کد خبر: 78041
تاریخ انتشار: پنج شنبه 6 بهمن 1401 - 22:30   26 January 2023
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر؛ امیرحسین محتشم در نشست خبری، بخش عمده سخنانش را به ابهامات پیرامون عملکرد سه ساله اش گذاشت، از دو شغله بودن تا غیبت در استان طی برخی ماههای گذشته و افت فوتبال بزرگسالان بوشهر در سطح کشور توضیحاتی ارائه کرد.

رییس هیات فوتبال شغل نیست

محتشم ابتدا به انتقادات پیرامون چند شغله بودن در برخی ایام سال نظیر پست مدیرکل استاندارد البرز، رییس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون و ریاست هیات فوتبال پرداخت و گفت: طبق اساسنامه هیات های فوتبال، این هیات نهادی غیردولتی و به عبارتی مردم نهاد است، از این رو رییس هیات شغل محسوب نمی شود و کسی که مدیرکل یا معاون اداره ای است می تواند ریاست هیات را داشته باشد. همچان که اصولی در مقطعی که رییس هیات فوتبال خراسان رضوی شد، همزمان عضو شورای شهر مشهد بود. 

 

اشتباه قبل هیات را تکرار نمی کنیم

وی درباره عدم سکونت مستمر در استان طی برخی ماههای سال اظهار کرد: طبق ماده 24 اساسنامه هیات های فوتبال، متولی همه امورات اجرایی فوتبال استان دبیر هیات است که ایشان مستمرا حضور داشته اند و رییس هیات وظیفه نظارت و کنترل امور و به نوعی مجری تصمیمات مجمع است، ضمن اینکه وقتی من در البرز مدیرکل بودم، برخی هفته ها 3 یا 4 روز در استان حضور داشته ام. اگر قبلا همه امورات هیات برعهده رییس هیات بوده، کاری اشتباه و خلاف قانون صورت گرفته و ما با فعال کردن کمیته ها و نقش دبیر، این اشتباه را تکرار نکردیم.

 

 

سه رییس فوتبال استان ساکن تهران هستند

وی درباره فعالیت همزمانش در ریاست کمیته فوتبال ساحلی کشور و ریاست فوتبال استان بوشهر می گوید: من ساکن تهران نیستم و در هفته نهایتا دو روز برای ریاست کمیته فوتبال ساحلی به آنجا می روم، ولی اگر آنجا هم بودم تخلفی نبود. چون الان افشاریان رییس هیات کهگیلویه و بویراحمد که رییس کمیته داوران فدراسیون است یا حیدری رییس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری که رییس کمیته استانهاست و اصولی رییس هیات خراسان که سخنگوی فدراسیون می باشند همگی در تهران سکونت دارند و کسی هم نمی تواند آنها را برگرداند، چون در اسناسنامه هیات های فوتبال، گفته شده فردی که کاندیدای ریاست می شود باید ساکن آن استان باشد، ولی بعد از آن اگر مسئولیتی بگیرد سکوت شده که البته به نظرم باید روشن شود و در اصلاح اساسنامه جدید این موضوع در دست بررسی است.

وی معتقد است حضورش در راس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون هم به سود تیم های فوتبال استان تمام شده و اگر مشکلی بوده راحت تر از وقتی که رییس هیات است امکان پیگیری با دبیرکل فدراسیون دارد، اما به گفته محتشم اولین تخریب هایی که در کشور علیه من می شود، از بوشهر است.

 

صعود و سقوط تیم ها را به حساب هیات فوتبال نگذارید

رییس هیات فوتبال استان بوشهر درباره انتقادات پیرامون افت فوتبال بزرگسالان استان در سطح کشور طی دوره سه ساله مسئولیتش می گوید: صعود و سقوط تیم نباید به هیات فوتبال نسبت داده شود، چون اگر شاهین عامری در این دوره هیات از لیگ استان به لیگ آزادگان صعود کرد، محصول مدیریتی باشگاه است، یا پرسپولیس برازجان در این دوره با پیگیری خرید امتیاز احیا شد، ولی بازهم ارتباطی به هیات نداشت، همچنین در پایه ها صعود پارس جنوبی و ایرانجوان بوشهر به لیگ یک کشور و امیدهای پارس جنوبی به لیگ برتر در این دوره رخ داد، ولی ما نمی گوییم هیات انجام داده و نشانه عملکرد مدیریتی خودشان بوده است.

محتشم با بیان اینکه وظیفه ما درباره باشگاهها مشورتی است و نقشی در تیمداری نداریم، ادامه داد: در کجای کشور تیمی صعود یا سقوط کند، هیات فوتبال مسئول آن است؟ البته ما فراتر از مشورت، کمک هایی به تیم های استان در کشور کرده ایم.

وی با بیان اینکه هرچند تیم های شاهین، ایرانجوان و پارس جنوبی ویترین فوتبال استان هستند ولی سقوط یا صعودشان ربطی به عملکرد هیات فوتبال ندارد. ضمن اینکه فوتبال استان فقط شهر بوشهر نیست. ولی به هرحال بالا و پایین خاصیت فوتبال است و این تیم ها هم در آینده بهتر می شوند، اما اینطور نبوده که در سایر استان فوتبال تعطیل شده باشد، بلکه در زمینه آموزش و توسعه فوتبال عملکرد خوبی داشته ایم.

 

اسپانسر برای شاهین پیدا کردیم ولی شورا و شهرداری همکاری نکردند

رییس هیات فوتبال استان با بیان اینکه سال گذشته برای تیم شاهین اسپانسر پیدا کردیم ولی در زمان عقد قرارداد، شورا و شهرداری مخالفت کردند و بعد هم با وجود اینکه سه هفته قبل از پایان مسابقات با شهرداری برای تعیین تکلیف تیم نامه نگاری کردیم ولی پاسخ ندادند و تا دقیقه نود برای واگذاری تیم به مالکان جدید اقدام کردند ادامه داد: با همین بی توجهی شهرداری و شورای شهر، امتیاز شاهین که در لیگ یک 18 میلیارد تومان بود، در لیگ دو با 5 میلیارد تومان به مالکان جدید واگذار شد که البته فقط 250 میلیون پول آن پرداخت کرده اند و الان شهرداری شکایت کرده است. در پایه ها نیز درحالی که حضرات تعهد دادند با بهترین شرایط تیمداری می کنند، تیم های پایه را از هیات فوتبال گرفتند ولی اتفاقات بدی برای این تیم رخ داده و بازیکنانش به تیم های دیگر کشور رفته اند. 

 

واکنش به انتقادات مالک شاهین تابان بوشهر

محتشم ادامه داد: آیا کسی می گوید شاهین تابان که با خرید امتیاز شهرداری وارد لیگ دو شده، بدون اساسنامه و مجوزها، قراردادهایش را ثبت کردیم؟ بعد مدعی شدند برق هیات فوتبال را قطع کردند که مانع ثبت قرارداد بازیکنانش شوند. شاهین تابان تاکنون به عنوان باشگاه ورزشی ثبت نشده، بلکه به عنوان شرکت تجاری ثبت شده است. یا با بازیکنان پایه های شاهین قرارداد بستیم و برای پرداخت بدهی بازیکنان شاهین شهرداری هماهنگی کردیم تا پنجره تیم بسته نشود، چرا مالکان جدید شاهین این موارد را نمی گویند؟ با بابت بدهی شاهین در دوره شهرداری و 10 درصد حق معامله انتقال تیم به مالکان جدید حدود 500 میلیون تومان از شاهین طلبکاریم، آیا نامه زده ایم که بازی های تیم متوقف شود که مسئولان این تیم در رسانه ها می گویند هیات فوتبال مانع تراشی کرده است؟ یا از تیم شاهین شهرداری که 5 میلیارد همه بدهی ها داده ولی یک ریال بدهی باشگاه و 10 درصد حق معامله به مالکان جدید به هیات فوتبال پرداخت نکرده است، ولی نامه ای به فدراسیون نزده ایم که مانع شود.

 

اگر کسی تخلفی از هیات فوتبال اعلام کند جایزه می دهم

رییس هیات فوتبال در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه در این دوره با فساد در فوتبال برخورد سخت و بدون اغماض کردیم، گفت: اگر کسی بتوان یک تخلف مالی از هیات فوتبال پیدا کند؛ جایزه می دهم.

 

اتفاقات مالی را در هیات فوتبال جمع کردیم

محتشم افزود: در این دوره حواشی مالی و پوزهای بانکی مختلف در هیات جمع شد و باشگاهی نداریم که بگوید پرداخت نقدی داشته، از این رو تمام دریافتی و واریزی از سامانه و به صورت شفاف می باشد.

 

برخلاف هیات قبل، گواهینامه تقلبی نمی دهیم

وی افزود: در این دوره هیچ گواهی مربیگری تقلبی صادر نکردیم، درحالی که در دوره قبل بالای 20 گواهی تقلبی صادر کردند، جدا از افرادی که بدون شرکت در دوره ها با دریافت مبالغی گواهینامه گرفتند. همچنین همه نیروها را بیمه کرده و تعهدات لازم را گرفته ایم تا مثل ماجرای راننده هیات قبل نشود که شکایت کرد و 50 میلیون پول هیات را برداشت کرد.

 

دو دلال ممنوع الفعالیت شدند

وی با بیان اینکه با فعال کردن نماینده اخلاق در فوتبال استان، دو دلال را ممنوع الفعالیت کردیم که یکی از آنها جزو عوامل باشگاه معروف بوشهر بوده و گفته ایم اگر به هر نحوی فعالیت کند، برخورد می کنیم، ادامه داد: این فرد برای قرارگیری بازیکنان در ترکیب تیم مبالغی حتی تا 90 میلیون تومان هم گرفته بود و وقتی بازیکنان در ترکیب نرفتند، خانواده هایشان به هیات مراجعه و شکایت کردند. البته درباره برخی پرونده های اینچنینی یکی از مشکلات این است که خانواده ها ابتدا شکایت ولی وقتی به بررسی موضوع می رسیم، انصراف می دهند و می گویند به حق مان رسیدیم و نمی توان پرونده را به نتیجه رساند.

 

هشدار به خانواده ها درباره انتقال بازیکن به تهران

وی به خانواده ها درباره انتقال بازیکن پایه ها به تهران بدون هماهنگی و بررسیب قبلی هشدار داد و گفت: صراحتا می گویم در برخی خوابگاههای تهران برای بازیکنان پایه ها مشکلاتی پیش آمده، از این رو خانواده ها هوشیار باشند و قبل از اعزام فرزندشان به تهران به عنوان اینکه جذب تیمی شود، از هیات فوتبال استعلام کنند. همین ماه گذشته، با درخواست خانواده 10 بازیکن نامه انتقال شان به تهران دادیم، ولی باز هم هشدار می دهیم مراقب باشند اتفاقات تلخی برای آنها رخ ندهد.

 

تعطیلی چند مدرسه فوتبال به دلیل مشکلات اخلاقی

رییس هیات فوتبال با بیان اینکه در راستای مقابله با فساد چندین مدرسه فوتبال را در بوشهر به دلیل مباحث اخلاقی، مالی و فنی تعطیل کردیم، افزود: در این زمینه با هیچ کس تعارف نکردیم و حتی افراد ذی نفودی که درخواست مجوز داشتند، ولی هرگونه مجوزی منوط به تایید کمیته های فنی و استعدادیابی شد.

 

اولین های فوتبال بوشهر به روایت رییس هیات

بخش پایانی سخنان امیرحسین محتشم به گفته وی پیرامون اولین های هیات در دوره مسئولیتش بود که به این موارد اشاره کرد: 

اولین کوپل داوری در تاریخ لیگ برتر با حضور زاهدی فرد، حسن مرادی، عبدالحمد شعرانی. الان هم 5 داور در لیگ برتر داریم/ اولین داور زن در فوتبال ساحلی کشور، برگزاری اولین دوره مربیگری فوتبال ساحلی بانوان و اولین دوره A در استان تا پایان سال، برگزاری لیگ برتر نونهالان و زیر 13 سال استان، اولین استان از نظر دوره های آموزشی بعد از تهران. اولین بار معرفی دو بوشهری به عنوان استعدادیاب های تیم ملی شامل معینی و وفایی. در زمینه پایه ها نیز محمدرضا حسینان در تیم ملی داریم، در نوجوانان علی حسنی و در جوانان هم ادیب زارعی داریم که این افراد در نتیجه دعوت 10 تا 12 بازیکنان استان معرفی شده اند. همچنین برای اولین بار ابوالفضل مطیعی به تیم ملی فوتسال دعوت شده، درحالی که فوتسال در استان تعطیل بود و ما لیگ استانی را فعال کردیم.






نظـــرات شمـــا