه‌ای برای ثبت این سمن ها وجود نداشت دراین دولت شمار این سمن‌ها از چهار سمن به سی سمن فعال رسید که افزون بر آن سمن‌های جوان متعددی در زمینه های مختلف نیز در حال ثبت رسمی خود هستند و در کنار رشد کمی در جهت ارتقاء کیفیت فعالیت‌های سمنها دوره‌های توانمندسازی مختلفی در سراسر کشور و به تبع آن در استان بوشهر از سوی وزارت برگزار گردیده است.


در حال حاضر استان بوشهر یازده خانه جوان دارد که از این شمار سه خانه جوان سال گذشته با حضور مقام عالی وزارت به بهره برداری رسید این در حالی است که در زمان وزارت ایشان شماره خانه های جوان در سطح کشور نیز رشد چشمگیری داشته است. خانه های جوانی که اگر نظر مساعد و حمایت و تاکید وزیر بر آن نبود به این سرعت ساخت و به بهره‌برداری نمی رسید.


بهروزینفرد در این باره افزود: هرچند انتظار می‌رود سمن ها با شناخت کارایی خانه های جوان از این محیط و زیرساخت در جهت توسعه فعالیت‌های خود استفاده بهینه کنند و تنها به آن به چشم دفتر کار شخصی و خانه سمن نگاه نکنند در حالی که زمینه را برای فعالیت اقشار مختلف جوان در زمینه های مختلف در این خانه ها فراهم نموده ایم.


بهروزیان فرد به تعدد سفرهای وزیر ورزش و جوانان به استان اشاره کرد و گفت: در حالی که شاید یک وزیر و یا رییس سازمان در زمان تصدی این مسئولیت تنها یک یا دوبار به استان سفر می‌کرد شاهد پنج بار حضور دکتر سلطانی فر در استان در این ۲ سال بوده ایم و تمام سفر های ایشان به استان ما همراه با افتتاح پروژه های مهم در استان بوده و دستاوردهای مهمی را برای استان در بر داشته است.
وی به رضایت مجموعه مدیریتی استان از حوزه ورزش و جوانان نیز اشاره کرد و گفت: بی تردید نقش حمایتی ستادی از سوی وزارت و برخورد تخصصی و دقیق همراه با حل چالش های این حوزه ی حساس باعث شده است تا امروز شاهد جوی آرام و به دور از تنش های معمول در فضای ورزش و جوانان کشور و استان باشیم ،فضایی که مرهون تلاش ها و تدبیرهای مدیریت عالی بالادستی در وزارت ورزش و جوانان است.






نظـــرات شمـــا