کد خبر: 17240
تاریخ انتشار: پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 00:10   13 September 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: هفته پنجم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر جام اطلس خلیج فارس پر از شگفتی بود.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ بعد از باخت سنگین سپاهان بوشهر در مقابل پرسپولیس دیلم نوبت به وحدت پدیده رسید. این تیم در بوشهر دو بر صفر مغلوب آبی‌پوشان تنگ زرد دشتستان شد تا صدر را هم از دست بدهد. پرسپولیس خورموج هم در خانه اولین سه امتیاز را تقدیم پرسپولیس نوین برازجان کرد. این تیم در خورموج دو بر صفر مغلوب مهمان برازجانی شد. شاهین چغادک سومین ۲ بر صفر این هفته را رقم زد. این تیم در ورزشگاه شهدای چغادک سکان را مغلوب کرد. استقلال بنه‌گز که دو هفته توفانی را پشت سر گذاشته بود در این هفته ۱ بر صفر جام جم جم را شکست داد و به صدر جدول تکیه کرد.

شاهین چغادک با شکست دو بر صفر سکان بوشهر به گروه پیشتاز نزدیک شد. در چغادک دو تیم سکان و شاهین بازی خوبی را انجام دادند. در نیمه نخست دو تیم شرایط یکسانی داشتند و تنها گل یحیی نوروزی توازن را به هم زد. در نیمه دوم بازی خوب مسعود جمال در خط دفاعی شاهین بیشتر به چشم آمد و شاهین هم به گل دوم دست یافت. ابراهیم جعفری‌زاده زننده گل دوم شاهین بود.

اولین شکست در پرونده صدرنشین لیگ هم ثبت شد. این شکست صدر جدول را هم دچار تغییر کرد. شاگردان مهدی قنبری در وحدت پدیده بوشهر تا هفته چهارم صدرنشین بودند اما یک شکست خانگی این تیم را از صدر پایین کشید. وحدت پدیده در هفته پنجم میزبان آبی‌پوشان تنگ‌زرد دشتستان بود. این دیدار در دقایق پایانی دو گل داشت که هر دو گل سهم تنگ‌زرد بود. بیشترین نقش را در این نتیجه اصغر صیادی داشت. مربی آبی‌پوشان با بستن تمامی روزنه‌های خط دفاعی مانع باز شدن دروازه آبی‌پوشان شد. اولین گل این بازی در دقیقه ۷۵ به ثمر رسید. حرکت حمید عبدویی و پاس این بازیکن مصیب ورزندی را در موقعیت مناسب قرار داد و این بازیکن هم گل اول بازی را به ثمر رساند. دقایقی بعد از این گل هادی کرمی اخراج شد تا ده دقیقه پایانی با فشار بیشتر بازیکنان وحدت همراه شود اما باز هم دروازه آبی‌پوشان بسته ماند. بازی در آخرین دقایق حوادث زیادی داشت. دو اخراج و یک گل لحظات پایانی را پر از استرس کرد. در دقیقه ۸۸ پاس رضا فروزان به بهنام قناعت رسید و این بازیکن گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند. بعد از این گل حمید عبدویی از تنگ زرد و محمد رضا میمدی از وحدت پدیده اخراج شدند.  در خط دفاعی آبی‌پوشان نقش مهم را جواد قائدی ایفا کرد. قائدی بارها حملات میزبان را دفع کرد تا آبی‌پوشان به سه امتیاز حساس برسد.

استقلال بنه گز بعد از سپری کردن دو هفته رویایی در هفته پنجم به سختی از سد جام جم جم گذشت. این تیم برای رسیدن به صدر نیاز به سه امتیاز داشت که با گل موسی رحمت به صدر رسید. در این بازی مجید حیدری تغییراتی به وجود آورد و برنده بازی هم بود. حمید بهادر یکی از باتجربه‌های استقلال تنها پاس گل این بازی را داد. پاس بهادر را موسی رحمت به گل تبدیل کرد. رحمت هم از جمله بازیکنان پا به سن گذاشته استقلال است.

سیدعلی موسوی یکی از بهترین‌های جم طی سالیان اخیر است اما این بازیکن از نظر اخلاقی مشکلات زیادی دارد. پرخاشگری و رفتارهای خشن جز لاینفک فوتبال این بازیکن است. موسوی در این بازی با مدارای داور ۹۰ دقیقه در زمین بود.

این هفته پر بود از نتایج عجیب، شکست ۵ بر ۱ سپاهان بوشهر و شکست دو بر صفر وحدت پدیده در بوشهر نتایجی بود که پیش بینی آن دور از انتظار بود. در این هفته پرسپولیس نوین برازجان هم اولین پیروزی خود را به دست آورد. پرسپولیس نوین که حالا بر روی نیمکت خود هادی ملک‌پور را دارد شکست ۸ بر ۱ هفته گذشته را فراموش کرد و دو بر صفر پرسپولیس خورموج را شکست داد تا اوضاع نابسامان خود را اندکی سامان ببخشد. نماینده برازجان در همان دقایق اولیه کار را تمام کرد. دو گل از مجید محبی و کاوه پاپری مقدم برای شکست خورموج کافی بود. در دقیقه ۵ بازی حرکت مهران رضایی‌نیا با خطای مدافین پرسپولیس خورموج در درون محوطه جریمه متوقف شد. این خطا یک ضربه پنالتی برای برازجان به همراه داشت. این ضربه را محبی به گل تبدیل کرد. هنوز بازی به دقیقه ده نرسیده بود که گل دوم پرسپولیس نوین برازجان هم ثبت شد. ضربه آزاد مستقیم پوریا شاه‌حسینی با ضربه سر پاپری مقدم تبدیل به گل دوم برازجان شد. پرسپولیس نوین برازجان با این پیروزی اندکی در جدول جا به جا شد./یاران سبز






نظـــرات شمـــا