کد خبر: 15165
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مرداد 1397 - 10:00   19 August 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: دختر قهرمان بوشهری که دچار مرگ مغزی شده بود پس از چند روز مبارزه با مرگ روی تخت بیمارستان چشم از جهان فرو بست.

 

به گزارش "ورزش بوشهر"، اسماء زحمتکش دختر 24 ساله بوشهری به عنوان یکی از قهرمانان ورزش ایران در رشته تیراندازی بعد از چند روز مبارزه سخت با مرگ سرانجام صبح امروز با تایید مرگ مغزی در بیمارستان شهدای خلیج فارس چشم از جهان فروبست تا اعضای بدن او با موافقت خانواده اش جان چند بیمار دیگر را نجات دهد.


اسماء پنج روز پیش در یکی از اتوبان های بسیار خطرناک بوشهر در شهرک نیایش که طی ماه های گذشته تلفات بسیار زیادی داده بود در صحنه ای تلخ با دو اتومبیل در این اتوبان تصادف کرد تا در روزهایی که امیدهای زیادی به تکرار قهرمانی و افتخارآفرینی داشت چشم از جهان فروبسته و به دیار حق بشتابد.


این حادثه تلخ در حالی رخ داد که این دختر بوشهری برای تمرینات روزانه صبح زود از منزل خارج و در مسیر بازگشت به خاطر عبور از اتوبان خطرناک و مرگ آور شهرک نیایش ابتدا با یک خودرو تصادف و سپس خودروی دوم از روی او عبور کرد تا عملا زنده ماندن او با وجود تمام تلاش های پزشکی به یک معجزه نیاز داشته باشد.


حادثه ای که در روزهای اول با بی توجهی مسئولان ورزش استان روبرو شد اما وقتی خبر این اتفاق تلخ رسانه ای شد باز هم شاهد حضور نمادین این مسئولان در بالین این مصدوم ورزشکار بودیم! پزشکان بیمارستان شهدای خلیج فارس با تلاش ویژه درابتدا اسما را از مرگ مغزی نجات دادند اما وضعیت او به قدری وخیم بود که با گذشت چهار روز در نهایت پزشکان حکم به مرگ مغزی زحمتکش در سن 24 سالگی دادند تا خانواده این دختر بوشهری با اهدای اعضای عزیز کوچ کرده به دیار حق موافقت و زمینه نجات چند بیمار محتاج به پیوند اعضا را فراهم کنند.


به هر ترتیب اسماء زحمتکش که در چهارسالگی پدر خود را از دست داد بیست سال بعد با این حادثه تلخ به دیدار پدر بزرگوارش رفت تا نه تنها خانواده اش بلکه بوشهری های علاقمند به ورزش را در غم بزرگی فرو ببرد.


پایگاه اطلاع رسانی "ورزش بوشهر" به نوبه خود این ضایعه دردناک را به خانواده اسماء زحمتکش و تمام بوشهری های عزیز تسلیت می گوید.






نظـــرات شمـــا